Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Miten Ducatot kestää kilometrejä?
smy:
--- Lainaus käyttäjältä: smy - 26.04.2019 kello on 12:11 ---Mulla nyt päälle 345tkm.
Auto ollut kymmenen vuotta (200tkm ajettuna tuli minulle). Koneen kanssa ei käytännössä. mitään ongelmia (kop kop)
Ei myöskään vaihdelaatikon. Pikkusen tiputtaa öljyä kytkinakselista tms. mutta niin vähän että ei ole vielä tuon vuoksi tarvinut lisätä. Tehnyt ainakin 5v tuota....
Startti uusittu, ohjaustehostimen joku holkki ja jakohihna kerran vaihdettu mulla ollessa. 10tkm öljynvaihto, 20tkm välein isompi huolto jossa suodattimet yms. Vaihteistoöljyt 60tkm välein. Jakohihna 7v välein.
Kone siis vanhempi 2.8idtd. Uudempi on eri (2.8JTD/HDI).
--- Lainaus päättyy ---
,
Ainiin vetoakseli on vaihdettu, etuiskarit, kääntölaakerit, etujarrupalat kerran, ajonesto on semmoinen joka temppuilee (kuuma ilma, kuuma kone, 5-10min stoppi niin pitää odotella lisä 10min että lähtee käyntiin. (tankilla tuo käytännössä ainoastaan käy joskus mutta ikävä jos jonoa takana...)
Kumisimo:
Tuossa pihalla jököttää kevyt k-a -04 2,8 Ducato mittarissa yli 410 000.
Moottori ei kuluta öljyä (täytyykin vaihtaa ne, hyvä kun tuli puheeksi...), vaihteisto toimii hienosti.
Käsijarru (takana siis levyt) susi jo syntyessään, helmat tehty uusiksi alustan puolelta ja joka leimalle hitsausta jostain päin pohjaa / pyöräkoteloita sekä ainakin toinen alapallo vaihdettava.
Edessä iskarit + kääntölaakerit + vetonivelet nyt vaihtoa vaille.
Pieniruokainen , riittävän tehokas, kohtuu mukava ajella pitempääkin matkaa. Ainoa ikävä puoli on tuo ruostuminen.
megaman:
^ Mä suojautin -05 Boxerin 3 vuotta sitten. Maalipintaan kinusin alahelmoihin samalla keraamisen pinnoitteen. Suikkalakit ei vaivaudu tuota edes koputtelemaan.
heva:
Kestäähän Ducato, ostin -04 johon ei kertaakaan ollut vaihdettu jakohihnaa.
Vein auton hihnan vaihtoon, niin sieltä putosi kiristysrullan laakeri palasina ulos.
Samoin vesipumppu veteli viimeisiään. Hihna oli ehjä, mut aika kovettunut.
Korjaamolla (Kouvolan Vaunu) sanottiin et seuraava käynnistys olisi saattanut olla viimeinen.
Pitäkää huoli jakohihnan vaihdoista.
Tunturi:
--- Lainaus käyttäjältä: heva - 26.04.2019 kello on 18:01 ---Kestäähän Ducato, ostin -04 johon ei kertaakaan ollut vaihdettu jakohihnaa.
Vein auton hihnan vaihtoon, niin sieltä putosi kiristysrullan laakeri palasina ulos.
Samoin vesipumppu veteli viimeisiään. Hihna oli ehjä, mut aika kovettunut.
Korjaamolla (Kouvolan Vaunu) sanottiin et seuraava käynnistys olisi saattanut olla viimeinen.
Pitäkää huoli jakohihnan vaihdoista.
--- Lainaus päättyy ---
Jos tämmöisen laitteen ostan, niin toki vaihdan remmin ajoissa. Kiinnostaa kuitenkin tietää minkä verran tuossa tapauksessa oli kilometrejä kasassa? Ihan äimänä mielenkiinnosta kyselen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta