Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Oman matkailuajoneuvon vuokraaminen
MCL:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 6.05.2019 kello on 11:18 ---
Siihen kun kuittaat allekirjoituksellas i tarkastaneesi auton liikkeelle lähdettäessä ja siinä ei ole vaurioita ja jos takasin tullessa on lommo tai reikä lasissa niin viimesitään sveea tai vastaava ne rahat karhuaa...
Tietty omavastuun maksimiin asti... mutta ei se tietty montaa tonnia ole...
--- Lainaus päättyy ---
Kai asiasta pitää olla käräjäoikeuden päätös, mikäli laskun saaja kiistää maksuvelvollisuuten sa?
Ei muuta, kuin käräjille hakemaan päätöstä naarmuuntuneen pöydän ja kattokolhun maksajasta.......
88k5:
Kyllä nykypäivänä vuokralleottajan on helppo pitää oikeuksistaan kiinni - riskit kuuluu vuokralleantajalle (yrittäjälle) :-X
Ainakin meidän sakki pyöri auton ympäri-ämpäri kännyköillä kuvaten viime kesänä Kanadassa. Kaikki valmis jälki umpimustassa Suburbanissa dokumentoitiin, ettei maksu miehiksi jouduttu 3kk vanhalle autolle - löytyihän niitä jälkiä kun vuokraamon parkkihalli oli ahdas. Sama rundi uudestaan kun auto reilun viikon päästä luovutettiin.. eikä tullut jv:tä kuin tietulleista. Mobiilidataa meni gigatolkulla kun autossa oli free-wifi, jota ei missään sopparissa ollut :laugh:
kimi:
Olen vuokraamassa autoa tällä viikolla. Vakuutuksen otin kolmannelta osapuolelta ja se vaatii omavastuun jättämistä katevarauksena vuokranantajalle, mahdolliset erimielisyydet hoitaa tuo 3 osapuoli jälkikäteen.
Nuo vuokraamoiden omat omavastuun nollaamiset maksaa järjettömän paljon suhteessa autovuokraan. Luokkaa 10€/pv maksoi tuo erillinen vakuutus.
Karabiilisti:
Kotimaan vuokrauksissa voi olla toisin mutta ainakaan ulkomailla ei käräjäoikeuksia tarvita maksun perimiseen...
Ilman luottokorttia et autoa saa.
Ja jos heillä on perittävää niin hehän höylää sen suoraan luottokortiltasi ihan kyselemättä lupia.
Jälkikäteen voit sitten itse tapella paikallisen manjana käräjäoikeuden kanssa tai netsistä yrittää saada rahoja takaisin.
Jos vuokralle otto kuittuakseen ei ole merkitty vikoja ja palautettaessa on niin kyyti on kylmää...
Kaks kertaa joutunut itse Netsistä rahoja hankkimaan takasin perusteettomista kuluista vaikka on supercoveri ollutkin...
esim polttoaineesta vaikka oli sekin ennalta maksettu paketti niin silti laskuttivat ja meni kk päivät saada raha takaisin.
Ja kyllä vuokrasopimus on suomessakin ihan pätevä asiakirja. Jos signatuuri on alla niin se myös velvoittaa.
Noissa kolmannen osapuolen vakuutusissa ja vuokrauksissa "välittäjän" kautta voi olla ongelmia myöskin että joudut vahingon makselemaan ensin itse ja sitten periä se vakuutusyhtiööltä takaisin.
Helpompi on ottaa vakuutus suoraan vuokraajalta jollon hän saa ihan itse tapella vakuutusyhtiön kanssa.
Ossi66:
Kannattaa sitten muistaa myös petosvakuutus, jos koko kulkine siirtyy vuokrauksen aikana eri omistukseen. Sehän ei ole varkaus, jos olet luovuttanut ajoneuvon pettäjälle.
Ja yksityisen taisi olla mahdoton saada petosvakuutusta kun tästä viimeksi väännettiin eli ensin elinkeinon harjoittajaksi ja sitten vuokraamaan.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta