Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Omakotitalon aurinkovoimala
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 2.11.2019 kello on 09:08 ---"Juurikaan merkitystä" Tarkoitatko kWh- vako rahallisessa mielessä? Paljonko ne muuten tuosta verkkoon myytävästä maksaa? Käsittääkseni se on vain jotain hiluja ???
--- Lainaus päättyy ---
Ei oikein kummassakaan mielessä ja rahana vielä vähemmän. Myynnistä maksetaan sähköpörssin tuntihinta vähennettynä 0,2 senttiä. Seurattuani pörssihintoja olen arvioinut myydyiltä tunneilta saavani n. 6 senttiä/kWh. Korkein hinta, minkä olen nähnyt, oli 12c. Mutta enimmäkseen se on pyörinyt 7-9 sentin tuntumassa niiltä tunneilta, joista on tullut myytävää.
Lisää arvioitani saat kun katsot kuukausilaskelmiani edellisiltä kuukausilta.
Karabiilisti:
sähköyhtiöhän sen sähkön siirtää ja sehän se kallista on....sähkö on halpaa, siirto ei.
Joutuvat kaapeleita kaivelemaan maahan (lue: nostamaan hirmu osingot)
Kumisimo:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 1.11.2019 kello on 23:04 ---Siis että minä maksaisin siirrosta ja se joka sen kuluttaa, lähinnä joku lähinaapuri, maksaa myös siirrosta??
--- Lainaus päättyy ---
Elleivät vielä peri maksua ostamansa sähkön siirrosta / käsittelystä niin ei siihen kauaa mene. Ehkä vielä odottelevat lisää uhreja...
Motivan sivuilta:
"" Lisäksi jakeluverkkoyhtiö voi periä pientuottajan verkkoon syöttämästä sähköstä verkkopalvelumaksua korkeintaan 0,07 c/kWh.""
https://www.motiva.fi/ratkaisut/uusiutuva_energia/aurinkosahko/aurinkosahkojarjestelman_kaytto/ylijaamasahkon_myynti
hemppat:
Olen kaiketi lukenut jutun tuosta parikkalan aurinko- ja agrevoimalasta. Arveli ettei kuoleta sitä elinaikanaan. Akkujenkin ikä on rajallinen, arge ei pyöri pyhallä hengellä...
El Maco:
--- Lainaus käyttäjältä: hemppat - 3.11.2019 kello on 10:30 ---Olen kaiketi lukenut jutun tuosta parikkalan aurinko- ja agrevoimalasta. Arveli ettei kuoleta sitä elinaikanaan. Akkujenkin ikä on rajallinen, arge ei pyöri pyhallä hengellä...
--- Lainaus päättyy ---
Luin saman jutun kaiketi. Mutta hyvä, että joku viitsii touhuta. Tekniikan hinta laskee ja jossain vaiheessa, sopivassa paikassa tuo alkaa jo kannattaa. Etenkin uudiskohteessa, jos säästetään alkuun liittymän hinta.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta