rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ruuvailua  (Luettu 1476 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.07.2019 kello on 23:45
Ruuvailua
« : 20.06.2019 kello on 22:19 »
Morjesta pöytään arvon karavaanarit!

Ensimmäistä projektia tässä väännän. Vaunu ei ole kauhean pahassa kunnossa, mitä nyt jotain kosteutta etukulmasta päässyt.
Kova halu olisi uusia ja varmistaa kulmat läpi vaunun. Alumiinilistat tuntuvat olevan suht hyvin paikallaan. Alumiinilistojen ruuvit näyttävät olevan kovin ruosteessa, ja tekisi mieli vaihtaa ne kaikki ihan vaan varmuuden vuoksi, tämä lienee vaunun kestävyyden kannalta järkevää.
Ongelma on se, että ne pirun ruosteiset ruuvit ei meinaa lähteä irti. Osa kannoista on ihan olemattomia. Jopa etukulma mistä raavin puut hevon kuuseen, ja ruuvin päät on paljaana, ei niitä meinaa saada irti. Ilmeisesti uppokantaiset on niin hyvin ruostunut kiinni alumiinilistaan. Onko ideoita? Etukulmaa ja sivuikkunan alustaa lukuunottamatta rimat vaikuttaa hyvältä, ei viitsisi ruuvien takia repimään enempää auki ja poistamaan rimoja...
Ruosteen poistoainetta olen suihkutellut ja joitakin olen saanut irti väkisin. Hirveä homma vaan.
Mielessä kävi josko jättäisi vanhat ruuvit paikalleen ja tiivistäisi butyylimassalla päälle, tekisi sitten uudet ruuvin reiät listaan.
Ruuvin irroitus settejä on tarjolla, mutta luulisin että noin pieniin ruuveihin ei taida olla apua.
Entä jos koittaisi vasenkätisen poran terällä, se voisi poratessa nostaa ruuvia jo ylöspäin?
Tällaisia tyhmiä kysymyksiä, sori, amatööri kuin olen. Mutta kiinnostava projekti meneillään ja aina oppii vaunun rakenteesta jotain uutta. Kiitos näiden keskusteluiden ja oman tutkimisen...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:23
  • Lempäälä
Vs: Ruuvailua
« Vastaus #1 : 20.06.2019 kello on 22:58 »
  Poraamalla minä jouduin paljon ottamaan, tein välille lisäreikiä. Vaikka parhaita teriä yrittää hankkia, hankala homma.