rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Luvattomasti ilmaiseksi leiriytyvät some-karavaanarit ovat ilmiö myös Suomessa.  (Luettu 38850 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Luontoparkeissa
    « Vastaus #180 : 19.05.2019 kello on 15:32 »

    Ihan noin yhteenvetona tästä ketjusta on pääteltävissä ettei ole selvää määrettä mikä on leiriytymistä, mikä ei. Kulmatuetkin saa / ei saa laskea alas. Markiisin saa tai ei saa. Grilli ei tullut ihan selväksi muuttaako se pysäköinnin asumiseksi. Samalla tuli katsaus lintuihin, marjoihin, keppeihin, kääpiin, kivenmusiin, kääntöpaikalla pysäköintiin ja puomifilosofiaan. En ole olemattomaan faktaan tyytymätön, en paljoa odottanutkaan.

    Ei. Kyllä se vaan niin on että jatkan matkaa kuten ennenkin, omien käsityksieni mukaan miten parhaaksi olen katsonut aiemminkin.

      Samaa yritin selvittää aamulla  mielipiteiden perusteella mutta heitin pyyhkeen kehään.  :-\ :-\

      Onnittelut, sinulla riitti kärsivällisyys. Thumb

     
     

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:30

    Tarkoitin vain ja ainoastaan yksityisen maanomistajan rajoja. Niin ja olisi kai pitänyt laittaa  :) perään.
    Eihän tuossa ollu mitään epäselvää. Ihan selevästi sanottu.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:54
    • seniori
    Tässä kuvassa on esimerkkinä Maanmittauslaitokse n karttapaikasta näkyvissä punaisella kiinteistöjen rajat Ämmänsaaren satamasta/uimarannalta .
    Mitkä ovat yksityisen ja mitkä esim. kunnan?



    Missä voi levähtää tai yöpyä? Sen näkee vain opasteista tai kielloista.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 7.02.2024 kello on 11:03
    Jos täppää tuolta näkyviin myös rekisteritunnukset, niin pääsääntöisesti kuntien ja valtion mailla (lohkoissa) ei näy noita rekisteritunnuksia.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:41
    • Lempäälä
    Saamelaisia en nyt lähtisi tähän sotkemaan, ne maat kun ovat valtio heiltä pääosin "riistänyt" ja luonnonsuojelu-alueet rajoittavat heidän toimia mm. tilojensa hoitoa ja vesiosuuksien hyödyntämistä.
      Tuo historia on kirjoitettu monel viissii.
      Yhden mukaan. Volgan mutkasta tulleet suomalaiset ajoivat lappalaiset pohjoiseen, ottivat maan omakseen, ja kävivät pohjoisessa ryöstöretkillä.
      Pohjois Ameriikassa intiaanit olivat sitä mieltä, että maata ei omista kukaan, kun ei ole sitä tehnytkään. Kuitenkin viisaat valkoiset tappoivat intiaanit vähiin, loput reservaattiin. Sitten he omistivat maat.
      Kyllä jos minun kalliilla rahalla ostetulle maalle joku karavaanari tulee, niin haulikko kauppaan pitää lähteä. ;)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
    Jos täppää tuolta näkyviin myös rekisteritunnukset, niin pääsääntöisesti kuntien ja valtion mailla (lohkoissa) ei näy noita rekisteritunnuksia.
    Laitappa joku esimerkki kiinteistötunnukset tomasta kiinteistöstä tuolla palvelussa.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
      Tuo historia on kirjoitettu monel viissii.
      Yhden mukaan. Volgan mutkasta tulleet suomalaiset ajoivat lappalaiset pohjoiseen, ottivat maan omakseen, ja kävivät pohjoisessa ryöstöretkillä.
      Pohjois Ameriikassa intiaanit olivat sitä mieltä, että maata ei omista kukaan, kun ei ole sitä tehnytkään. Kuitenkin viisaat valkoiset tappoivat intiaanit vähiin, loput reservaattiin. Sitten he omistivat maat.
      Kyllä jos minun kalliilla rahalla ostetulle maalle joku karavaanari tulee, niin haulikko kauppaan pitää lähteä. ;)

    Minä olen kuullut että nämä meidän "alkuperäisasukkaat" ovat tulleet Norjasta.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
    • Tekniikan diletantti
    Minä olen kuullut että nämä meidän "alkuperäisasukkaat" ovat tulleet Norjasta.

    Kannattaa kuunnella muita lähteitä.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:31
    • Häme
    Vs: Luontoparkeissa
    « Vastaus #189 : 19.05.2019 kello on 22:44 »
    Ei. Kyllä se vaan niin on että jatkan matkaa kuten ennenkin, omien käsityksieni mukaan miten parhaaksi olen katsonut aiemminkin.

    Näin olen tehnyt koko karavaanari urani ajan, ja jatkan samalla hyväksi koetulla tavalla tästä eteenpäinkin. Kukaan ei ole vielä kertaakaan tullut paikan päälle moittimaan tapaani parkkeerata autoni luontoparkeissa.


    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
    • Tekniikan diletantti
    Linkkejä?


    Todistustaakka on väittämän esittäjällä. Ei epäilijällä.
    Juuristani johtueni olen joutunut tietoa etsimään. Mutta osin olet oikeassa, valtioitten rajat pohjoisessa on valloittajien piirtämät. Kyllä samaa aboriginaaliväestöä oli sielläkin.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41

    Todistustaakka on väittämän esittäjällä. Ei epäilijällä.
    Juuristani johtueni olen joutunut tietoa etsimään. Mutta osin olet oikeassa, valtioitten rajat pohjoisessa on valloittajien piirtämät. Kyllä samaa aboriginaaliväestöä oli sielläkin.

    Tämä riittää meidän osalta, kiitos.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:31
    • Häme
    Alla kalliit kulkimet, luulisi olevan rahaa mennä virallisille leirintäalueille.

    Näinhän sitä äkkseltään luulisi. Kulkimenion todella kallis, mutta vain minulle. Muut arvostelisivat sen maininnalla -meltorautaa, viedään sulatukseen-. Vaan kun paikat joita haluan pitää tukikohtana luonnossa kulkemiselleni, ovat kaukana leirintäalueista ja majataloista. Miksi ajelisin myöhään illalla vaikka 50-80km maalikyliin nukkumaan, että saisin palata takaisin 6-7 tunnin päästä lähdöstä? Varsinkin, kun matka-autossa on minulla jo mukana kaikki tarpeellinen -ja vähän enemmänkin- mitä tarvitsen elämiseen, ruokailuun, nukkumiseen ja oman hygienian ylläpitoon.

    Samalla olen harrastukseni keskiössä 24h/vrk.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:24
    • Eye never sleep

      Kyllä jos minun kalliilla rahalla ostetulle maalle joku karavaanari tulee, niin haulikko kauppaan pitää lähteä. ;)
    Nääs, onhan saalis tosin iso sekä
    kopea,
    mutta kun sen vasa oli liian nopea.
    Karavaanari vai ei ? Karavaanari vai ei ?
    Mutta kun sen vasa oli liian nopea. :laugh: :laugh:

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
    Nääs, onhan saalis tosin iso sekä
    kopea,
    mutta kun sen vasa oli liian nopea.
    Karavaanari vai ei ? Karavaanari vai ei ?
    Mutta kun sen vasa oli liian nopea. :laugh: :laugh:

    Ei siipeilijöille, varsinkin kun kirjoittaja tuntuu vielä retostelevan asialla.