rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"  (Luettu 32000 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:08
  • Häme
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #120 : 23.05.2019 kello on 23:21 »
Thule-Omni on riittävän hyvä

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:47
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #121 : 23.05.2019 kello on 23:25 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:30
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #122 : 23.05.2019 kello on 23:36 »
Eri mittaisia päästä viistettyjä vitoslankun pätkiä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2022 kello on 09:32
  • Vasta-alkaja
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #123 : 24.05.2019 kello on 07:51 »
Mulla on toi jälkimmäinen muovikalikka paksuun vaneriin ruuvattuna. Ajaa asiansa. Pyöräkiila olis toisinaan tarpeen, kiitos fiiatin Käsijarrun.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:08
  • Häme
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #124 : 24.05.2019 kello on 21:21 »
Nuo muovipalikat on vähän leluja.
Hyviä ei saa kun ite tekemällä.

Olen nähnyt monenlaisia itse tehtyjä virityksiä. Käyttänyt myös kakkosnelosesta valmistettuja eri portaisiin tehtyjä kiiloja. Ne kaikki ovat vain suhteellisen painavia ja kömpelöitä käyttää. Hyvin harvoin kaikkiaan olen tarvinnut kiiloja asetella, kun en millintarkkaa vaaitusta ole nähnyt tarpeelliseksi. Nuo Thulen kiilat omassa pussissaan ovat kevyet ja likaisena ja kosteanakin pussiin laitettuna eivät sotke takatallia. Sekä vievät vähän tilaa. Omani ovat eri merkkiset keltaiset, jotka ostin aikoinaan Paavolalta, olisikohan noin 15 vuotta sitten. Hyvin ovat asiansa ajaneet ja kestäneet pehmeässä maastossakin auton painon.



*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:30
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #125 : 24.05.2019 kello on 21:28 »
Tämän parin vuoden aikana mitä matkailuauto on ollut olen pärjännyt noilla Omnistoren Thule ajokiiloilla. Aiemmin vaunussa oli al. turkkipellistä hitsattu kiila, sillä sai vaunun vaateriin. Jäisessä eli liukkaassa maastossa nuo ei toimi, ainakaan takavetoisessa kulkineessa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:20
  • Kulkija
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #126 : 25.05.2019 kello on 09:13 »
Mulla on vastaava kuin Thule Omni, mutta ilman noita yläpään stoppareita. Paremmalta näyttävät siksi. Ratkaisevaa on, onko autosi vaaterissa tasaisella. Minun ei, kiitos takalisäjousien, joten tarvitsen kiiloja useammin. Samoin ne ehkä ovat enemmän tarpeen, kun nukutaan poikittain. Helpompi ajaa silmällä paikkaan, joka on pituussuunnassa vaaterissa. Ikävää olla pää alaspäin, joten aika herkästi se kiila vähintään vänkärin puolelle laitetaan.

Eli tarpeeksi korkeat pitää olla, ja "portaalliset" mun mielestä. Lyhyt vesivaaka on parempi kuin sellainen kahden euron muovilätyskä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:57
  • viva la France
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #127 : 25.05.2019 kello on 09:21 »
Nämä hyvät ja kestävät ja korkeutta piisaa ja pysyy hyvin montussa rengas. Saa myös vielä yhdenn tason korkeampia.



Ja tämä kiinni kiilaan ja kiila ei karkaa alta pois edes liukkaalla päälle ajattaessa.



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:20
  • Kulkija
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #128 : 25.05.2019 kello on 09:35 »
^

Mitkäs nuo on merkiltään ja malliltaan?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:57
  • viva la France

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:47

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:57
  • viva la France
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #131 : 25.05.2019 kello on 10:47 »
Kuinkas taipuilevat epätasaisella alustalla?
Ei taipuneet Bavarian alla, taka-akseli 2500 kg ja etu-akseli 2100.
Noillahan on kantavuutta 6 tn kiila.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:44
  • Retkeilijä
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #132 : 25.05.2019 kello on 14:03 »
Asiasta kolmanteen; kyllähän Gilsin kannattaa mennä puskaparkkiin :) Tulee halvemmaks ja autossahan on kaikki palvelut Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #133 : 25.05.2019 kello on 14:49 »
Asiasta kolmanteen; kyllähän Gilsin kannattaa mennä puskaparkkiin :) Tulee halvemmaks ja autossahan on kaikki palvelut Thumb
Tänne vaan Tiistaina ;) ;D Halpaahan tämä on ja mikään harrastus ei ole Ilmaista ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:08
  • Häme
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #134 : 26.05.2019 kello on 00:11 »
Asiasta kolmanteen; kyllähän Gilsin kannattaa mennä puskaparkkiin :) Tulee halvemmaks ja autossahan on kaikki palvelut Thumb

Kyllä luontoparkit ovat ihan kokeilemisen arvoisia -tulevaisuudessa-. Silloin pystyy itse vertailemaan, minkälainen matkailu tapa itsestä tuntuu mielekkäämmältä.

Näin ensimmäistä reissua tehdessä, on lähialueelle majoittuminen hyödyllistä. Varsinkin kun Paronin kanssa keskustelemalla pystyy saamaan paljon laaja-alaista käytännön tietoa, niin kaluston asuinpuolen laitteista kuin muutenkin karavaanari elämästä.