Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Tyhmät kysymykset tänne.
megaman:
Uudessa tieliikennelaissa on ennakointivelvollis uus, eli vaaran välttämiseksi pitää osata ennakoida muiden toheloiden peliliikkeitä ennakkoon, eikä sukeltaa suinpäin tilanteisiin vaikka kuinka olisi mielestään oikeassa.
Liikenteen pelisilmästä on siis hyötyä ja etuoikeuksistaan voi joskus jopa tinkiä joustaen.
Kumisimo:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 22.08.2021 kello on 23:38 ---Niin...
Ajatko ja uhmaatko sitä pientä koululaistakin, joka ekoja kertoja yrittää yksin pyöräillä kouluun. Kai sentään joustat jos näet pyöräilijän, joka ilmiselvästi ei hallitse täydellisesti liikennetilanteita. Me kun emme ole kaikki täydellisiä.
--- Lainaus päättyy ---
Ymmärrätkö nyt tahallasi väärin?
Ossi66:
Mites muuten on nykyisessä tieliikennelaissa, vieläkö alle 12v pyöräilijä on luokiteltu jalankulkijaksi niinkuin ennen? Minä olen sen säännön mukaan ajellu edelleen eli pienet pyöräilijät on jalankulkijoita ja siksi heidän tienylitys on turvattava kulkutavasta riippumatta.
Nyt on muuten tullut taas yksi hankala huomioitava lisää tuonne sekaan. Potkulaudalla liikkuva on jalankulkija suojatiellä, mutta mitenkäs sitte kun se onkin sähköinen ilman rajoituksia ja kakara suhaa kolmea-neljääkymppiä? Eikös se ole silloin polkupyörä?
megaman:
Jos vempain kulkee yli 25 km/h, pitää olla liikennevakuutus ja rekisteröidä mopoksi.
Oulaa:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 23.08.2021 kello on 09:09 ---Jos vempain kulkee yli 25 km/h, pitää olla liikennevakuutus ja rekisteröidä mopoksi.
--- Lainaus päättyy ---
Ja liikennevakuutuksen saat maksaa turhasta mutta millään et saa rekisteröityä mopoksi mitään mikä ei ole tyyppihyväksytty siksi.
Tätä pykälää minä en ymmärrä miksi tämä on olemassa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta