Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Markiisin sielunelämä

(1/3) > >>

K.E.V:
Omnistor 5002 ei oikein millään avaa veivipään lukitusta, mikäli ei lukkoliuskaa piikillä nosta. Se vihreä lirpake vaihdettu.
Onko kokemuksia ?

Karabiilisti:
onko pikkasen vääntynyt?

Mulla vaatii pienen tökkäyksen kehykseen jotta tulee ulos.
En tosin muista mikä tuon numerosarja on....

"Masi":

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V -  6.07.2019     kello on 10:28 ---Omnistor 5002 ei oikein millään avaa veivipään lukitusta, mikäli ei lukkoliuskaa piikillä nosta. Se vihreä lirpake vaihdettu.
Onko kokemuksia ?

--- Lainaus päättyy ---

Entäs se vastakappale sille liukuvalle lirpukkeelle ?

Muistelen omassa ensimäisessä olleen mokoma vaiva.

88k5:
Aika yleistä kait että ajanoloon saa reilun veivinkierroksen pyörittää, että ampuu markiisi ittensä auki.
Niissä taittuvissa tuissa, jotka menevät kotelon sisään kankaan alla on muistaakseni säädöt kiristysvaijereille/jousille. Olisko niin, että ajanoloon venyvät/löystyvät vähän eri tahtiin.. ja siksi lukitus ei mene ihan samassa.

Toisekseen markiisikankaan kanssa minusta saa olla tarkkana (ainakin olen ollut);
[*]tukijalat aina sisääkelauksen tukena, paitsi viim. ½m
[*] koteloon nähden markiisi aina sisäänkelatessa samassa kulmassa (katottava kauempaa), esim. jos kaatoa jätetty sateen takia. Joskus olen nähnyt "idioottimaisia" kallistuksia tehtävän veden takia, mekanismin/kankaan tuho..
[*]ainakun virittää markiisin auki asentoon, pitäisi ottaa 1 kierros sisäänpäin, jotta jää veto/"esikiristys" päälle - kangas pingottuneeksi, eikä tuuli ja sade samalla lailla venytä kuin löysempää kangasta
Reilu 11 v mulla oli 5002 (3½m) ja lukitukset toimi hyvin. Tosin sen ja nykyisen Thulen (4m) kanssa varmistan veivinpäällä (nosto+sisäänpäinamisella) molemmat päät kollaten ettei naksahdusta kuulu - joskun on kuulunut  8) haastavein olojen jälkeen.. tuosta on tullut tapa. Väkisin veivaamista lukkoon pitäisi välttää.

K.E.V:
Omaani kun pyöräytän että oikea pää tulee 20cm ulos. Ja menen tökkäämään vihreää lirpuketta leathermanin kärjellä ponnahtaa vasen pääty samaan tasoon oikean kanssa. Molemmat menee tasatahtia sisään ja lukittuu hyvin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View