rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"  (Luettu 31843 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:21
  • Kulkija
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #90 : 14.05.2019 kello on 09:44 »
Lauantaina tuli kanssa. Cramerissa oli laatikossa irrallaan yksi suutin, muovipussissa toinen, jossa luki scandinavian model tms.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #91 : 19.05.2019 kello on 17:51 »
Tänään kävin vähän puuhastelemassa ennen kun tuli suruisa puhelinsoitto ja hommat loppui siihen tällä erää! Sain kumminkin sisustan pestyä tekstiilipesurilla ja luulen että ehtii hyvin tässä nyt kuivuakkin kun ainakin autossa oli noin 40 astetta lämmintä. Nyt mun on pakko kysyä taas todella typerä kysymys, missä yleensä sijaitsee tuo harmaavesi säiliö ja mistä se tyhjätään(veikkaus on että auton takana perässä on mutta mites tyhjäys vai kontaten alle)?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:16
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #92 : 19.05.2019 kello on 19:31 »
Yleensä tuon ikäisissä Detskuissa kuljettajan silmin katsottuna oikealla takarenkaan takana hana. Letku mukaan niin monesti helpompi tyhjentää ellei ole avointa kaivoa.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #93 : 19.05.2019 kello on 20:36 »
Yleensä tuon ikäisissä Detskuissa kuljettajan silmin katsottuna oikealla takarenkaan takana hana. Letku mukaan niin monesti helpompi tyhjentää ellei ole avointa kaivoa.

Kits tästä=) Juu siis tänään katselin sen verran kun sisustaa putsailin että juurikin oikean takarenkaan takana on vähän kun pakoputki(tosin huomattavasti ohuempi) joka osoittaa suoraan alas, sitä itsekkin veikkailin mielessäni mutta helpompi kysyä asiaa enemmän harrastaneilta(enkä viitsinyt mennä alle hiekkapihassa, jos sit kurkkais kun ajaa auton talliin sisälle). Mites sit kun koko järjestelmä tyhjätään niin hanat aukiko ja lopuksi tyhjää tuon säiliön..

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #94 : 19.05.2019 kello on 23:37 »
Olisiko porukalla suositella jotain mukavaa leirintäaluetta meikäläisen ensimmäiseen reissuun, tuo Tuurin onnela on vähän liian lähellä enkä sinne viitsisi nyt ihan ensimmäiseksi mennä ::) Minulla tästä reilusti alle 100km sinne mutta esim paikka voisi olla noin 300km päässä Jyväskylästä, mitään muuta en oikein osaa sanoa kun että kunhan siellä olisi sähkötolppa, ruokakauppoja lähellä ja siistit wc tilat yms.. Jos sitä nyt vihdoin ensi viikolla pääsisi tekemään ensimmäisen reissunsa ja irtautumaan hetkeksi tästä "normaali" arjesta! Lähtö joko maanantai iltana noin klo:22 tai sitten tiistai aamuna viimeistään. Ajattelin että olisi lähtenyt ma- ti yötä vasten, nukkuisi hetken jollakin pysäkillä ja tiistaina sit olisi perillä ja perjantaina takaisin sorvin ääressä. TyöKoneella olis se missä on noi karavaanari alueet merkitty mutta sinne pääsen vasta huomenissa. Tutkailen huomenna töissä paremmin noita paikkoja mutta siis kaikki vinkit ja linkit otetaan vastaan  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:29
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #95 : 20.05.2019 kello on 06:19 »
mm. Kankaanpäässä kuninkaanlähde, Lestijärvellä kuturanta, Orismalassa (Isokyrö) lukkuhaka. Näistä lapsiperheenä ainakin positiivisiä kokemuksia jossa käyty useammastikkin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:37
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #96 : 20.05.2019 kello on 07:15 »
Noista 0yxxy0:n mainitsemista Kunkulta (>10km) ja Kuturannasta (>6km) on pitkä matka kauppaan ilman autoa - Lukkuhakaa en muista, onko siellä kauppoja.

Kalajärvi Peräseinäjolella on 30km Tuurista eteenpäin - ruokakauppaan 3km.
Kattivankkuri Vuokatissa tulee matkaa hieman yli 300km Jyväskylästä. Kauppaan kävelymatka.
Noista molempia voin suositella  ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:16
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #97 : 20.05.2019 kello on 19:09 »
Kits tästä=) Mites sit kun koko järjestelmä tyhjätään niin hanat aukiko ja lopuksi tyhjää tuon säiliön..
Juuri näin toimien tuo menee, tosin raikasvesisäiliössä pitäis itsessään olla tyhjennyshana josta sen säiliön saa tyhjäksi.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #98 : 20.05.2019 kello on 23:27 »
Pystyykös tuon raitisvesiSäilön jotenkin itse desifioimaan tms tms? Entinen omistakin jo sanoi että sitä he eivät ole käyttäneet juomavetenä, mutta siis kyllähän minä nyt itse tahtoisin että se on puhdas yms..

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #99 : 21.05.2019 kello on 01:26 »
Mietin että mitä jos meniskin ihan ensiksi käymään tuossa SF Caravanin leirintäalueella mikä on lähellä, joko Hietasaari tai sitten Lintulahteen ::) Kumpaako paikkaa suosittelette?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #100 : 21.05.2019 kello on 02:03 »
No niin, nyt oli postikin tuonut kortin/ tarrat  Thumb Pihistelen vielä noita numeroita vaikka tuskin niillä nyt on mitään merkitystä  ;D






*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 18:51
  • Savo
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #101 : 21.05.2019 kello on 06:20 »
Mietin että mitä jos meniskin ihan ensiksi käymään tuossa SF Caravanin leirintäalueella mikä on lähellä, joko Hietasaari tai sitten Lintulahteen ::) Kumpaako paikkaa suosittelette?
Hietasaari on hyvällä kelillä hieno paikka..suosittelen .

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:37
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #102 : 21.05.2019 kello on 07:10 »
Pystyykös tuon raitisvesiSäilön jotenkin itse desifioimaan tms tms? Entinen omistakin jo sanoi että sitä he eivät ole käyttäneet juomavetenä, mutta siis kyllähän minä nyt itse tahtoisin että se on puhdas yms..

Tottakai kaiken pystyy (ja kannattaa) tehdä itse. ;)
Minä käytän siutruunahappoa desinfiointiin. Kaupan maustehyllystä isompi purkki, olikos se Sallisen purkki 680g ja maksaa luokkaa 6eur.

Sekoitan sen kymmeneen litraan kuumaa vettä ja kaadan kannulla säiliöön. perään vielä lisää vettä parikymmentä litraa.  Autossa riittänee vajaa säiliö ja jos käy vaikka ajamassa, jotta aine loiskuu ympäri säiliön.
Annan olla ensin säiliössa luokkaa puolituntia ja sitten lasken boilerin täyteen, jolloin myös putkisto täyttyy. Tunti-pari vaikutusta ja järjestelmä tyhjäksi. Sitten pari huuhtelua koko järjestelmälle. Sitruunahappo todennäköisesti maistuu vielä parissa seuraavassa tankillisessa, mutta sehän ei ole myrkkyä ;D
Jos haluaa käyttää enemmän vettä isommassa säiliössä, seoksen vahvuutena riittänee 2-3 prosenttia.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 22:22
  • Häme
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #103 : 22.05.2019 kello on 15:38 »
Mietin että mitä jos meniskin ihan ensiksi käymään tuossa SF Caravanin leirintäalueella mikä on lähellä, joko Hietasaari tai sitten Lintulahteen ::) Kumpaako paikkaa suosittelette?

Jos Hietasaaren päädyt menemään, niin katso onko Haapaniemen Paroni paikalla. Tunnistus on helppoa. Etsit vain alueen suurimman ja komeimman Kabe vaunun.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #104 : 22.05.2019 kello on 18:20 »
 Thumb Täytyypäs kurkata..



Tässä tähän Suomenkieliset ohjeet! Laatikossa kun ei niitä tullut.
https://hameenakku.fi/wp-content/uploads/2014/11/K%C3%84YTT%C3%84OHJE-GB40-c.pdf