rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Retkeilyauton määrittely  (Luettu 11517 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:06
  • Häme
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #15 : 4.05.2019 kello on 18:36 »
Vuosia sitten, kun alkoi tehdastekoisia peltikuoriautoja tulemaan myyntiin enemän. Jossakin määrittelivät nämä autot retkeilyautoiksi näin. Pakettiauton koriin tehty, matkailuauton varusteilla oleva, kahdelle hengengelle päivä- tai viikonloppu käyttöön tilojensa puolesta parhaiten soveltuva ajoneuvo.

Noista ajoista on autojen korit vähän suurentuneet, ja eristykset parantuneet. Kuitenkin säilytys ja ulkoiluvaatteiden kuivatustilat ovat edelleen olemattomat.


*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.03.2024 kello on 06:56
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #16 : 4.05.2019 kello on 18:57 »

 Kuitenkin säilytys ja ulkoiluvaatteiden kuivatustilat ovat edelleen olemattomat.

Sama taitaa päteä myös joissain "matkailuautoissa" .
Ja on niitä pikkeuksiakin retkeilyautoissa, tiedän ainakin yhden mallin jossa on iso erillinen suihkutila vaatetangolla sekä lämmin tankokaappi jossa kuivuu hyvin takitkin.


Edit typo

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.11.2019 kello on 20:18
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #17 : 4.05.2019 kello on 21:14 »
Vähän OT:ta tähän väliin...

Itse ihmettelen noiden retkeilyautojen hintoja. Kalliimmat mallithan on yhtä kalliita kuin "tavalliset" matkailuautotkin. Jotenkin mieltäisin että sen retkuilusisustan rakentaa sinne Ducaton peltikoppiin vähemmällä vaivalla, ja paljon vähemmän sinne sopii sitä tavaraakin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #18 : 4.05.2019 kello on 22:44 »
Retkeilyauto on pakettiauton koriin rakennettu matkailuauto. Enempi pluskelillä käytettäväksi. Parkkiruutuun sopiva

Kummallinen mantra tuo 'parkkiruutuun sopiva'.
Peltikoppaiset on valtaosin 6-metrisiä ja sopii harvaan parkkiruutuun.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #19 : 4.05.2019 kello on 22:52 »
Vähän OT:ta tähän väliin...

Itse ihmettelen noiden retkeilyautojen hintoja. Kalliimmat mallithan on yhtä kalliita kuin "tavalliset" matkailuautotkin. Jotenkin mieltäisin että sen retkuilusisustan rakentaa sinne Ducaton peltikoppiin vähemmällä vaivalla, ja paljon vähemmän sinne sopii sitä tavaraakin.
Markkinataloudessa hinta määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan, ei tuotantokustannuste n.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #20 : 4.05.2019 kello on 23:21 »
Kummallinen mantra tuo 'parkkiruutuun sopiva'.
Peltikoppaiset on valtaosin 6-metrisiä ja sopii harvaan parkkiruutuun.
Kaikki autot mahtuu parkkiruutuun kun vain etsii oikean ruudun.
Kai tämäkin on nupero retkeilyauto kun ei ole puoli-tai integroitu mutta oikeasta matkailuautotehtaas ta nyt kumminkin tullu

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #21 : 4.05.2019 kello on 23:47 »
Jos jotakin mielipidettä toistetaan tarpeeksi usein, niin osa rupeaa pitämään sitä totuutena.  ;D

Kaikissa kulkineissa on ongelmansa. Sellaista ei ole keksittykään, joka olisi sisältä tarpeeksi suuri ja ulkoa tarpeeksi pieni. Mulla on retkeilyauton kokoinen matkailuauto, joka olisi integroituna lähellä täydellistä matkailuun tarkoitettua näppärää matkailuautoa. Valitettavasti samankokoinen saman merkin integroitu ei olekaan sisältä yhtä hyvin suunniteltu.

Monesti olen peltikuorista pohtinut, mutta en ole löytänyt 2+2 hengelle sopivaa omaan käyttötarkoitukseen . Peltikuorien rajat tulevat vastaan koossa ja käytettävyydessä.


*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.03.2024 kello on 06:56
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #22 : 4.05.2019 kello on 23:52 »
Vähän OT:ta tähän väliin...

Itse ihmettelen noiden retkeilyautojen hintoja. Kalliimmat mallithan on yhtä kalliita kuin "tavalliset" matkailuautotkin. Jotenkin mieltäisin että sen retkuilusisustan rakentaa sinne Ducaton peltikoppiin vähemmällä vaivalla, ja paljon vähemmän sinne sopii sitä tavaraakin.

Onko tullut katseltua autoja muutenkin kuin ulkopuolelta?
Vaihtuu se hinta kovemmaksi "matkailu"autollakin kun sisältö on muutakin kuin portapotti ja styroksi!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:19
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #23 : 5.05.2019 kello on 06:58 »
Onko tullut katseltua autoja muutenkin kuin ulkopuolelta?
Vaihtuu se hinta kovemmaksi "matkailu"autollakin kun sisältö on muutakin kuin portapotti ja styroksi!
Niinku Westfalia....

Pituutta Volkkarilla alle 5 m, mutta hintaa 90 tuhatta Saksassa.
Taitaa olla aika vaikeaa tuoda sitä tänne Suomeen, kun paukkuisi vielä henkilöauton vero. Mahtuu se kuitenkin parkkiruutuun hyvin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:41
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #24 : 5.05.2019 kello on 08:35 »
Kummallinen mantra tuo 'parkkiruutuun sopiva'.
Peltikoppaiset on valtaosin 6-metrisiä ja sopii harvaan parkkiruutuun.
Tuon "mantran" ovat keksineet tällä foorumilla pienten kulkimien omistajat itse.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:04
  • Knaus Eifelland
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #25 : 5.05.2019 kello on 09:17 »
Mitäs eroa on retkeilyssä ja matkailussa...?

Retkeily on enemmän ulkoiluhenkistä luonnossa liikkumista vapaa-aikana eväitä syöden ja matkailu on pidempiaikaista matkustamista/turismia yleensä loma-aikana. Syödään ja juodaan hienosti. Joo.


 ;D  :laugh:

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #26 : 5.05.2019 kello on 09:31 »
Miksi ostaa pakettiautoon väsätty retkeilyauto, kun pieniä oikeitakin matkailuautoja on tarjolla.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:41
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #27 : 5.05.2019 kello on 10:12 »
^ Samaa mieltä. Olen katsellut siskolle alle 20 tuhannen retkiautoa. Tarjolla on vaan romuja.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #28 : 5.05.2019 kello on 10:16 »
Retkeily on enemmän ulkoiluhenkistä luonnossa liikkumista vapaa-aikana eväitä syöden ja matkailu on pidempiaikaista matkustamista/turismia yleensä loma-aikana.

Syödään ja juodaan hienosti. Joo.

Muuten hyvä, mutta miksi matkailun pitäisi ajoittua loma-aikaan.

Minä syön aina yhtä hienosti tai huonosti. Itse kokkaillen tai halvassa paikassa syöden.

Retkeily- ja matkailuautoja voi kyllä käyttää ristiin ihan kumpaan tarkoitukseen vain, eli ovat vain autotyypille muodostuneita nimiä. Muistan hyvin Apulian eli Italian kengänkoron eräältä leirintäalueelta pariskunnan, joka oli ajanut sinne retkeilyautolla kahdessa päivässä Suomesta ja samanlainen oli paluusuunnitelmakin . Parhaimmillaan 150 km/h oli kuulemma ollut marssivauhti autobahnilla, kerkiäähän siinä.

Tuon "mantran" ovat keksineet tällä foorumilla pienten kulkimien omistajat itse.

Minkäs sille voi, että mitä lyhyempi kuljin sen paremmin se ruutuun sopii. Autotyypistä riippumatta. Toisille tuolla ominaisuudella on merkitystä, toisten autot taas eivät ruutuun sovi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #29 : 5.05.2019 kello on 10:28 »
Miksi ostaa pakettiautoon väsätty retkeilyauto, kun pieniä oikeitakin matkailuautoja on tarjolla.

 :o
Tosi on.
Sama pituus, 10cm enemmän leveyttä ja 25% enemmän tilaa.
Peilit samat molemmissa= max leveys.