rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Webasto vai Eberi  (Luettu 6656 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:59
Vs: Webasto vai Eberi
« Vastaus #15 : 9.07.2019 kello on 18:11 »
Asiassa pysymiseksi jos katselee noita eberi tai webasto paketteja eri autoihin niin ihmeellisiä hintaeroja on merkkien välilä vaikka paketti on pitkälti sama....erilainen liitin ei voi maksaa satasia....
Tätä ihmeellisyyttä minäkin kummastelin...

Mulle kyllä aika perusteellisesti esiteltiin, mitä kaikkea kummia komponentteja pitää olla, jotta nykyauton ECU:t pystytään yhteensovittamaan. Edellisen korimallin pakussa asennus ja hilppeet olisivat olleet puolet halvempaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:47
Vs: Webasto vai Eberi
« Vastaus #16 : 9.07.2019 kello on 19:06 »
Tätä ihmeellisyyttä minäkin kummastelin...
Mulle kyllä aika perusteellisesti esiteltiin, mitä kaikkea kummia komponentteja pitää olla, jotta nykyauton ECU:t pystytään yhteensovittamaan. Edellisen korimallin pakussa asennus ja hilppeet olisivat olleet puolet halvempaa.

Mitäs niissä sitten pitää sovittaa yhteen auton kanssa?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:58
Vs: Webasto vai Eberi
« Vastaus #17 : 9.07.2019 kello on 19:25 »
Kovassa käytössä ei kyllä sentään noin huoltovapaita ole.

Kovassa käytössä? Mitäs se on?

Mulla on ajettu 25 - 60 000km per vuosi ja eberi on käynyt syyskuusta toukokuuhun noin karkeesti....diesel issä kunnei lämmöt riitä muutoin

Ehkäpä se jippo onkin että kun ne käy kuumana niin ei tarvi huoltoa..jatkuva pätkä ajo karstoittaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:59
Vs: Webasto vai Eberi
« Vastaus #18 : 9.07.2019 kello on 19:49 »
Mitäs niissä sitten pitää sovittaa yhteen auton kanssa?
En oikein tiedä...

Olettaisin, että se liittyy jotenkin moottorin lämpötilatunnistuks een käynnistyksen yhteydessä. Automaatti-ilmastointikin saattaa tuottaa jotain yhteensovitusongelm ia.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:45
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Webasto vai Eberi
« Vastaus #19 : 9.07.2019 kello on 20:00 »
Kovassa käytössä? Mitäs se on?

Mulla on ajettu 25 - 60 000km per vuosi ja eberi on käynyt syyskuusta toukokuuhun noin karkeesti....diesel issä kunnei lämmöt riitä muutoin

Ehkäpä se jippo onkin että kun ne käy kuumana niin ei tarvi huoltoa..jatkuva pätkä ajo karstoittaa.

Mulla oli pelkkää pätkäajoa, ja eberi oli joka vuosi korjauksessa ja monesti talvenaikana lukituksen purussa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:09
  • Escucha el Oi!
Vs: Webasto vai Eberi
« Vastaus #20 : 9.07.2019 kello on 20:02 »
Kovassa käytössä? Mitäs se on?

Mulla on ajettu 25 - 60 000km per vuosi ja eberi on käynyt syyskuusta toukokuuhun noin karkeesti....diesel issä kunnei lämmöt riitä muutoin

Ehkäpä se jippo onkin että kun ne käy kuumana niin ei tarvi huoltoa..jatkuva pätkä ajo karstoittaa.

okei, hyviä vehkeitä sitten. ei ole omalla kohdalle noin hyviä osunut. keskimäärin ehkä 1-2vuoden välein tarttenu jotain tehdä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:17
  • Knaus Eifelland
Vs: Webasto vai Eberi
« Vastaus #21 : 9.07.2019 kello on 20:34 »
Mulla webasta hyvät kokemukset. 5,5 vuotta pätkäajoa enimmäkseen. Ei ole ollut ongelmia. Sytytän ja sammutan liekkinapista, ei mitään ohjelmointia eikä automatiikkaa. Lämmitän aina väh. 15 min. ja sammutan napista ennen päämäärää.

Sama akkukin vielä. Boschin S5 100Ah:sta pitäisi katsoa, voiko sinne vettä lisätä jostain tarrojen alta vaiko ei.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:06
Vs: Webasto vai Eberi
« Vastaus #22 : 9.07.2019 kello on 21:10 »
Kyllä mä mieluummin Weban puran kuin Eberin - liekö useammin tehnyt.  ;D Parempi dignostiikkasoftaki n (mutu)

Vuoden 1999 TT-C (aftermarket) kellolla+SefaGSM(kännyn rinnakkaisSIMillä)+Weban ThermoCall (etäohj. app) laitoin v2010 Foordiin. Ei tosiaan montaa kymppiä maksa kake..

Merkkikohtaiset ohjaimet Weboista ja Ebereistä mäkeen. Vielä ei ole fixua tullut vastaan - toimiin pikkusiirroissa yhtä älykkäästi, mutta päinvastoin kuin Start&Stop-tekniikka automaattilodjullis essa Stop-merkin kohdalla Thumbd

Frankistakin lähtee Eberin MBkortillinen mersun lämmitystehostinidi ootti, joka tarvii moottorin pyörivän käynnistyäkseen. Mitään hirveyksiä en aio maksaa että rattinapeista ajastus/parkkilämmitys pelaa. Liekkinappi riittää ja  ajastus plussaa..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:59
Vs: Webasto vai Eberi
« Vastaus #23 : 9.07.2019 kello on 22:19 »
Kumpi lie parempi? Weba, vaiko Eberi....

Mulla oli termari ja kello-ohjattu Weba Expertissä. Yhdeksän vuotta ja 420 tuhatta sillä ajelin. Kertaakaan ei ollut vikaa Webassa sinä aikana.
Nyt Scudo, jolla ajettu vasta 12 vuotta ja 270 tuhatta. Termari- ja kello-ohjattu Webasto siinäkin, eikä vielä mitään vikaa.
Sitikalla on ajettu vasta kahdeksan vuotta, joten ei kai siinä ajassa Webaan mitään vikaa tule.
Eberistä ei ole kokemusta, kuin retkuiluautossa. Siinä on kaksi Eberiä, jotka mun kymmenen vuoden aikana ovat myös moitteetta toimineet.

Summa summarum. Eipä ole vielä kertaakaan ollut missään vikaa. Todennäköisesti ne kaikki sitten simahtaa yhtä aikaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:29
Vs: Webasto vai Eberi
« Vastaus #24 : 9.07.2019 kello on 22:27 »
Lämppäreitä voi ohjata vaikka tuollasella RTU5025 gsm kytkimellä eli puhelimen kautta.
Sellanen maksaa melkeen 40 euroa kotio tuotuna.
Asennus on tietty oma lukunsa mutta näppärä kaveri instaa sen itsekin.

Asiassa pysymiseksi jos katselee noita eberi tai webasto paketteja eri autoihin niin ihmeellisiä hintaeroja on merkkien välilä vaikka paketti on pitkälti sama....erilainen liitin ei voi maksaa satasia....
liitin ei maksa, mutta auton valmistajan hyväksyntä että kyseistä laitetta saa käyttää heidän autossa maksaa. siinä se ero tulee.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:47
Vs: Webasto vai Eberi
« Vastaus #25 : 10.07.2019 kello on 00:34 »
Olettaisin, että se liittyy jotenkin moottorin lämpötilatunnistuks een käynnistyksen yhteydessä. Automaatti-ilmastointikin saattaa tuottaa jotain yhteensovitusongelm ia.

Hmmm...
Subaru on nyt, onkohan se 5v, (?).
Pari diodia piti laittaa sinne, mihin puhaltimen johdot kytkettiin, ei muuta.