rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Miten Ducatot kestää kilometrejä?  (Luettu 5900 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.07.2019 kello on 23:26
Miten Ducatot kestää kilometrejä?
« : 26.04.2019 kello on 11:23 »
2,8-kone on ilmeisen kestävä, mutta miten Ducaton (94-06) muu tekniikka kestää kilometrejä. Onko 200tkm paljon vai vähän?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:28
Vs: Miten Ducatot kestää kilometrejä?
« Vastaus #1 : 26.04.2019 kello on 11:31 »
Tiedät kuitenki 5. vaihteen asian ja iskareiden kääntölaakerit? Puoltaa ojan puolelle.. vetari vatkaa. Kaikkihan korjattavissa, mutta josko edellinen omistaja olisi ne jo tehnyt - varmaan ostajan toive.
Ja oliko joissain vuosikerroissa varovaisuutta oltava kylmänä ratti ääriasennossa, hihnan vaara..

Eiköhän 200tkm ole ihan normikilsoja yli 13v vanhalle, mutta yksilöitä jokatapauksessa. Pidosta kiinni.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.07.2019 kello on 23:26
Vs: Miten Ducatot kestää kilometrejä?
« Vastaus #2 : 26.04.2019 kello on 11:37 »
5. vaihde on tiedossa ja noissa loppupään malleissahan on parempi loota. Kääntölaakereiden kanssa pärjää, niiden vaihto on ranskiksista tuttua. Tuo mainitsemasi remmiongelma taisi liittyä 2,3-koneeseen. Aivan varma en tosin ole.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:22
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Miten Ducatot kestää kilometrejä?
« Vastaus #3 : 26.04.2019 kello on 12:11 »
2,8-kone on ilmeisen kestävä, mutta miten Ducaton (94-06) muu tekniikka kestää kilometrejä. Onko 200tkm paljon vai vähän?

Mulla nyt päälle 345tkm.
Auto ollut kymmenen vuotta (200tkm ajettuna tuli minulle). Koneen kanssa ei käytännössä. mitään ongelmia (kop kop)
Ei myöskään vaihdelaatikon. Pikkusen tiputtaa öljyä kytkinakselista tms. mutta niin vähän että ei ole vielä tuon vuoksi tarvinut lisätä. Tehnyt ainakin 5v tuota....

Startti uusittu, ohjaustehostimen joku holkki ja jakohihna kerran vaihdettu mulla ollessa. 10tkm öljynvaihto, 20tkm välein isompi huolto jossa suodattimet yms. Vaihteistoöljyt 60tkm välein. Jakohihna 7v välein.

Kone siis vanhempi 2.8idtd. Uudempi on eri (2.8JTD/HDI).


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Miten Ducatot kestää kilometrejä?
« Vastaus #4 : 26.04.2019 kello on 12:14 »
Luonnollisesti kilometrit tuo tullessaan normaaleja huoltojakin.
Jos nyt jotain luettelois mitä meillä on kahdeksan vuoden aikana uusittu:
Etuiskarit (pariin kertaan kun sattu ekojen laatu huono),pakoputki takaosa, jarrupalat eteen, tukilaakerit yläpää (pariin kertaan), jakohihna+ rullat, rengassarjoja 3,takapään iskunvaimentimet, jarrukengät ja sylinterit,kuskin puoleinen vetonivelen suojakumi, moottorilämmitin, pyöränlaakerit eteen ja taakse, ajovalojen säätölaite, akut (hupi), alustan puslat ja pallonivelet, tuulilasin pyyhkijänsulat x2, normi öljynvaihdot 2x vuodessa, ilmansuodattimet. Koria on korjattu mm. helmojen osalta kumpikin puoli.Vaihteissa ei ole koskaan ollut mitään. Vitosta vasta 80 km/h.

Autolla on mittarissa kilsoja n. 260 000.Ja ei ole seisonnassa ollut meillä. Tuossa kylillä olen nähnyt samanlaisen hymerin ulkomaan kilvissä jolla oli ajettu yli
400 000km. Kait ne sitten jotain kestää kun huoltaa.Elektroniik kaahan tuossa ei kauheesti ole. ::)
Autoa ei oltu pidetty kovin kaksisesti kun ostettiin olikohan se 2011.Ulkopuolella vielä entisen omistajan "puumerkkejä" tarroja ym. Kiertänyt ulkomailla ja meillä kotimaata. Auto on tuotu Saksasta ja kaikki dokumentit on tallessa.
Kaikki muu pelaa paitsi sähkörappu. Ei olla sitä koskaan kyllä tarvittukaan.Mieles täni ihan turha vempele, kun tuollaisen rappuastimen saa parilla kympillä.

 

« Viimeksi muokattu: 26.04.2019 kello on 12:24 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:22
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Miten Ducatot kestää kilometrejä?
« Vastaus #5 : 26.04.2019 kello on 12:23 »
Mulla nyt päälle 345tkm.
Auto ollut kymmenen vuotta (200tkm ajettuna tuli minulle). Koneen kanssa ei käytännössä. mitään ongelmia (kop kop)
Ei myöskään vaihdelaatikon. Pikkusen tiputtaa öljyä kytkinakselista tms. mutta niin vähän että ei ole vielä tuon vuoksi tarvinut lisätä. Tehnyt ainakin 5v tuota....

Startti uusittu, ohjaustehostimen joku holkki ja jakohihna kerran vaihdettu mulla ollessa. 10tkm öljynvaihto, 20tkm välein isompi huolto jossa suodattimet yms. Vaihteistoöljyt 60tkm välein. Jakohihna 7v välein.

