Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Mistä uusi automaattilaturi?

<< < (21/31) > >>

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: joo o -  9.02.2013     kello on 14:44 ---Kokeiluja 3 eri laturilla ja yleismittarilla.
Kaksi eri akkua. Toisen jännite 12,8 V ja toisen 12,65 V. Ensimmäiseen (12,8) menee c-tekillä latausta eli kuvasymboli näyttää vajaata ja lataa, tämä toinen (12,65) c-tekki ei lataa vaan hyppii täyden ja puolitäyden välillä.
Toisella laturilla NEVADA 14 A, näyttää ampperimittari että molemmat akut ovat täynnä.
Sitten MATTI laturi ensimmäinen akku (12,8) vihreävalo palaa ja punainen vilkkuu harvakseltaan, olisko 40 sek välein. Toinen akku (12,65) ja MATTI kiinni ja vihreävalo palaa ja punainen vilkkuu huomattavasti taajenpaan, olisko 25 sek välein.

Kun ei ole nyt selvästi vajaata akkua, niin en vieläkään pysty toteen onko MATTI rikki vai ei. Jännite nousee aina kun punainen valo vilkahtaa. :-\

--- Lainaus päättyy ---

Laita auton lamppu kuormaksi kun lataat niin jännite nousee hitaammin ja näet mihin asti nousee.

joo o:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 -  9.02.2013     kello on 15:22 ---Laita auton lamppu kuormaksi kun lataat niin jännite nousee hitaammin ja näet mihin asti nousee.

--- Lainaus päättyy ---

Kokeillaan :)

joo o:
Kyllä mun Matti laturi on kunnossa Thumb
Varmasti aurinkokenno oli tupannut akut niin täyteen, silloin kun tuon dieknoosin tein, että Matti ei lataa.  :D

perho-ukko:

--- Lainaus käyttäjältä: joo o -  9.02.2013     kello on 19:31 ---Kyllä mun Matti laturi on kunnossa Thumb
Varmasti aurinkokenno oli tupannut akut niin täyteen, silloin kun tuon dieknoosin tein, että Matti ei lataa.  :D

--- Lainaus päättyy ---
Ei pitäis vaikuttaa asiaan,kytke se kennoilta tuleva,säätimen jälkeen,suoraan akkuihin,ei auton/vaunun sähköjärjestelmään,tietenkin sulake väliin !!

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: joo o -  9.02.2013     kello on 19:31 ---Kyllä mun Matti laturi on kunnossa Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Teitkö sen lampputestin?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View