rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ufo A + Tv..  (Luettu 15451 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Ufo A + Tv..
« : 22.04.2019 kello on 16:12 »
Morjensta vaan kaikille Thumb Yritin kovasti käyttää tuota haku toimintoa mutta en löytänyt keskusteluita Telkkareista(liekö osannut vaan käyttää hakua). Juu elikkäs jos kaikki menee suunnitelmien mukaan ja auto on sellainen mitä minulle on siitä kerrottu niin tämän/ ensi viikon aikana täytyisi se käydä noukkimassa pois 8) Mutta nyt asiaan, eli olen käsittänyt että tuo ufo antenni olisi kelpo vekotin mutta siis onko niissä eroja(kun olin katsovinani että useampi valmistaja niitä tekee)? Entäpä televisio, minkä kokoisia on ruukattu asentaa asuntoautoihin? Käsittääkseni autossa on 80 ajo sekä hupi akku, nyky Tv:hän ei käsittääkseni paljoa virtaa kuluta.
Olen vaan niin vihreä vielä tämän asian suhteen kun minulla ei ole aikaisemmin asuntoautoa ollut ::) Mutta kovasti yritän opiskella aihetta foorumien kautta ja siksipä on hyvä että tämmöisiä on olemassa Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:40
  • Autossa on pyörät
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #1 : 22.04.2019 kello on 16:26 »
Tv:n koko riippuu asennuspaikasta. Omassani rulo ovisessa kaapissa ja 22" sinne menee. Liukuu kiskoilla ulos kun tarttee. Katso että ufo on lte suojattu ja siinä myös vahvistin. Harvemmin tarvitsee edes antennia nostaa. Oma töllö on aina 12v kiinni. Turha sitä välillä kytkeä 230v.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #2 : 22.04.2019 kello on 16:33 »
Itse ajattelin 32" parisängyn päätyseinälle. Onkohan kaikissa telkkareissa mahdollisuus 12V vai vaan tietyissä malleissa  ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:33
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #3 : 22.04.2019 kello on 16:56 »
Itse ajattelin 32" parisängyn päätyseinälle. Onkohan kaikissa telkkareissa mahdollisuus 12V vai vaan tietyissä malleissa  ::)

Varsinkaan tuon kokoisissa ei monessakaan ole 12V mahdolliisuutta. Mutta hiljan katsoin Powerissa, että eräässä tuon kokoisessa Finluxissa olisi. Tai saattoi olla Grundigkin?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #4 : 22.04.2019 kello on 17:29 »
Olipas hyvä kun tämä tuli puheeksi Thumb Olisin meinaan ostanut normaali television tuonne, toki eikös semoinenkin toimi invertterin kautta?
Pikaisella etsimisellä löytyi Gigantista tämmöinen(laitan linkin talteen niin löytyy helpommin).
https://www.gigantti.fi/product/tv-ja-video/televisiot/32VLE5730BN/grundig-32-hd-ready-led-tv-32-vle-5730

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:41
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #5 : 22.04.2019 kello on 18:04 »
Invertteri itsessään kuluttaa lisää virtaa. Suosittelen 12 V töllötintä. Tuossa Grundigissa on 40 watin virrankulutus, kun se yleensä 24 tuumaisissa pyörii 20-25 watin paikkeilla.

Tietysti iso TV on mukava kotona, niin miksi ei myös kulkineessa.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #6 : 22.04.2019 kello on 18:31 »
Näin olinkin ymmärtävinäni että invertterin kautta kulutus suurempi, enpäs huomannutkaan vertailla noita telkkareiden kulutuksia(koko ajan oppii uutta). Juu siis eipähän tuo telkkarin koko ole tässä tilanteessa pääasia vaan se että saisin vähän etäisyyttä duunikuvioista kun olen ollut vähän liian huono pitämään lomia/vapaita  ;D Kuinkahan on, ovatkohan nuo 80:set akun liian pieniä että onko aiheellista suunnitella jossain vaiheessa aurinkopaneeleiden laittoa katolle tai agrigaatin ostoa ::) Kokeilemallahan se toki sitten selviää mutta pitää olla kyllä sitten jonkinlainen varavirtalähde mukana ettei jää jumiin johonkin pusikkoon =D Vai käyttääkö laitteet molempi akkuja vai pelkästään tuot hupiakkua?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:40
  • Autossa on pyörät
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #7 : 22.04.2019 kello on 18:43 »
Laitteet käyttää hupiakkuja. Itsellä 2 hupia, paneeli ja invertteri.
Tuo 32 on asuntoautoon aika hurjan kokoinen ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.09.2020 kello on 18:54
  • Sunlight T 69 S
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #8 : 22.04.2019 kello on 20:16 »
Itsellä tilauksessa seuraavat: https://urly.fi/1d0Z  ja https://www.satshop.fi/109170.html  Tuohon Ufoon vielä antennijohto ja -masto. Kaapelivalmius ja tv-teline on uudessa autossa valmiina. 32-tuumainen vaikuttaa tuohon liian isolta, ei taitaisi saada seinätelineeseen kiinni..

