rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ufo A + Tv..  (Luettu 15583 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:26
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #15 : 22.04.2019 kello on 23:51 »
^
tai vaiheittain;

Kuvan kattoasennusjalka tulee Ufon mukana. Asentamallla sen (ja kaapeli sen sisällä katon läpi) sellaiseen kohtaan kattoa, johon mastoputkikin sopisi (eli kaapin seinää kiristimelle alla), voi yhdellä reiällä kattoon pärjätä - aloittaen ilman mastoa. ja jatkaen varustelua mastolla, jos ei homma toimikkaan ilman. Kuten sanottu - mulla toimi  :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:28
  • Kainuu
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #16 : 23.04.2019 kello on 08:07 »
Ainakin täällä Kainuun korpiseudulla paljonkin paikkoja missä pitää nostella putkea

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #17 : 24.04.2019 kello on 20:42 »
Tänään kävin katsomassa autoa mikä olisi tarkoitus ostella ::) Siellä olikin jo tuollainen antennin teleskooppivarsi johtoineen valmiina ja taisi olla ufo antenni avaamattomassa laatikossa kaapissa. Juu ja sen sai nyt todeta että kuvissa näytti että kyllä sinne täytyy vähintään 32" telkkari saada(oli mukamas niin ison ja väljän näköinen) mutta nyt kun kävi livenä katsomassa niin ei sinne kyllä semmoista oikein saa mahtumaan  :laugh: Kuvat oli otettu sillein että se niin kun venyttää sitä kuvaa, en nyt sille oikeaa nimeä tiedä=)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 20:23
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #18 : 24.04.2019 kello on 20:58 »
24 tuumainen on ainakin itsellä riittänyt mainiosti. Autossa kun kuvaa katsotaan aika läheltä. Se etu on vielä niissä 12 Voltin pikkutelkkareissa, että niissä on melkein aina integroitu DVD-soitin. Kuka sitä nyt sitten tarvitseekaan...?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:28
  • Kainuu
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #19 : 24.04.2019 kello on 22:31 »
Tuohon minun Hymerin kaapin sisään nostettavaan telineeseen ei sovi kuin 19 tuuman tv, Finluxin sellainen 12 voltin on aikamoinen virtasyöppö kulutus on 48w.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:37
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #20 : 24.04.2019 kello on 23:43 »
Finluxin sellainen 12 voltin on aikamoinen virtasyöppö kulutus on 48w.

Tuntuu paljolta, liekö kuinkakin wanha laite?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #21 : 25.04.2019 kello on 00:06 »
Mitä itse nyt katsonut noita telkkareita 22-24 tuumaisia niin kulutukset ollut 18-25v, mutta kertokaapas meikäläiselle kuinka pitkään tuollaisella kulutuksella katsoo telkkaria? Siis ajo ja hupi akku ovat 80amppeerisia niin ja mitähän noi valot kuluttaa, ihan on mulle uusi aihe niin olen aivan pihalla koko hommasta, heh..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:28
  • Kainuu
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #22 : 25.04.2019 kello on 09:11 »
Tuntuu paljolta, liekö kuinkakin wanha laite?

Olisiko 3 vuotta kun Veikon koneesta ostin, tämä on ilman dvd soitinta...joo kova on kulutus

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:37
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #23 : 25.04.2019 kello on 09:58 »
Mitä itse nyt katsonut noita telkkareita 22-24 tuumaisia niin kulutukset ollut 18-25v, mutta kertokaapas meikäläiselle kuinka pitkään tuollaisella kulutuksella katsoo telkkaria? Siis ajo ja hupi akku ovat 80amppeerisia niin ja mitähän noi valot kuluttaa, ihan on mulle uusi aihe niin olen aivan pihalla koko hommasta, heh..

