Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Omakotitalon aurinkovoimala

<< < (11/60) > >>

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 18.07.2019     kello on 10:40 ---Paneelit ja asennus on ostettava Heleniltä. Ei voi liittyä, jos on ostanut paneelit muualta.

--- Lainaus päättyy ---

Näin tällä hetkellä. Kuten kirjoitin Helen tuon tarjoaa. Kyllä muut seuraavat perässä tavalla tai toisella jos tuo menestyy, tai vaihtoehtoisesti korvaus ylijäämästä nousee.

Kannattavinta on kuluttaa kaikki itsetuottamansa itse ja tuo mahdollistaa sen.

seppoko:
Entisellä Pohjolan energialla, nyt Freebo, on myös verkkoakkujärjestel mä. Suoraan ei sanota, että vaatii heidän paneelit mutta "rivien välistä"  ymmärrän niin.

Sinnipirtti:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 18.07.2019     kello on 13:19 ---Näin tällä hetkellä. Kuten kirjoitin Helen tuon tarjoaa. Kyllä muut seuraavat perässä tavalla tai toisella jos tuo menestyy, tai vaihtoehtoisesti korvaus ylijäämästä nousee.

Kannattavinta on kuluttaa kaikki itsetuottamansa itse ja tuo mahdollistaa sen.

--- Lainaus päättyy ---

Sähköstä saatu korvaus ei tule nousemaan ellei sille aleta maksamaan Saksan tyyliin takuuhintaa. Toivottavasti siihen ei lähdetä sillä se tarkoittaisi sähkön hinnan roimaa nousua.

Mutta tuo itse tuoton kulutus on sitä parasta ja siihen kannattaa myös vähän vaikka käyttää rahaa tarvittaessa että se on mahdollista...

Mitä sitten näihin virtuaaliakkuihin tulee niin niissä energia on käytettävissä 2kk minkä jälkeen käyttämätön energia siirtyy palvelun tarjoajalle. Ei siis voida säästää talvea varten isolla panelistolla kauheita energiamääriä. Eiväthän sähköyhtiöt mitään laupiaita samarialaisia ole, mitä kuvittelitte?

seppoko:
Heinäkuun tilastoa.

Voimalan tuotto      530kWh

Oma käyttö            219kWh                 säästetty    19,50€

Myynti                    311kWh                à 6,5c         20,22€

Sähkön osto            280kWh                 à 8,93c       25,00€

Myyntihinnaksi olen arvioinut 6,5c/kWh sillä pääasiassa siihen aikaan, n. 11.00-16.00, kun myytävää tuotantoa on tullut, on pörssihinta yleensä ollut 7-9c, jonkun tunnin jopa yli 10c. Näin ollen säästöä on syntynyt n. 40€/heinäkuu.

Kumisimo:
Heinäkuun kulutus 210kWh, lasku 31€.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View