Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi

Vesipumppu

<< < (2/3) > >>

88k5:
Kovastihan/osin tuo bilipalin pumppu näyttää Surflown kopiolta  - umpimustana, mutta äänissä voi olla iso ero.

Mulla Frankiassa on tuo "kuiskaaja" tuplapohjassa (välitilassa). Vain harjaantunut korva kuulee kun yrittää sen ääntä kuulostella. Voi sanoa, että on täysin äänetön. Vertailuna mulla Rimorin Aqua8 dineten istuinlaatikossa oleva tuorevesitankin päällä kehikossaan (värinävaimennettu). Kyllä muovitankki kumisi omiaan ja kovat putketkin värisivät ne viimeiset pyöritykset ennen painekytkimen katkaisua. Frankissa ei säiliössä kiinni toi Surflow, mutta on äänetön - asennustoteutus vaikuttaa myös.

megaman:
^ No mutta nythän aloittajan pumppu on perin äänetöntä mallia?

Jos sais kuumaa vettä pumpun sisuksiin, saattais se siitä vielä lähteä...

Petrooli:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 22.04.2019     kello on 10:34 ---Tämä on edullinen ja hyvä pumppu: https://www.biltema.fi/veneily/venepumput/pentteripumput/painevesipumppu-2000037332

--- Lainaus päättyy ---

Mulla on veneessä Bilteman pumppu. Vene on ollut minulla 13 vuotta joten ainakin sen se on kestänyt, mutta oletettavasti jo vuodesta 1992 alkaen pumpannut vettä. Eli kestävä ja hyvä tuotto, mutta jyrinää pitää. Kannattaa kiinnittää kumivaimentimilla runkoon, ettei resonoi.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: Reissaaja80 - 22.04.2019     kello on 09:57 ---Kokeilin sitäkin, mutta ei auttanut.

--- Lainaus päättyy ---
Entäs, kokeilitko ohittaa painekytkimen? Ettei turhaan koko pumppua uusi..

Turhan Höpöttäjä:
Joo, toivottavasti kysyjä ei minua usko tuon Bilteman pumpun suhteen. Uskokoon niitä jotka ei ole koskaan nähnytkään sellasta. Minulla oli edellisessä kulkimessa tuo Bilteman pumppu pari vuotta ja on varmaan vieläkin. Kuljin oli ympärivuoden käytössä ja hyvin pelasi, vaikka suihkukin oli käytössä.
Tämmöstä tämä on.  ::)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View