rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Sisätyynyjen ja sohvan päällysteiden pesu  (Luettu 12841 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 6.01.2024 kello on 00:50
Vs: Sisätyynyjen ja sohvan päällysteiden pesu
« Vastaus #15 : 30.05.2019 kello on 09:36 »
Kunnioitettavaa että kaikki pyritään tekemään itse. Joskus itse tehden ei jälki ole hyvää ja epäonnistumisen vaara on suuri.
Käy kysymässä autojen sisäpesuja tekevältä firmalta tarjousta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:54
Vs: Sisätyynyjen ja sohvan päällysteiden pesu
« Vastaus #16 : 30.05.2019 kello on 09:38 »
..
Ei kutistuneet, eivätkä menneet miksikään.
No puhistukone myöskään  ;D

Mulla samaa vaaleata, vähän ärsyttävät kun riippuen mihin suuntaa sukii sametin, niin väri vaihtelee.. on muuten puhtaat (höyry/syväpestyt), mutta pari tahraa ei ole lähtenyt.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
Vs: Sisätyynyjen ja sohvan päällysteiden pesu
« Vastaus #17 : 30.05.2019 kello on 09:59 »
Kunnioitettavaa että kaikki pyritään tekemään itse. Joskus itse tehden ei jälki ole hyvää ja epäonnistumisen vaara on suuri.
Käy kysymässä autojen sisäpesuja tekevältä firmalta tarjousta.
Minkäslaisia epäonnistumisen vaaroja....

Olen kysynyt ja jopa teettänytkin verhoilun pesun autoon asiaan vihkiytyneessä liikkeessä.
Siinä on ongelmana aikasidonnaisuus ja auton jättöön liittyvä kulkeminen. Kyllä se teetetyn työn hintakin tulee ottaa huomioon. Ilmaisia palveluja kun ei tietääkseni ole. Siitä syystä en viitsi lainata, vaikka toki sellaisen pesurin ilmaiseksi käyttööni saisinkin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 6.01.2024 kello on 00:50
Vs: Sisätyynyjen ja sohvan päällysteiden pesu
« Vastaus #18 : 30.05.2019 kello on 10:28 »
Aina kun tehdään jotain, on epäonnistumisen vaara.
Käyttöohje ei tuosittele, mutta jos kunnolla pitäis saada puhdasta, niin pesukone ainoa joka tehoaa.
Onko itsetehtynä ilmaista? Teen päivittäisen työsuorituksen yhteiskunnan hyväksi myös siksi että voin työllistää muita, saan hyvää palvelua ja pääsen itse helpommalla.
Lainausjuttu jäi oudoksi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.03.2024 kello on 18:47
  • Ukki
Vs: Sisätyynyjen ja sohvan päällysteiden pesu
« Vastaus #19 : 30.05.2019 kello on 10:43 »
Noissa messuvermeissä on järkyttävät messuhinnat,  samaan hintaan 10 Kärcheriä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:03
  • Escucha el Oi!
Vs: Sisätyynyjen ja sohvan päällysteiden pesu
« Vastaus #20 : 30.05.2019 kello on 10:46 »
Kunnioitettavaa että kaikki pyritään tekemään itse. Joskus itse tehden ei jälki ole hyvää ja epäonnistumisen vaara on suuri.
Käy kysymässä autojen sisäpesuja tekevältä firmalta tarjousta.

jos täällä olisivat muut olleet sitä mieltä että kannattaa viedä ammattilaiselle, olisit satavarmasti ollut sitä mieltä että miksi ihmeessä, kun voi tehdä itsekin ja olisit rintakaarella kertoillut miten olet itse pessyt.

Sulla ei liene muuta optiota jutuissasi kuin vain olla kaikkien muiden mielipiteitä vastaan. Vastarannan kiiskin elämä on varmaan antoisaa  Thumb

Ainakin jos ei muihin saavutuksiin ole eväitä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 6.01.2024 kello on 00:50
Vs: Sisätyynyjen ja sohvan päällysteiden pesu
« Vastaus #21 : 30.05.2019 kello on 10:56 »
Jahas.. Taas aletaan keskustelemaan mielipiteestäni eikä asiasta.
Aloittaja kysyi neuvoa käyttöohjeen vastaiseen toimenpiteeseen. Onko kehoitukseni turvautua ammattilaisen palveluun väärin?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.07.2019 kello on 23:26
Vs: Sisätyynyjen ja sohvan päällysteiden pesu
« Vastaus #22 : 30.05.2019 kello on 11:23 »
Itse pesin pesukoneessa ja hyvin meni paikalleen.

Meillä on tekstiililipesuri lainassa vuorokauden noin kerran vuodessa. Näen asian helpommaksi kuin oman koneen hankinnan. Kyseessä on laadukas laite ja se on tuosta parin kilsan päästä haettavissa. Vuokra 25e/vrk ja vuorokaudessa pesen kaiken mitä pestä täytyy. En halua omaa konetta senkään takia, että romua on muutenkin joka paikka täynnä, joten en halua tuollaista möykkyä letkuineen riesaksi.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.10.2023 kello on 20:47
Vs: Sisätyynyjen ja sohvan päällysteiden pesu
« Vastaus #23 : 30.05.2019 kello on 12:41 »
Kiitos vastauksista. Noitten napitusten kanssa voi tulla myös ongelmia, jos vähänkään kangas kutistuu. Lukemani perusteella taidan käydä pesukonevuokraajan juttusilla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:11
Vs: Sisätyynyjen ja sohvan päällysteiden pesu
« Vastaus #24 : 30.05.2019 kello on 15:45 »
kyllä sohvan päällisen pesu on sellaanen toimenpide ettei siinä ammattilaista tarvii jossei nyt mitään ihmelikaa siinä ole.
Yhdellä kerran hinnalla saa jo pesurin...seuraava on sitten ilmainen....

Tossa just vaihdoin autoon etulaakerin....korj aamo prässi maksoi saman kuin vaihtotyö olisi maksanut. Seuraavat vaihtuu ilmaiseksi... ;)
Ja säästyy auton vienniltä, haulta ja vuokra-autolta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:41
Vs: Sisätyynyjen ja sohvan päällysteiden pesu
« Vastaus #25 : 30.05.2019 kello on 16:42 »
No puhistukone myöskään  ;D
Ne ovat väriltään vihreät ja eivät olleet likaisen näköisiä. Entisen omistajan jäljiltä vaan halusin putsata. Kerran sen jälkeen mulle kävi semmoinen vahinko, että yläkaapista oli kaatunut likööripullo ja liemet valui suoraan sohvan kankaalle. Semmoista mustaa sokeritöhnää siis. Pesin samalla tavalla sen uudestaan ja puhdasta tuli.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Sisätyynyjen ja sohvan päällysteiden pesu
« Vastaus #26 : 30.05.2019 kello on 17:58 »
Tekstiilien pesemiseen paikallaan ei tarvitse välttämättä mitään erityistä tekstiilipesuria, vaan suihkepullo ja tavallinen nestettä imevä 50€:n "teollisuusimuri" toimivat yhtä tehokkaasti.

Suihkepulloon veden joukkoon tekstiilipesureille sopivaa pesuainetta. Erinomainen pesuaine on ollut Kärcherin jauhe.
Valmiiksi veteen sekoitettuja pesulioksiakin on, mutta siinä ostaa turhaan vettä pesuaineen mukana.

Puhtaalta näyttävät ja tuoksuttomatkin tekstiilit yllättävät pesuveden värillä ja koostumuksella. ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:41
Vs: Sisätyynyjen ja sohvan päällysteiden pesu
« Vastaus #27 : 30.05.2019 kello on 19:28 »
Yhtenä vinkkinä on käyttää ihmesientä. Se oikeesti puhdistaa ilman pesuainetta. Putsasin sillä kuskin penkin käsinojat ja mustaa vettä sai puristaa pitkään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
Vs: Sisätyynyjen ja sohvan päällysteiden pesu
« Vastaus #28 : 30.05.2019 kello on 19:46 »
Yhtenä vinkkinä on käyttää ihmesientä. Se oikeesti puhdistaa ilman pesuainetta. Putsasin sillä kuskin penkin käsinojat ja mustaa vettä sai puristaa pitkään.
Eikö se hio...?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:41
Vs: Sisätyynyjen ja sohvan päällysteiden pesu
« Vastaus #29 : 30.05.2019 kello on 19:53 »
Eikö se hio...?
Johonkin semmoseen se teho kait perustuu. Olin varovainen, joten mulla on edelleen käsinojat. 😀