rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Retkeilyauton määrittely  (Luettu 11734 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.04.2024 kello on 22:52
Retkeilyauton määrittely
« : 3.05.2019 kello on 19:32 »
Tarkeneehan sisseimmät retkiautossakin.
OT
Mua vähän vaivaa tuo retkeilyauton määrittely. Missä menee raja matkailuautoon? Tai pakuun retkeilyvarustuksel la?
Onko se lämmitysmuoto? Ja millä teholla, WC, erillinen suihku, peltikuorisuus, eristeiden vahvuus, kaksoispohja, montako liekkiä, vaatekaappi, tavaratila vai mikä se on?

Itse kun mennään omalla peltikuorisella matkailuautolla ympäri vuoden enkä pidä meitä mitenkään sisseinä! Eikä se edes siltä tunnu...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:15
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #1 : 3.05.2019 kello on 19:44 »
OT
Mua vähän vaivaa tuo retkeilyauton määrittely. Missä menee raja matkailuautoon? Tai pakuun retkeilyvarustuksel la?
Onko se lämmitysmuoto? Ja millä teholla, WC, erillinen suihku, peltikuorisuus, eristeiden vahvuus, kaksoispohja, montako liekkiä, vaatekaappi, tavaratila vai mikä se on?

Itse kun mennään omalla peltikuorisella matkailuautolla ympäri vuoden enkä pidä meitä mitenkään sisseinä! Eikä se edes siltä tunnu...

Mulle ainakin pakun vakio liukuovi sivulla ja mahdollisesti pariovet takana.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:00
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #2 : 3.05.2019 kello on 19:52 »
Mulle ainakin pakun vakio liukuovi sivulla ja mahdollisesti pariovet takana.
Niin minäkin sen määrittelisin. Lisäksi se, että eristeitä ei ole.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:58
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #3 : 3.05.2019 kello on 20:47 »
Mua vähän vaivaa tuo retkeilyauton määrittely. Missä menee raja matkailuautoon?

Se on vähän samanlainen termi kun 'alinopeus'.   ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:54
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #4 : 3.05.2019 kello on 20:58 »
Off-Topic:
Retkiauto on kait karu versio peltikuoriaisesta - tyyliin "auto ja patja", tavan lasiikkunat (tai umpitavaratila), eristeetön ja rekisteriotteessa lukee ajoneuvoluokan kohdalla "N1 pakettiauto". Sellainen "kevyt muuttokuorma vailla päämäärää" kontissa :-[

Peltikuoriainenhan sellainen "en halua näyttää matkailuautolta" -paku. Otteessa kuitenki "M1 henkilöauto, matkailuauto". Teknisesti/hinnalta valkoisia styroxipömpeleitä vastaava louskuovellinen (käyttäjien antama nimi)  :D
Lempinimiähän nuo, ei mitään virallisia..

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
  • Tekniikan diletantti
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #5 : 4.05.2019 kello on 07:19 »
Hmm, mulle retkeilyauto on sellanen millä retkeilen. Ihan sama miten se teknisesti määritellään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:37
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #6 : 4.05.2019 kello on 08:33 »
Hmm, mulle retkeilyauto on sellanen millä retkeilen. Ihan sama miten se teknisesti määritellään.
Mitäs eroa on retkeilyssä ja matkailussa...?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:13
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #7 : 4.05.2019 kello on 08:44 »
Mitäs eroa on retkeilyssä ja matkailussa...?

Ehkä se on vähän sama kuin kävelyssä vs patikoinnissa, tai lenkkeilyssä vs ulkoilussa, tai harrastelussa vs puuhailussa, tai... ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:20.04.2024 kello on 20:03
  • Eye never sleep
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #8 : 4.05.2019 kello on 09:00 »
Onkos se sama kuin housuissa, retkeilyhousut ja prässihousut  :laugh:
Karavaanari en ole , kun karavaanissa en kulje enkä asu.  8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #9 : 4.05.2019 kello on 10:27 »
Nettiauton valikoissa retkeilyauto on yksi korimallivaihtoehto ja parhaimmillaan erittäin varteenotettava vaihtoehto jos voisi heittäytyä yhdenautontaktiikal le

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:54
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #10 : 4.05.2019 kello on 10:48 »
Nettiauton valikoissa retkeilyauto on yksi korimallivaihtoehto ja parhaimmillaan erittäin varteenotettava vaihtoehto jos voisi heittäytyä yhdenautontaktiikal le
Mutta kun otat sen "retkeilyauto" -filtterin pois, niin löytyy ne 109 samaa mynnissä oleva tuolta merkiltä  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #11 : 4.05.2019 kello on 10:49 »
Retkeilyauto on pakettiauton koriin rakennettu matkailuauto. Enempi pluskelillä käytettäväksi. Parkkiruutuun sopiva. Nykyään kun immeiset on tottuneet citymaastureihin, niin pakettiauton kokoinen auto käy heille myös hyvin ainoaksi autoksi. Itseäni ihmetyttää eniten retkiauton vetoisat takaovet väljyyksineen. Eikä liukuovessa sivullakaan ole kehumista.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:00
  • Autossa on pyörät
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #12 : 4.05.2019 kello on 15:51 »
Retkeilyauto on pakettiauton koriin rakennettu matkailuauto. Enempi pluskelillä käytettäväksi. Parkkiruutuun sopiva. Nykyään kun immeiset on tottuneet citymaastureihin, niin pakettiauton kokoinen auto käy heille myös hyvin ainoaksi autoksi. Itseäni ihmetyttää eniten retkiauton vetoisat takaovet väljyyksineen. Eikä liukuovessa sivullakaan ole kehumista.
Turkissa näin useita retkeilyautoja missä ei ollut kuin matalahko tavaraluukku takaovien kohdalla. Tosin kyljessä oli tuo "kerrasta tuuletus" reikä.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.04.2024 kello on 22:52
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #13 : 4.05.2019 kello on 17:30 »

Noissa takaovissa on monia eri tapoja toteutuksen osalta. Joillain valmistajilla se tosiaan korvataan kokonaan omilla ratkaisuilla kuten Kev mainitsi.
Ja TH:n tuntemansa tapauksessa (omistaja ei ilmeisesti tiennyt tarpeitaan ostaessaan ajoneuvoa) taisi olla pelkkien alkuperäisten ovien käyttö ilman erillistä valmistajan tekemää kunnollista eristystä.
Eräät valmistajat taas toteuttavat tuon takaovien eristyksen niin, ettei sieltä tiivisteistä tai oven metallipinnoista johdu kylmää vedon tunnetta sisätiloihin.

Ja kai se sitten on myönnettävä että toi meidän peltilaatikko on täysiverinen retkeilyauto.
Siihenhän sitä pääsääntöisesti käytetään jokapäiväisen ajon lisäksi, siirrytään luontokohteisiin samoilemaan ja retkeilemään.
Tällekkin vuodelle taitaa yöt mennä 50-50 auto/maasto, joka reissu kun on retkeilyn merkeissä menty. Vaikka kai se voi myös olla matkailua joltain kantilta katsottuna...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:00
  • Autossa on pyörät
Vs: Retkeilyauton määrittely
« Vastaus #14 : 4.05.2019 kello on 18:35 »
^

Ei nyt pelkkää  Thumb