rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Luvattomasti ilmaiseksi leiriytyvät some-karavaanarit ovat ilmiö myös Suomessa.  (Luettu 38787 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Off-Topic:
Meilläkin 3x bichon frisé pojat matkustelee sulassa sovussa
  Ja mikä parasta, tämä rotu on täysin allergiavapaa, jopa koira-allergikot tulevat näiden kanssa toimeen.

Kannattaa kuitenkin huomioida oikeasti koira-allergiset ihmiset.  Mikään koira ei ole "täysin allergiavapaa", silloin kun kohdalle sattuu se oikeasti allerginen henkilö.

Yksi kaveri on allerginen meidän koiralle, vaikka myös Coton De Tulear on "allergiavapaa" rotu ;)
Meillä perheessä tuli myös pieniä oireita aikanaan rotuun tutustuttaessa, mutta uskoimme siedätyksen voimaan ja se kannatti  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:39
mitä iloa niistä kakkapusseista on jossei ole paikkoja mihin niitä laittaa...
isompi saaste ne pussit on maassa...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.03.2024 kello on 02:09
Minä samoillen metsissä. Saksanpaimenkoira on monesti irti. On eläinrääkkäystä, jos noi energinen koira ei saa tehdä lajilleen tyypillisiä asioita. Samoin tulee koulutettua sitä koiraa samalla. Ihan perustottelevaisuut ta. Koiran p*ska hajoaa luonnossa. Pienempi hiilijalanjälki kuin yhdelläkään poltetulla diesel litralla. Nyt on moni älypää alkanut keräämään kakat pussiin ja heittää sen metsään tai jättää puun oksalle. Joten jätetäänkö tämä koira-asia.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:41
  • Escucha el Oi!
Mua kiinnostais se lakiteksti, jossa sanotaan että parkkialueella saa nukkua asuntovaunussa, kunhan ei veivaa tukijalkoja.

Taitaa olla joku mutu-laki? En itse ainakaan ole mistään löytänyt lakitekstiä, jossa niin sanotaan.
Kumpikohan on enempi haittaavaa, caravaanari parkkialuuella tukijalat alhaalla vaiko samaa parkkipaikkaa tukkikenttänä/-varastona käyttävä puunkuljetusliike? Thumbd

Retkituoli löytyy ihan täältä rekanveturistakin, ja kyllä mä siinä voin istua kesähelteellä. Ei kukaan voi pakottaa istumaan kuumassa hytissä iltaa kun ulkona paistaa aurinko. Ois kyllä kiva saada sakkoa siitä(kin) asiasta täällä oikeusvaltiossa :P

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:01
  • Callengr
Missäs sanotaan että EI saa nukkua?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Mua kiinnostais se lakiteksti, jossa sanotaan että parkkialueella saa nukkua asuntovaunussa, kunhan ei veivaa tukijalkoja.

Taitaa olla joku mutu-laki? En itse ainakaan ole mistään löytänyt lakitekstiä, jossa niin sanotaan.
Kumpikohan on enempi haittaavaa, caravaanari parkkialuuella tukijalat alhaalla vaiko samaa parkkipaikkaa tukkikenttänä/-varastona käyttävä puunkuljetusliike? Thumbd

Retkituoli löytyy ihan täältä rekanveturistakin, ja kyllä mä siinä voin istua kesähelteellä. Ei kukaan voi pakottaa istumaan kuumassa hytissä iltaa kun ulkona paistaa aurinko. Ois kyllä kiva saada sakkoa siitä(kin) asiasta täällä oikeusvaltiossa :P

Ei sellaista lakitekstiä ole. Tukijalkojen veivaaminen ei muuta yöpymistä leiriytymiseksi.
Leiriytymistä se on sitten  kun otetaan grillit ja tuolit esiin tai veivataan markiisi ulos.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:16
  • Eipä turhia höttyillä :)
Kannattaa kuitenkin huomioida oikeasti koira-allergiset ihmiset.  Mikään koira ei ole "täysin allergiavapaa", silloin kun kohdalle sattuu se oikeasti allerginen henkilö.
Vaimo on allerginen mm. koirille, mutta ei meidän omille => matkustusongelmia jos aiotaan koiriemme kanssa reissuun lähteä esim. hotelliin, sillä meidäthän tietty sijoitetaan ns. koira-huoneeseen, jossa on muiden koirien karvoja tms. => vaimolle oireilua ja se siitä :-\ Siksi liikummekin omalla kalustolla tai koirat jää kotiin. Tämän lisäksi meillä on kyläillyt useita erittäinkin kora-allergisia tuttavia ja kukaan ei ole meidän pojista oireita saanut. Toki tuossa ystäväkoira-toiminnassakin tuo allergisuus on otettava huomioon, ketään ei todellakaan mihinkään pakoteta, mutta alun arkailujen jälkeen ovat ihmiset järjestäin olleet varsin tyytyväisiä 8)

mitä iloa niistä kakkapusseista on jossei ole paikkoja mihin niitä laittaa...
Tätäkin meillä on ajateltu ja OKT roskiksessamme onkin tuollainen tarrra liimattuna = sinne sitä voi ohikulkijatkin ne koirankakkapussinsa pudottaa Thumb



Mua kiinnostais se lakiteksti, jossa sanotaan että parkkialueella saa nukkua asuntovaunussa, kunhan ei veivaa tukijalkoja.
No eipä ainakaan Hki pysäköinninvalvonta ole asiaan mitenkään puuttunut, meilläkin tuo vaunu on jälleen seissyt koko talven tonttimme vierustalla, kadulla, jalat alhaalla. Itse olen nähnyt tuon enempi turvallisuus-vinkkelistä, sillä joku satunnainen piripää voisi hyvinkin vapauttaa vaunun käsijarrun ja sinnehän se rullaisi mäkeä alas. Nyt jalat alhaalla ei tuota riskiä ole. Tosin ikkunasta kurkkaamallakin nopeasti selviää ettei vaunussa yövytä, patjat yms. on kaikki kannettu sisälle varastoon 8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:48
  • Savo
mitä iloa niistä kakkapusseista on jossei ole paikkoja mihin niitä laittaa...
isompi saaste ne pussit on maassa...
Kai sulla roskis kotona on ja kulkimessa. Jos ei kulkimessa ole niin laittaa muovikassiin tavara luukkuun ja sitten kun liikkuu niin puottaa lähimpään roskiin..

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:41
  • Escucha el Oi!
Missäs sanotaan että EI saa nukkua?

Nukkua saa juu, mutta sitä legendaa kuulee usein että jos veivaa tukijalat niin katsotaan leiritymiseksi joka on kielletty.

Itse olen aina veivannut.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.03.2024 kello on 02:09
Olisitte jänkkääjät aikoinaan lukeneet lakimiehiksi. Ei tarvitsi eläkkeellä viisastella joka paikassa. "Tietoa" kun tuntuu ole an ja viisautta. Ainakin omasta mielestä. Itse nykyään teen selväksi pikkupoliiseille mielipiteeni.
Toki sääntösuomessaKekko sen aikaan oli varmaan selkeämpää elää. Mut aika on muuttunut. Muuttukaa tekin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Nukkua saa juu, mutta sitä legendaa kuulee usein että jos veivaa tukijalat niin katsotaan leiritymiseksi joka on kielletty.

Itse olen aina veivannut.

Eikö se nyt ollut vain Hämäläisen tulkinta "puskaparkkiTalebani smin" vaikeuttamiseksi.
10 vuoden takaisessa Karavaanarin ABC lehtisessä kerrottiin yöpymisen ja leiriytymisen ero ja siellä sanottiin ettei tukijalkojen laskeminen tee asiaa leiriytymiseksi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Olisitte jänkkääjät aikoinaan lukeneet lakimiehiksi. Ei tarvitsi eläkkeellä viisastella joka paikassa. "Tietoa" kun tuntuu ole an ja viisautta. Ainakin omasta mielestä.

Onhan se totta, että keskustelupalstat ovat isoksi osaksi jääneet maailman kehityksestä jälkeen. Googlella moni asia selviää heti, joku toinen vaatii pientä vaivannäköä. Mutta siitä huolimatta pitää jänkätä, oli tutkintoa tai ei.

Pannut ja sähkökeskukset eivät kuitenkaan Googlella tai Youtubella useimmiten korjaannu, eikä monenlainen karavaanarin matkailutietokaan tahdo sillä tavalla löytyä kuin satunnaisesti.

Vaan kun asiallisesti ja huomiota herättämättä puskissa yöpyy, paikan ja tilanteen mukaan, niin eipä joudu ongelmiinkaan. Syksyisellä syrjäisen uimarannan parkkipaikan reunalla saa olla ihan rauhassa vaikka grillaillen samalla, kun taas jonkun kesämökin naapurissa lomasesonkina on paras vain vaivihkaa yöpyä, myöhään saapuen ja aikaisin lähtien. Reilut 50 metriä mun ikkunasta on kääntöpaikka, jossa pari kertaa kesässä yöpyy matkailuauto. Ei haittaa ketään, kun ymmärtää olla meluamatta, sotkematta ja edes, *aatana, sulkea sen harmaavesihanansa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.03.2024 kello on 18:14
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Niin mikäli laissa, lukee että leiriintyä ei saa, niin se tarkoittaa juuri sitä. Lait eivät ole yksiselitteisiä ja usein niissä on juurikin tällaisia tulkinnanvaraisuutt a jätetty. Osittain varmaan sen takia, että ei ehdoin tahdoin tehdä liikaa juurikin lisää tätä Sääntösuomea ja osittain sitten siitä syystä, että virkavallalla on jokin keino puuttua tilanteeseen jos katsovat sen sitä vaativan. Eli aina on riski että jos jotakin ottaa pannuun ja valittaa virkavallalle, niin virkavalta pyytää sinua siirtymään johonkin muualle tähän vedoten. Jos ovat kärryillä, miten asia hoidetaan niin voivat ehdottaa jotain muuta paikkaa mihin menet joka ei häiritse. Mutta toisaalta tämä mahdollistaa sitten sen puuttumisen jos joku vaikka oikeasti pistää asumuksen pystyyn jonnekin. Toki on monta asiaa, mitä poliisit tekevät hukaten oman kertomansa mukaan "vähijä resurssejaan" en silti jaksa uskoa, että kiertävät tarkastamassa leirintäalueen ulkopuolisten asuntovaunujen tukijalkojen statusta.

Eikös muuten tuo ikkunoista kurkkaaminen, puoletaan ole poliiseiltakin kotirauhan rikkomista tai siihen rinnastetttavaa? Muistelen että aikoinaan käytiin kova vääntö ihan peltipoliisienkin kohdalla, että saako kamerassa näkyä auton sisälle vai ei?

Niin kauan kuin homma pysyy aisoissa ja virkvalta käyttää tervettä järkeä, eivätkä ala vallanhimoissaan vain huvikseen käyttämään valtaansa väärin homma toimii.


Mitenkäs muuten saako Pistohiekalla avata markiisin? Viime vuonna oltiin yksi yö ja naapurin kanssa juttelin ja oli joku sellainen joka siellä usein käy ja kertoi, että venäläiset käy nykyään paljon ja tekevät nuotioita vähän miten sattuu. Oli siitä kovasti huolissaan. Grilliä en onneksi tarvinnut sillä reissulla, mutta olisiko siellä saanut kannettavalla hiiligriliillä grillata?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.03.2024 kello on 02:09
Onhan se totta, että keskustelupalstat ovat isoksi osaksi jääneet maailman kehityksestä jälkeen. Googlella moni asia selviää heti, joku toinen vaatii pientä vaivannäköä. Mutta siitä huolimatta pitää jänkätä, oli tutkintoa tai ei.

Pannut ja sähkökeskukset eivät kuitenkaan Googlella tai Youtubella useimmiten korjaannu, eikä monenlainen karavaanarin matkailutietokaan tahdo sillä tavalla löytyä kuin satunnaisesti.

Vaan kun asiallisesti ja huomiota herättämättä puskissa yöpyy, paikan ja tilanteen mukaan, niin eipä joudu ongelmiinkaan. Syksyisellä syrjäisen uimarannan parkkipaikan reunalla saa olla ihan rauhassa vaikka grillaillen samalla, kun taas jonkun kesämökin naapurissa lomasesonkina on paras vain vaivihkaa yöpyä, myöhään saapuen ja aikaisin lähtien. Reilut 50 metriä mun ikkunasta on kääntöpaikka, jossa pari kertaa kesässä yöpyy matkailuauto. Ei haittaa ketään, kun ymmärtää olla meluamatta, sotkematta ja edes, *aatana, sulkea sen harmaavesihanansa.
Sorry, menee välillä tunteisiin, kun huono päivä, jonnekkin se jaska on purettava :)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
  • Tekniikan diletantti
Laki on mielenkiintoinen juttu. Kulmatukiin laki ei puutu tässä leiriytymismielessä mitenkään. Sama pätee grilliin ja markiisiin. Jos nyt kuvitellaan että käräjäoikeus joutuisi yksittäistä tapausta pohtimaan, se lähtisi siitä että mikä on ollut ko pysäköinnin tarkoitus. Kulmatukia on vaikka missä, esim mun kevytperäkärryssä, eikä kukaan kuvittele sitä leiriytymiseksi jos tuet on alhaalla. Määräävä tekijä on siis tarkoitus, ei se onko pilkkijakkara pihalla.

Käsitykset jaloista, markiisista, grillistä, perustuu kunkin omaan kuvitelmaan siitä mikä muuttaa pysäköinnin leiriytymiseksi. Ja jos teet leirin niin leiri se on ilman markiisiakin.