rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Silloin v...tti  (Luettu 10695 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:41
Silloin v...tti
« : 20.05.2019 kello on 17:28 »
Aloitetaanpas tämmöinen ketju, johon halukkaat voivat kirjoittaa harmituksen aiheistaan. Joko muiden, tai itse aiheuttamistaan.  >:D

Pari vuotta sitten oli tarkoitus lähteä Etelä-Norjaa kiertämään ja päätöksenä oli mennä Naantalista Kapellskäriin Finnlinesilla.
Matka suunniteltiin huolella hyvissä ajoin ja lauttaliput ostin hyvissä ajoin muistaakseni helmikuussa, jolloin ne sai SFC-kortin alennuksilla ja muilla kanta-asiakas alennuksilla pikkuisen päälle 200 euron. Mukana oli koko pesue.
Edellisenä iltana ajettiin Naantalin sataman tuntumaan soraparkkiin puskaan ja aamulla aamupalan jälkeen laivaan. En siis tiennyt, että aamupala sisältyy laivan hintaan.
Kulkineella lippuluukulle ja auton ikkunasta passit ja tulostetut matkaliput virkailijapojalle. Nuori mies katseli lippuja ja selasi paperinippuja hetken aikaa ja kysyi. "Onko teillä muita lippuja?" No, ei, siinä ne on kaikki. Virkailija sanoi, että nämä liput ovat Kapellskäristä Naantaliin. Aika ja päivämäärä täsmää, samaan aikaan siis tulee lautta myös sieltä takaisin. Ei ne tietenkään käyneet. Jono kasvoi takana ja ajattelin, että pakko ne on sitten ostaa uudet jos vielä saa. Saihan niitä, mutta hinta oli 330 euroa. Lippuluukulla ei saa alennusta edes SFC-kortilla. Onneksi kuitenkin laivassa oli tilaa. Liput maksoivat siis noin 530 euroa.

Illalla sai juoda monta olutta, ennen kuin vitutus lakkasi/lieveni.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:08
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Silloin v...tti
« Vastaus #1 : 20.05.2019 kello on 17:44 »
Eräänä vuonna oltiin palaamassa Ruåtsista kotiin. Olin ostanut liput Viikkarille(muistaakseni) maanantaiaamuksi Tukholmasta Turkuun. Tukholmaa kohti ajellessani jollakin tauolla katsoin lippuja.  Ei prkl. nämähän oli jo eiliselle, siis sunnuntaille. Aikani pähkäiltyäni asiaa, keksin syyn. Se oli sitä aikaa kun oltiin kalenterissa siirtymässä siihen, että viikko alkaa maanantaista, johon olin jo tottunut. Mutta tällä yhtiöllä viikko alkoi vielä sunnuntaina enkä ollut katsonut riittävän tarkasti päivämääriä. Siis uudet liput vaan ja laivaan. Ainoa onni oli, että vaikka oli kesä, niin laivassa oli tilaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Silloin v...tti
« Vastaus #2 : 20.05.2019 kello on 18:58 »
Kun EBL99 päästi Elsassissa savut. Siihen loppui jääkaapin käyttö sähköllä ja jäi kylmää vaativat ruokatuliaiset Suomeen tuomatta. Lapset muistaa vieläkin jäätelönsyöntitalko ot. Onneksi ei vaikuttanut viininhankintaan.

Odotteleminen Nizzan lentokentän liepeillä oli kanssa hommansa. Laillista parkkia ei missään. Lentokentän edustalle kun edes pysähtyi niin vartija yritti päälle.

Rooman eteläpuolella on aika iso alue, jolta ei löytynyt minkäänlaista matkaparkkia, saati leirintäaluetta. Yövyttiin sitten jonkun pikkukaupungin torilla. Meteliä ja kulkijoita oli paljon, eipä paljoa tullut uni silmään.

Travemündessä kerran satamahenkilökunta päätti lakkoilla. Odoteltiin laivassa seuraavaan iltaan ennenkuin päästiin lähtemään. Yleisillä alueillakaan laivassa oikein viihtynyt, kun kaikki baltti- ja venäläiskuskit päätti riipaista kunnon kännit.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:30
Vs: Silloin v...tti
« Vastaus #3 : 20.05.2019 kello on 19:00 »
Ei oo jutusta mutta olin varannut liput Naantalista aamulaivaan no klo tuli puali kymmenen nii puh , soi hei finlinesiltä huomenta Ootko tulossa olin äimän käkenä joo mutta olen varannut huomen aamuksi tyttö sanoit et muuten oo vaan puolentunnin päästä lähteelaiva johon sulla liput . No en kerkii ,saanko siirtää huomen aamuksi onnistuu kun maksat 10€ sanoi sopii, oma moka olin vahingossa klikannut väärän päivämäärän kuin piti .että näin osaa ne olla fiksujakin laiva yhtiöissä.