rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Luvattomasti ilmaiseksi leiriytyvät some-karavaanarit ovat ilmiö myös Suomessa.  (Luettu 38778 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:39
laki sanoo että väsyneenä ei saa ajaa...
siis jos väsyttää on laitettava parkkiin ja nukuttava...
laki kieltää tällöin campingin etsimisen....kun kerran väsyneenä ei saa ajaa...niin milläs sinne menisit  :o

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Käykää kuitenkin kaikkien kaverit tavallisilla leirintäalueilla, jos Sfc alueet polttelee. Ei leirintäalueet pysy pystyssä pelkkien kesällä tapahtuvien saksalais turistien voimalla.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2019 kello on 20:15 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
  • Tekniikan diletantti
Käykää kuitenkin kaikkien kaverit tavallisilla leirintäalueilla, jos Sfc alueet polttelee mielessä. Ei leirintäalueet pysy pystyssä pelkkien kesällä tapahtuvien saksalais turistien voimalla.

Markkinatalous toimii siten että palvelun tuottaja tekee palvelun jota myy. Toiset sen hyväksi havaitsee ja ostaa. Homma toimii näin.
Uskomatonta kuvitella että pitäisi antaa rahaa nakkikioskiyrittäjä lle jotta se jonain päivänä pystyy ostamaan nakkeja kioskiinsa.

Leirintäalueen on pystyttävä tuottamaan palvelu ilman että sitä tuetaan tukemisen vuoksi. Tuottamaan palvelunsa niin että ihmiset sinne haluaa mennä, ei tukeakseen yrittäjää, vaan koska saa hyvät palvelut kilpailukykyiseen hintaan.
Jollei palvelu ole kunnossa, ei se kuntoon tule sillä että menen sinne tukemaan. Yrityksellä, tuotteella, merkillä, jne. on elinkaari. Se alkaa ja se loppuu. Tukeminen on tekohengitystä jolla kuolonkorina jatkuu pikkasen pitempään.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:22
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Käykää kuitenkin kaikkien kaverit tavallisilla leirintäalueilla, jos Sfc alueet polttelee mielessä. Ei leirintäalueet pysy pystyssä pelkkien kesällä tapahtuvien saksalais turistien voimalla.

Itse nyt toista yötä Lappeenrannassa ja puskassa.
Olisi camping myös mutta Huhtiniemen kunto ei houkuta (ei ole yrittäjän vika). Mulla ei vaan säälieuroja ole lompakkoon jäänyt. Taitaa yli 25e maksaa yö tuo kuitenkin. Käyn vaikka piffillä keskustassa sillä rahalla.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
  ^
  ^
On kysymys vapaa-ajan harrastuksesta, ei nakin syönnistä. Mutta eihän siinä mittään, kuolkoot leirintäalueet. Mutta ei minun aiheuttamana.

Jos meinaa käyttää "hyvää" ja kilpailukykyistä leirintäaluetta, ei niitä ole jokaisen reitin varrella.




*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:19
Mulla on sellainen käsitys, että jos joku juttu kuolee, niin parempaa ja elinvoimaisempaa tulee tilalle....

Leirintäalueita itse en kaipaa, mutta niitä matkaparkkeja sitäkin enemmän.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:22
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Mulla on sellainen käsitys, että jos joku juttu kuolee, niin parempaa ja elinvoimaisempaa tulee tilalle....

Leirintäalueita itse en kaipaa, mutta niitä matkaparkkeja sitäkin enemmän.

Näin juuri. Camping myös käy kun hinta/laatu/sijainti osuu kohdalle.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:41
  • Escucha el Oi!



Mitenkäs muuten saako Pistohiekalla avata markiisin?

viime kesänä siellä katselin yhtä vaunua, joka oli jätetty parkkiin täysmittaisen teltan kera. oli varmaan oikein kausipaikkalainen.. .

tuollainen ei mielestäni ole mitenkään suotavaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Pistohiekalla on välillä tapahtumia, jolloin se ei ole puskatalebaanien käytössä. Siinä mielessä ei normipuska.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
  • Tekniikan diletantti
  ^
  ^
On kysymys vapaa-ajan harrastuksesta, ei nakin syönnistä. Mutta eihän siinä mittään, kuolkoot leirintäalueet. Mutta ei minun aiheuttamana.

Jos meinaa käyttää "hyvää" ja kilpailukykyistä leirintäaluetta, ei niitä ole jokaisen reitin varrella.


Leirintäalueen pitäminen on yrittämistä. Mutta totta, moni yrittäjä näyttää harrastavan yritystoimintaa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:39
Sitten on niitäkin jotka yrittää harrastustoiminnall a...
jotkut jopa yhdistyksen nimen alla.

Tosin verottaja iskee näihin nyt uusilla säännöillä ja systemeeillä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
  • Tekniikan diletantti
Sitten on niitäkin jotka yrittää harrastustoiminnall a...
jotkut jopa yhdistyksen nimen alla.

Tosin verottaja iskee näihin nyt uusilla säännöillä ja systemeeillä.

Aivan. Siten ei tule kunnollista aluetta, eikä yritystä.
Tukisinko?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:17.10.2019 kello on 08:32
Laki on mielenkiintoinen juttu. Kulmatukiin laki ei puutu tässä leiriytymismielessä mitenkään. Sama pätee grilliin ja markiisiin. Jos nyt kuvitellaan että käräjäoikeus joutuisi yksittäistä tapausta pohtimaan, se lähtisi siitä että mikä on ollut ko pysäköinnin tarkoitus. Kulmatukia on vaikka missä, esim mun kevytperäkärryssä, eikä kukaan kuvittele sitä leiriytymiseksi jos tuet on alhaalla. Määräävä tekijä on siis tarkoitus, ei se onko pilkkijakkara pihalla.

Käsitykset jaloista, markiisista, grillistä, perustuu kunkin omaan kuvitelmaan siitä mikä muuttaa pysäköinnin leiriytymiseksi. Ja jos teet leirin niin leiri se on ilman markiisiakin.

Tuo onkin aika mielenkiintoinen asia lain silmissä. Tavaroiden tuonti esille nähdään leiriytymisenä. Eli se ei vielä että grillillä teet ruuat ulkona ei lueta vielä leiriintymiseksi kunhan syödään seisaaltaan, asuintilassa tai istuen maassa, mutta jos raahat vielä pöydän ja penkit esille syöntiä varten grillin kanssa voidaan jo puhua leiriintymisestä.

Autossahan tai vaunussa saa kyllä yöpyä kunhan ei aiheuta haittaa maanomistajalle eikä sitä ole erikseen kielletty.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Eli se ei vielä että grillillä teet ruuat ulkona ei lueta vielä leiriintymiseksi kunhan syödään seisaaltaan, asuintilassa tai istuen maassa, mutta jos raahat vielä pöydän ja penkit esille syöntiä varten grillin kanssa voidaan jo puhua leiriintymisestä.

Ja milläköhän perusteella?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !



Minoon sitten sarjarikollinen kun istuallaan oon rillaillu parkkiksilla ja syönykkin ja juonu.
Sitten tietysti keränny kamppeet autoon pois heti.
Ei tuollakaan parkkiksella keskellä mehtää näkyny ketään muita enkä kuullu yöllä liikettäkään.