Siis 18-25W.   ;D
Pari ampeeria, kyllä sillä aika kauan saa akkua polttaa.
Ja valot kannattaa heti vaihtaa ledeiksi, putoaa kulutus neljäsosaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:26
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #24 : 25.04.2019 kello on 10:09 »
Jos kyse led-töllöstä, kulutus voi hyvinki olla vaihtelevaa. LG 20" -masinaan (ei dvd:tä) oli <<leimattu>> 25W.. kulutusmittarilla mittasin käytössä pienimillään n. 9W kulutusta. Riippuen käyttikö Eco-moodia ja kuinka kirkasta kuvaa katteli - pimeässä kului vähempi kuten synkemmällä medialla  8)

Se mitä töllöön on <<leimattu>> (power supply) tarkoittaa suurinta tehoa mihin se pystyy, eli volaa valon lisäksi pitää olla käytössä.. eli älkää kytätkö suoraan sitä lukua.

Esim. GoCamp 20" Led Smart vehkeessä mulla lukee 42W - vielä en ole mitannut mitä oikeasti akkusta vie kymppiuutisia kattoessa  8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:09
  • Knaus Eifelland
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #25 : 25.04.2019 kello on 13:21 »
Itse ajattelin 32" parisängyn päätyseinälle.

Muistan kun n. 20 vuotta sitten, omassa vaunussa oli Philipsin 14" putkitöllö integroidulla VHS-nauhurilla ja oltiin kovasti tyytyväisiä... Kaveri keksi laittaa 27" sen ajan "litteän" telkkarin vaunuun, oli se valtavan kokoinen ja vei ihan järjettömästi tilaa...  ;D

22" ledi samsung (tosiasiassa kuitenkin 21") tällä hetkellä vaunussa. 24" sopisi maksimissaan, pitää laittaa, kun sopivasti löytyy. Kotiin on aina mukava palata, kun teeveet tuntuu jättimäisiltä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.09.2020 kello on 18:54
  • Sunlight T 69 S
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #26 : 26.04.2019 kello on 19:31 »
^
tai vaiheittain;
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Kuvan kattoasennusjalka tulee Ufon mukana. Asentamallla sen (ja kaapeli sen sisällä katon läpi) sellaiseen kohtaan kattoa, johon mastoputkikin sopisi (eli kaapin seinää kiristimelle alla), voi yhdellä reiällä kattoon pärjätä - aloittaen ilman mastoa. ja jatkaen varustelua mastolla, jos ei homma toimikkaan ilman. Kuten sanottu - mulla toimi  :D

Hei, sain postissa tuon Ufon eilen, mietin tuota läpivientiä. Siinä jalassa ei ole valmiina johdon läpivientiä tuohon kiinnikkeen sisään. Modasitko tuota jalkaa jotenkin, siihen pitäisi tehdä antennijohdolle reikä saadakseen sen tuon kiinnikeputken sisälle.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:53
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #27 : 26.04.2019 kello on 20:15 »
Olisiko tästä apua...?

https://www.youtube.com/watch?v=bj3JwYVVllw

Itselläni on Ufo:n kaidekiinnitin, jota ei tosin taida enää saada.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:26
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #28 : 26.04.2019 kello on 20:23 »
Hei, sain postissa tuon Ufon eilen, mietin tuota läpivientiä. Siinä jalassa ei ole valmiina johdon läpivientiä tuohon kiinnikkeen sisään. Modasitko tuota jalkaa jotenkin, siihen pitäisi tehdä antennijohdolle reikä saadakseen sen tuon kiinnikeputken sisälle.
Juu, reikä kaapelille ja läpivientikumi/massaa, jos sillä kattojalalla laittaa - mahd. ylös/perälle jotta kierrettä jää jalalle.. ainakin vanhemmissa malleissa kaapeli piti ite liittää. Oliko tuossa kuvan versiossa kaapeli jo kiinni?

E: kuva vielä malliksi..


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.09.2020 kello on 18:54
  • Sunlight T 69 S
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #29 : 26.04.2019 kello on 21:41 »
Joo, kiitos, ei ole tuossa uudessa mallissa mitään uutta liittymien osalta. F-liittimen rakentaminen hieman toi esille kysymyksen, kuinka tiivis ja liikkumaton tuosta kaapeliliitännästä tuleekaan, sehän on lähinnä kiinni kaapelin kuoreen kiertyvällä liittimellä, joka ei kovin tiiviisti kierry. Tuossa mallasin tilannetta, kaapeli täytyy irrottaa ja tehdä tuohon jalkaan tilaa sille..
« Viimeksi muokattu: 26.04.2019 kello on 22:01 »