Kone siis vanhempi 2.8idtd. Uudempi on eri (2.8JTD/HDI).
,

Ainiin vetoakseli on vaihdettu, etuiskarit, kääntölaakerit, etujarrupalat kerran, ajonesto on semmoinen joka temppuilee (kuuma ilma, kuuma kone, 5-10min stoppi niin pitää odotella lisä 10min että lähtee käyntiin. (tankilla tuo käytännössä ainoastaan käy joskus mutta ikävä jos jonoa takana...)


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.01.2022 kello on 18:41
Vs: Miten Ducatot kestää kilometrejä?
« Vastaus #6 : 26.04.2019 kello on 15:44 »
Tuossa pihalla jököttää kevyt k-a  -04  2,8  Ducato  mittarissa yli 410 000.
Moottori ei kuluta öljyä (täytyykin vaihtaa ne, hyvä kun tuli puheeksi...), vaihteisto toimii hienosti.

Käsijarru (takana siis levyt) susi jo syntyessään, helmat tehty uusiksi alustan puolelta ja joka leimalle hitsausta jostain päin pohjaa / pyöräkoteloita sekä ainakin toinen alapallo vaihdettava.
Edessä iskarit + kääntölaakerit  + vetonivelet nyt vaihtoa vaille.

Pieniruokainen , riittävän tehokas, kohtuu mukava ajella pitempääkin matkaa. Ainoa ikävä puoli on tuo ruostuminen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:35
  • Knaus Eifelland
Vs: Miten Ducatot kestää kilometrejä?
« Vastaus #7 : 26.04.2019 kello on 15:57 »
^ Mä suojautin -05 Boxerin 3 vuotta sitten. Maalipintaan kinusin alahelmoihin samalla keraamisen pinnoitteen. Suikkalakit ei vaivaudu tuota edes koputtelemaan. 

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2021 kello on 22:20
Vs: Miten Ducatot kestää kilometrejä?
« Vastaus #8 : 26.04.2019 kello on 18:01 »
Kestäähän Ducato, ostin -04 johon ei kertaakaan ollut vaihdettu jakohihnaa.
Vein auton hihnan vaihtoon, niin sieltä putosi kiristysrullan laakeri palasina ulos.
Samoin vesipumppu veteli viimeisiään. Hihna oli ehjä, mut aika kovettunut.

Korjaamolla (Kouvolan Vaunu) sanottiin et seuraava käynnistys olisi saattanut olla viimeinen.

Pitäkää huoli jakohihnan vaihdoista.



*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.07.2019 kello on 23:26
Vs: Miten Ducatot kestää kilometrejä?
« Vastaus #9 : 26.04.2019 kello on 18:46 »
Kestäähän Ducato, ostin -04 johon ei kertaakaan ollut vaihdettu jakohihnaa.
Vein auton hihnan vaihtoon, niin sieltä putosi kiristysrullan laakeri palasina ulos.
Samoin vesipumppu veteli viimeisiään. Hihna oli ehjä, mut aika kovettunut.

Korjaamolla (Kouvolan Vaunu) sanottiin et seuraava käynnistys olisi saattanut olla viimeinen.

Pitäkää huoli jakohihnan vaihdoista.

Jos tämmöisen laitteen ostan, niin toki vaihdan remmin ajoissa. Kiinnostaa kuitenkin tietää minkä verran tuossa tapauksessa oli kilometrejä kasassa? Ihan äimänä mielenkiinnosta kyselen.

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2021 kello on 22:20
Vs: Miten Ducatot kestää kilometrejä?
« Vastaus #10 : 26.04.2019 kello on 19:01 »
Hyvin huollettu, alle 10 tkm välein öljyt vaihdettu. Viimeisin vaihto väli näytti olevan 1500 km, ajettu 2v.

Ja ne kilometrit oli 55 tkm.

Renkaatkin oli 02.04 paistopäivillä. Tiistaina uutta alle.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 07:41
  • 400 cid, kauppakassi
Vs: Miten Ducatot kestää kilometrejä?
« Vastaus #11 : 26.04.2019 kello on 20:33 »
Ei niitä metrejä pidä säikkyä,jos huoltohistoria on tiedossa. Itse harrastan paljon ajettuja,hyvin huollettuja,koska niissä hinta/kuntosuhde on kunnossa. Itelläkin kun työkalut pysyy hyppysissä, niin siinä säästää pitkän penn.., eikun sentin.
Kulkuneuvothan on tehty liikkuviksi,eikä seisottaviksi..  ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2022 kello on 09:32
  • Vasta-alkaja
Vs: Miten Ducatot kestää kilometrejä?
« Vastaus #12 : 27.04.2019 kello on 12:53 »
Itselläni -04 ducato alustalla, 2.8 moottorilla. Ollut ennen mua vain yhdellä omistajalla joka on kerännyt hyvin paperit talteen historian ajalta. Aika vähillä vaivoilla näyttää menneen ensimmäiset 170tkm. Eli huoltojen lisäksi taka-akselin jarrut rempattu täysin ja ruiskupumppu vaihdettu. Itse jatkan tästä ja tiedossa oleva vika, vuotava ilmastointikompura. Moottori ominaisuuksiltaan yllätti positiivisesti. 4t painaa autoa jaksaa viedä hyvin ja kulutus tasan 10L/100km 3m korkealla ajokilla.