Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Oman matkailuajoneuvon vuokraaminen
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 - 5.05.2019 kello on 06:59 ---Miten tämä yhtälö nyt oikein menee. Täällä moni neuvonut ensimmäistä vaunua/autoa ostavalle että vuokrata ja kokeilla miltä tuntuupi, mutta sitte tässä ketjussa kuiten moni sanoo ettei kannattaisi vuokrata. Ei se myyjäkään välttämättä vuokraa, se myy sille joka tulee ensimmäisenä rahanipun kanssa kaupoille. :-\
--- Lainaus päättyy ---
Monet liikkeet vuokraavat myynnissäolevaa kalustoaan.
El Maco:
--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 - 5.05.2019 kello on 06:59 ---Miten tämä yhtälö nyt oikein menee. Täällä moni neuvonut ensimmäistä vaunua/autoa ostavalle että vuokrata ja kokeilla miltä tuntuupi, mutta sitte tässä ketjussa kuiten moni sanoo ettei kannattaisi vuokrata. Ei se myyjäkään välttämättä vuokraa, se myy sille joka tulee ensimmäisenä rahanipun kanssa kaupoille. :-\
--- Lainaus päättyy ---
Ei vuokraaminen liikkeelle niin iso vaiva ole, ainakin näin uskon. Yksityisen pitäisi vuokratessaan ottaa autoon vuokrakäytön sallivat vakuutukset, liikkeellä, joka tuota harjoittaa, ne epäilemättä on. Ne taas maksavat enemmän, joten niitä tuskin viitsii pitää aina "päällä" kun käyttää kuljinta itse. Hyvä puoli on, että vahingon sattuessa vuokralainen maksaa omavastuun ja se on siinä. Jos taas laitetaan normi kaskon piikkiin ja vakuutusyhtiö keksii auton olleen vuokrakäytössä, en ole aivan varma, kuka maksaa.
"Masi":
Nykyisen oman vakuutukset kun tehtiin, tuli vakuutuskirjaan maininta minun olevan ensisijainen kuljettaja ja jos en toimi kuljettajana, niin kyydissä pitää olla. Pois suljettuna huolto- ja korjaustoimenpiteet .
Vakuutuksen hinta olisi ilman tuota lausetta ollut noin viisinkertainen ja silloin olisin voinut vuokrata halutessa.
Otin halvemman vaihto-ehdon, on helppo sanoa kysyjille; ei onnistu kun se tuossa paperissa on kiellettyä ;)
Koivumutkan herra:
--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 5.05.2019 kello on 09:46 ---Nykyisen oman vakuutukset kun tehtiin, tuli vakuutuskirjaan maininta minun olevan ensisijainen kuljettaja ja jos en toimi kuljettajana, niin kyydissä pitää olla. Pois suljettuna huolto- ja korjaustoimenpiteet .
Vakuutuksen hinta olisi ilman tuota lausetta ollut noin viisinkertainen ja silloin olisin voinut vuokrata halutessa.
Otin halvemman vaihto-ehdon, on helppo sanoa kysyjille; ei onnistu kun se tuossa paperissa on kiellettyä ;)
--- Lainaus päättyy ---
Mikä vakuutusyhtiö tekee tuollaisia vakuutuksia, vois kysyä tarjouksen?
Kumisimo:
--- Lainaus käyttäjältä: Koivumutkan herra - 5.05.2019 kello on 09:58 ---Mikä vakuutusyhtiö tekee tuollaisia vakuutuksia, vois kysyä tarjouksen?
--- Lainaus päättyy ---
Ainakin mun vakuutuksia tehdessä on kysytty "onko ajoneuvolla sinun lisäksesi muita kuljettajia" sekä IFissä että Lähitapiolassa.
KORJAUS: siellä kysytäänkin "onko muita omistajia/ haltijoita" ja "ajaako autoa alle 24- vuotias henkilö".
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta