rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"  (Luettu 32086 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #45 : 9.05.2019 kello on 19:36 »
Jospa sitä ensi viikolla saisi sit tehtyä "koeyöpymisen" tallin tai kotipihan edustalla niin saisi tuota sähköä ainakin ja lyhyt matka kotiin jos alkaa pelottamaan :laugh: Tai sitten jossain läheisellä leirintäalueella tms..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:42
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #46 : 9.05.2019 kello on 19:46 »
Meillä verhoiltiin vaunun istuintyhmä uudelleen. Pestävät vetoketjupäälliset. Ohje on vetää ne paikoilleen kosteana.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #47 : 11.05.2019 kello on 04:23 »
On se muuten jännä juttu miten tutut/ puolitutut pitävät sitä itsestään selvyytenä että siis jos minulla on asuntoauto niin sitähän saa sitten lainata milloin haluaa ja vieläpä ihan ilmaiseksi  ??? Mutta täytyypä tehdä selväksi ettei se ihan niin mene ja sanoa että autoja saa kyllä vuokrattua caravan liikkeistä hintaan 500-1500€/ viikko =) Kun saan nyt tuon siivottua/ pestyä/ puunattua kondikseen niin kyllähän se on niin että itse/ oma porukka sillä reissaa sitten, tiedän sen niin että jos jotain sattuisi reissuilla niin maksumiestä ei kyllä silloin löydy ja itselle jäisi kaikki maksut yms..

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #48 : 11.05.2019 kello on 04:34 »
Mites muuten tuommoiset lisälämmittimet(keraaminen) kun ollaan töpselin päässä? Itse kun olen vähän sillä periaatteella että köyhän ei kannata ostaa halpaa(huonoa) niin olisiko kenelläkään viskata tähän linkkiä/ vinkkiä noista lämmittimistä?! Tämmöisestä ecomatista olen lukenut paljon positiivisia kirjoituksia, eli olisko se tämä nyt järkevin vaihtoehto? Mielipiteitä kuunnellaan  Thumb
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/ecomat-2000-classic-lammitin
Jotkut ovat myös pärjänneet ihan muutamien kymmenien eurojen öljytäytteisillä pattereilla, omaa autoahan ei siis ole tarkoitus käyttää miinus keleillä.. ONkos tuossa Ecomatissa siis jonkinlainen puhallustoiminta? Tätähän ei noissa edullisissa pattereissa kyllä sitten ole. Lämmittimenhän voi jättää sitten itselle seuraavaankin autoon jos siis kerralla ostaa kunnollisen.
Sitten löytyy tietysti näitä tämmöisiä myös, itsellä lämmitintä olisi tarkoitus käyttää vain ja ainoastaan kun itse on paikalla..
http://www.mlcaravan.fi/kauppa/product_catalog.php?c=106
« Viimeksi muokattu: 11.05.2019 kello on 04:54 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:03
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #49 : 11.05.2019 kello on 05:44 »
Kokeile ensin jonkun aikaa miten tarkenet nykyisellä lämmitinratkaisulla, ennen kuin ostat suoraan lisälämmitintä. Vai oliko niin, että tuossa ei ole sähköpatruunaa tuossa lämmittimessäsi? Truman lämmittimiä en itse tunne käytössä lainkaan.

Olikohan niini, että kaikissa niissä ei ole tuota sähköpatruunaa, mutta saattoi olla?