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #9 : 22.04.2019 kello on 21:24 »
Tarviiko tuo ufo mastoakin? Itse olin ymmärtävinäni että tuon voi pamautella vaikka suoraan katolle.. Saako sit paremmin signaalin jos sen nostaa korkeammalle. Itsellä on iso lista tavaroita mutta ennen ei kyllä uskalla alkaa shoppailemaan kun auto on pihassa =D Mutta kyllä minä nyt vakavissani olen päättänyt että semmoinen laitos tulee pihaan ihan lähipäivinä=) Ensiksi meinasin että vuokraisin aluksi vaan auton mutta muutaman viikon kun mietiskelin asiaa niin olen täysin varma että tästä tulee minulle nyt sellainen harrastus missä pääsen kauas kaikesta normaali arjesta. Lähden nyt aluksi suht pienellä budjetilla matkaan ja ajattelin että sitten tämän kesän jälkeen investoisin uudempaan ja nykyaikaisempaan kulkupeliin ;D Ajattelitko ottaa virransyötän suoraan televisiosta vai akulta?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:40
  • Autossa on pyörät
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #10 : 22.04.2019 kello on 21:31 »
Se masto voi jossain tilanteessa olla ok. Katso telkkari tarkkaan onko siinä antennivahvistinsyö ttöä. Kaikissa ei ole. Kannattaa ottaa hupipuolelta ja pääkytkimellä katketa ettei pitkässä juoksussa tyhjennä akkua.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.06.2019 kello on 02:30
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #11 : 22.04.2019 kello on 21:35 »
Aina tulee vinkkejä, kiitos ihan älyttömän paljon  Thumb Saatte meikäläisestä vielä riesan kun alan autoa pajottamaan ja silloin on apu tarpeen :laugh: Vaikka yritän kyllä kahlata näitä aiheita täällä foorumillakin läpi ja oppia uusia asioita=)Tähän asti kun on tullut enemmän touhuttua noiden kaksipyöräisten parissa.
Kyllä mä tänne linkitän sit telkkarin minkä meinasin ostella, näillä näkymin koko tulisi olemaan 24", siinä kun näytti olevan virrankulutus samaa luokkaa kun noissa pienemmissäkin. Eli suositus olisi että maston nokkaan antenni, jostain löytyy varmaan jotain fiksuja läpivientejä vai onko antenni järkevämpää laittaa auton kylkipuolelle?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #12 : 22.04.2019 kello on 21:42 »
Tria Ufo on omnidiretional/ympärisäteilevä (vastaanottava) antenni, jonka vastaaottokuvio on aivan samanlainen joka(vaaka)suuntaan - vastaanottovaikeude t johtuvat enempi antennin sijainnista kun se on "suuntavapaa".

Liian lähelle alumiinikattoa tai ilmastoinnin kattokompuraa voi yrittää korjata nostamalla se antennimastolla ylemmäs.
Mulla oli liki 12v se lasikuitukattoisess a autossa. Toimi kiitettävästi. Nykyisessä 25cm nostettavalla mastolla - empä ole nostellut..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.09.2020 kello on 18:54
  • Sunlight T 69 S
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #13 : 22.04.2019 kello on 21:50 »
Tilasin myös tämän Triax IFP522 virtalähde antennivahvistimill e, ottaa virran 12 V / 24 V akulta tai 230 V verkkovirrasta, 2 ulostuloa.
Tuossa linkkaamassani telkussa ei ole virransyöttöä antennille. 12 v liitäntään tuo tulee. Mun uudessa autossa on sille johdinsarja valmiina. Tuota mastoa mietin, voi olla että kokeilen ensin ilman sitä, mulla puoli-integroitu, ei peltikorinen...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Ufo A + Tv..
« Vastaus #14 : 22.04.2019 kello on 22:35 »
Eli suositus olisi että maston nokkaan antenni, jostain löytyy varmaan jotain fiksuja läpivientejä vai onko antenni järkevämpää laittaa auton kylkipuolelle?

Jos ostat maston, siinä tulee kattoläpivienti mukana.
Johto/johdot kulkee sitten maston sisällä.