Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Luvattomasti ilmaiseksi leiriytyvät some-karavaanarit ovat ilmiö myös Suomessa.

<< < (23/52) > >>

Rauzi:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 18.05.2019     kello on 07:22 ---Etsi viisi virhettä.... :)

https://yle.fi/uutiset/3-8955219

--- Lainaus päättyy ---

Piilosen perusmääritelmä. Onko se henk koht vai SFCn näkemys. Näkemys kuitenkin.
Ei kovin suuri yllätys että Piilonen haluaa väen leirintäalueille.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 18.05.2019     kello on 07:22 ---Etsi viisi virhettä.... :)

https://yle.fi/uutiset/3-8955219

--- Lainaus päättyy ---
Melkein 3v vanha uutinen.

Sinnipirtti:

--- Lainaus käyttäjältä: Rauzi - 18.05.2019     kello on 06:59 ---
Näkemykset... samassa linjassa... juuri niin. Muuten samat mutta ihan eri.

--- Lainaus päättyy ---
Niin, lakia aina tulkitaan. Ja se on yllättävän tiukka tarpeen vaatiessa, ainakin näissä toisten omaisuuteen kohdistuvissa oikeuksissa ja vaatimuksissa.

--- Lainaus käyttäjältä: foothillster - 18.05.2019     kello on 01:54 ---Tai sitten niinkuin ennenkin. Maalaisjärjellä yöpyen ja aamulla seuraavia yöpymishaasteita kohti?

--- Lainaus päättyy ---
Yleensä maalaisjärjellä pääsee pitkälle mutta olen huomannut että valitettavasti osalla se puuttuu kokonaan aiheuttaen ongelmia kaikille. On vain minä itse ja minun oikeudet ottamatta huomioon maanomistajan näkökulmaa asiasta mikä on soveliasta. Se on se suurin ongelma, ei se kuinka lakia tulkitaan. Kun toimii kuin Oulaa yöpyen "ei kenenkään maalla" saa aivan varmasti olla rauhassa äkäseltä maanomistajalta.

Moottoripyörällä ajellessa jos tulee väsy niin rauhallisimmat unet saa muuten kirkkomaalla takki tyynynä. Siellä saa rauhassa ottaa torkut ja kamppeet pysyvät tallessa taivasalla.

Rauzi:

--- Lainaus käyttäjältä: Sinnipirtti - 18.05.2019     kello on 09:21 ---Niin, lakia aina tulkitaan. Ja se on yllättävän tiukka tarpeen vaatiessa, ainakin näissä toisten omaisuuteen kohdistuvissa oikeuksissa ja vaatimuksissa.
Yleensä maalaisjärjellä pääsee pitkälle mutta olen huomannut että valitettavasti osalla se puuttuu kokonaan aiheuttaen ongelmia kaikille. On vain minä itse ja minun oikeudet ottamatta huomioon maanomistajan näkökulmaa asiasta mikä on soveliasta. Se on se suurin ongelma, ei se kuinka lakia tulkitaan. Kun toimii kuin Oulaa yöpyen "ei kenenkään maalla" saa aivan varmasti olla rauhassa äkäseltä maanomistajalta.

Moottoripyörällä ajellessa jos tulee väsy niin rauhallisimmat unet saa muuten kirkkomaalla takki tyynynä. Siellä saa rauhassa ottaa torkut ja kamppeet pysyvät tallessa taivasalla.

--- Lainaus päättyy ---

Tämmöstä se on kun kaks jäärää jutustelee. Yritin vaan perätä määritelmää mikä on leiriytymistä.
Ei tullu määritelmää, paitsi Piiloselta pikkasen puolueellinen näkemys.

Hesus:
vaikka kaikki ei pidäkään rekkajuttujen sekoittamista caravaanjuttuihin, niin silti mietin mikä ero on RUS/PL/LV/BY/EST/tms-rekkamiesten päivien kestävillä leireillä jossain yleisellä parkkialueella, välillä on nuotiot/grillit tulilla, välillä joku soittaa hanuria, välillä painitaan, mutta koko ajan ollaan kaatokännissä.

en ole koskaan kuullut että näitäkään olisi sakotettu. katsooko poliisi erilaisten lasian läpi karavaanareita kuin itämaantietäjien rekkaleirejä?
Jos karavaanarit valtaisi jonkun parkkialueen viikonlopuksi kymmenillä yhdistelmillä niin ehkä sanomista tulisi.

Toisena vertailuna pitäisin esim turussa toi yleisellä parkkipaikalla oleva asuntovaunuparkki, jotkut on olleet vuosia ellei kymmeniä vuosia samassa paikassa... https://www.google.com/maps/@60.4767811,22.2487065,83m/data=!3m1!1e3

jalat siellä on suurella osalla alhaalla, mutta eihän sen tietenkään leiriytymistä ole kun eikai siellä kukaan asustele, mutta ei tosiaan mitään yhden yön kestävää parkkeeramistakaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View