Lähtökohtaisesti en hankkisi mitään isoa investointia ennen ensimmäistä reissua. Sitten ensireissulle kynä ja paperia tai jos on heti pidempi reissu. Niin lompako mukaan. Ja jos jokin tarve tulee niin siihen sitten etsii sopivan ratkaisun. Riippuen seuraavasta autostasi lisälämmitin ei välttämättä ole sopiva lisävaruste vaan saattaa olla ihan turha paino mukana, jonka pitäminen mukana on enemmänkin haitta. Joten en välttämättä ajattelisi pelkästään noinkaan, että kun ostaa kerralla kunnollisen, niin siitä olisi sitten välttämättä iloa kaikkiin maailman asuntoautoihin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:26
  • Autossa on pyörät
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #50 : 11.05.2019 kello on 08:38 »
Mites muuten tuommoiset lisälämmittimet(keraaminen) kun ollaan töpselin päässä? Itse kun olen vähän sillä periaatteella että köyhän ei kannata ostaa halpaa(huonoa) niin olisiko kenelläkään viskata tähän linkkiä/ vinkkiä noista lämmittimistä?! Tämmöisestä ecomatista olen lukenut paljon positiivisia kirjoituksia, eli olisko se tämä nyt järkevin vaihtoehto? Mielipiteitä kuunnellaan  Thumb
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/ecomat-2000-classic-lammitin
Jotkut ovat myös pärjänneet ihan muutamien kymmenien eurojen öljytäytteisillä pattereilla, omaa autoahan ei siis ole tarkoitus käyttää miinus keleillä.. ONkos tuossa Ecomatissa siis jonkinlainen puhallustoiminta? Tätähän ei noissa edullisissa pattereissa kyllä sitten ole. Lämmittimenhän voi jättää sitten itselle seuraavaankin autoon jos siis kerralla ostaa kunnollisen.
Sitten löytyy tietysti näitä tämmöisiä myös, itsellä lämmitintä olisi tarkoitus käyttää vain ja ainoastaan kun itse on paikalla..
http://www.mlcaravan.fi/kauppa/product_catalog.php?c=106
Kyllä tuollainen Ecomat kannattaa ostaa kaappiin varalle. Hajoaa ne kaasulämmittimetkin joskus  Thumbd
On erittäin pieni, tehokas, äänetön melkein, turvallinen, laadukas, jne.
Omassa mallissa on 3 tehoa ja 450 +750 w ovat melkein äänettömiä. Suuri teho humisee, ei kuitenkaan liikaa.
Kesäkelillä (suomen) miltei tarpeeton.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:50
  • Retkeilijä

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:36
  • Kulkija
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #52 : 11.05.2019 kello on 09:32 »
Komea auto!

Kyllä se on niin, että matkailuauto on kakkoskoti. Toivotan tervetulleeksi tutut kylään, mutta en anna sitä heidän käyttöön. Tuosta onkin ollut vasta juttua täällä pitkän ketjun verran.

Kun nyt olet harrastusta aloittanut, niin yksi asia ehkä jäänyt huomiotta. Minusta tähän kuuluu tärkeänä osana grillaaminen ja ulkona syöminen. Mikäs sen mukavampaa kuin ulkona grillailu mieluinen juoma kourassa. Eli pöytä, tuolit ja kaasulla toimiva grilli mukaan. Osalla on erillinen pullo grilliä varten, osalla taas kaasun ulosotto auton/vaunun kyljessä. Jälkimmäistä suosittelen. Grillejä löytyy erilaisia, osa tykkää Cramerista, osa ei. Niistäkin löydät haulla pitkät jutut.

Alueilla viihtyy hyvin, kun ei lukittaudu kulkineeseen sisälle vaan oleskelee tontillaan ja käy saunassa, joka SFC-alueilla useimmiten kuuluu hintaan ainakin viikonloppuisin. Parhaimmillaan perhesaunavuoron on saanut 10 eurolla.

PS Ecomat on jumala, mutta ei sitä tarvitse, jos on pelkkä varavehjes plussakeleillä.  ;D

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #53 : 11.05.2019 kello on 19:04 »
Lämmitin on ainakin ohjekirjan mukaan Trumatic SL 5002 sen tarkemmin ei ole vielä laitteesta tietoa eikä kyllä siitäkään että toimiiko koko laite  ::) Oli meinaan kaasupullo tyhjä niin en päässyt toimintaa koittamaan. Mutta mutta, myyjä vaikutti todella rehelliseltä ja kertoi autosta kaiken niin miinukset kuin plussatkin ja siis sanoi että lämmitin kyllä toimii niin kuin muutkin laitteet ja tästä minulla sähköpostissani kaikki tallessa mistä juttelimme yms.. Mulla pitäisi tallilla olla iso kaasupullo kaasugrillissä niin kun pääsen seuraavan kerran käymään tallilla niin täytyy noita laitteita testailla Thumb Onko noiden pullojen täytöt/ vaihdot missä hinnoissa nykypäivänä?
Nyt olen kovasti googletellut tietoa kyseisestä lämmittimestä ja katsonut you tubesta videoita että osaan sitä oikein käyttää.. Huomenna voi olla että ehtii hetken käydä tallilla duunin jälkeen mutta sitten tiistaina täytyy mennä sinne koko päiväksi opiskelemaan ja siivoilemaan kulkinetta=)

Juu täytyy kyllä käydä ostamassa joku pieni pöydällä pidettävä kaasugrilli koska tuo mikä minulla nyt on ei mahdu edes autoon  :laugh: Autossa kyljessä on ulostulo kaasulle jos vaan noi linjat on kondiksessa. Tekevätkö ne esim jyväsCaravanissa noita kaasujärjestelmien koeponnistuksia ja missä hinnoissa ne noin suunnilleen ovat? Ajattelin että se olisi hyvä teetättää jo oman ja muiden turvallisuudenkin kannalta.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 07:41
  • 400 cid, kauppakassi
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #55 : 11.05.2019 kello on 19:43 »
Komia peli. Onnitelut. Thumb Omassa autossa oli telkkari hankittaessa,mutta kyllä se on aika vanhanaikainen tänäpäivänä. Ainakin omasta mielestä. Hommasin 15.6 tuumasen läppärin,kunnon näytöllä. Ei tartte kuin yksi laite,millä hoituu netit,tv.t,sunmuut todella kätevästi. Nettiyhteys puhelimesta. Tv ja antenni lähti kiertoon,eli kierrätyskeskukseen ..

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:30
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #56 : 11.05.2019 kello on 19:48 »
Kyllä tuollainen Ecomat kannattaa ostaa kaappiin varalle. Hajoaa ne kaasulämmittimetkin joskus  Thumbd
On erittäin pieni, tehokas, äänetön melkein, turvallinen, laadukas, jne.
Omassa mallissa on 3 tehoa ja 450 +750 w ovat melkein äänettömiä. Suuri teho humisee, ei kuitenkaan liikaa.
Kesäkelillä (suomen) miltei tarpeeton.
KEV Ootko ite kolmas teho taiat olla aika tehopakkaus , hyvä että pystyt pitämään muutakin lämpimänä  ilman ekomattia Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:26
  • Autossa on pyörät
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #57 : 11.05.2019 kello on 20:30 »
KEV Ootko ite kolmas teho taiat olla aika tehopakkaus , hyvä että pystyt pitämään muutakin lämpimänä  ilman ekomattia Thumb
No omassa Ecomatissa  on 450,750 ja 1800w omista lämmityksistä en tiedä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:07
  • Escucha el Oi!
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #58 : 11.05.2019 kello on 21:07 »
eipä tommonen lisälämmitin paljon tilaa vie, hyvä on mukana olla. itselläkin on; toivottavasti ei joudu koskaan käyttämään. En muista tähän hätään mikä se olikaan, mutta on se hieman äänekäs pöhisijä. silti se voittaa palelemisen/kotiin lähdön keskellä yötä  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Vs: Gilssin Dethleffs Ducato(-91)"akvaario"
« Vastaus #59 : 12.05.2019 kello on 07:12 »
No niin, minä ku vietän aina la- su yön valvoen niin nyt lähdin sitten yöllä 3 aikaan käymään tallilla, kävin tankkaamassa auton ja heitin sillä noin 50km lenkin ja pysähdyin hetkeksi autoa tutkimaan ennen kun menin takaisin tallille ihmettelemään lisää! sisävaloista suurin osa toimii ainakin 12v:lla mutta siis pitäisikö valojen palaa myös nollaasennossa kun auto on kytketty seinään? Pistorasiat myös toimivat hienosti  Thumb Tosin niitä olisi saanut olla vähän enemmän mutta noillakin kyllä pärjäilee. Muutama kuvatus tähän sisävalot päällä  :laugh: Vielä en uusia petivaatteita ehtinyt laittamaan mutta jos sit tiistaina kun ajattelin koko päivän vietellä tallilla=)












Sisätiloista tykkään kyllä itse aikas paljon, siis tuosta sijoittelusta yms..