Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
5G
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 5.07.2019 kello on 22:01 ---Ei se wlan verkko ole 5G eli 5 Generation eli sukupolvi, vaan 5Ghz taajuinen verkko.
Yksinkertaistettuna
1G = NMT; 2G = GSM, 64kb/s; 3G = UMTS, 21Mb/s; 4G LTE, 100Mb/s 5G, jopa 1000Mb/s
--- Lainaus päättyy ---
Tais olla Ossilta "heitto" :laugh: :laugh: 8)
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 6.07.2019 kello on 08:37 ---Tais olla Ossilta "heitto" :laugh: :laugh: 8)
--- Lainaus päättyy ---
Ehkä minä tuon tiesin ;D
Tukiasemien suunnittelussa 2G, 3G, 4G ja 5G 26 vuotta ;)
Pääsi asiat unohtuun kun loma alko ;D
"Masi":
smy:
Asiasta ohi mutta mulla on pari Honoria matkassa usassa. T-Mobilen verkko ei toimi kuin osassa paikoista kun heillä omat taajuudet käytössä.
Mulla toinen Honor mokkulana ja siinä T-Mobilen ja att prepaid (dual sim) . ATT piti ottaa lisäksi kun heidän verkko toimii huomattavasti laajemmin ja ollut nyt silloin käytössä kun oma Elisa tai T-mobile ei toimi. (T-Mobilessa on varmaan 16G datapaketti vaan kun Elisan reissunetti on 1G/2 viikkoa ja ATT:llä kanssa vaan 1G dataa.
Tiedoksi jos joku matkailee tänne niin joku muu puhelinvalmistaja kuin Huawei niin elämä helpottuu. (samoja ongelmia oli Nokian windows puhelimien kanssa joku vuosi sitten nimenomaan T-Mobilen kanssa)
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 6.07.2019 kello on 18:31 ---Ehkä minä tuon tiesin ;D
Tukiasemien suunnittelussa 2G, 3G, 4G ja 5G 26 vuotta ;)
Pääsi asiat unohtuun kun loma alko ;D
--- Lainaus päättyy ---
Thumb
Ajattelin tuota tekstiä kijoitellessani muitakin jotka kenties kuvittelevat ostavansa 5G laitteen kun kyse on 5Ghz laitteesta.
Minulla on 0G:stä kokemusta, kun aikoinaan Saimaaradiosta rakenneltiin PTL:llä ARP-puhelimia.
Keskus ihmetteli kuinka me ei kuulla kunnolla kun hän kuulee hyvin.
Meillä autossa oli pääteasteen enitterivastus ohitettu jolloin lähtöteho oli 25W normi 5W asemasta.
Myöhemmin hommailin toisenlaisten taajuuksien parissa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta