rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Vesipumppu  (Luettu 4451 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:07
Vesipumppu
« : 22.04.2019 kello on 09:17 »
Ei lähtenyt talven jälkeen vesipumppu pyörimään, sulakkeet ehjiä ja virtaa tulee. Nykyinen on Shurflo whisper king, niin mikä olisi hyvä pumppu tuon korvaajaksi? Onko näissä eri malleissa  äänen kovuudessa tai toimivuudessa eroja? Whisperiä mainostetaan hiljaisena, mutta onko käytännössä ero kuinka iso?

https://www.vapaa-aika.com/epages/vapaa-aika.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2015091804/Products/2123870

https://www.vapaa-aika.com/epages/vapaa-aika.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2015091804/Products/2123860

Tai joku muu merkki?

Ja nyt tuli mieleen, että kannattaako laittaa paisuntasäiliötä järjestelmään, ei olis kallis?

https://www.vapaa-aika.com/epages/vapaa-aika.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2015091804/Products/2126400

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:53
  • Callengr
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #1 : 22.04.2019 kello on 09:54 »
Pieni kopautus saattaa herättää pumpun talviuniltaan :D

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:07
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #2 : 22.04.2019 kello on 09:57 »
Pieni kopautus saattaa herättää pumpun talviuniltaan :D

Kokeilin sitäkin, mutta ei auttanut.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #3 : 22.04.2019 kello on 10:34 »

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:07
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #4 : 22.04.2019 kello on 19:03 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:29
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #5 : 22.04.2019 kello on 20:25 »
Kovastihan/osin tuo bilipalin pumppu näyttää Surflown kopiolta  - umpimustana, mutta äänissä voi olla iso ero.

Mulla Frankiassa on tuo "kuiskaaja" tuplapohjassa (välitilassa). Vain harjaantunut korva kuulee kun yrittää sen ääntä kuulostella. Voi sanoa, että on täysin äänetön. Vertailuna mulla Rimorin Aqua8 dineten istuinlaatikossa oleva tuorevesitankin päällä kehikossaan (värinävaimennettu). Kyllä muovitankki kumisi omiaan ja kovat putketkin värisivät ne viimeiset pyöritykset ennen painekytkimen katkaisua. Frankissa ei säiliössä kiinni toi Surflow, mutta on äänetön - asennustoteutus vaikuttaa myös.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:39
  • Knaus Eifelland
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #6 : 22.04.2019 kello on 20:53 »
^ No mutta nythän aloittajan pumppu on perin äänetöntä mallia?

Jos sais kuumaa vettä pumpun sisuksiin, saattais se siitä vielä lähteä...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.04.2024 kello on 21:22
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #7 : 22.04.2019 kello on 20:54 »
Tämä on edullinen ja hyvä pumppu: https://www.biltema.fi/veneily/venepumput/pentteripumput/painevesipumppu-2000037332

Mulla on veneessä Bilteman pumppu. Vene on ollut minulla 13 vuotta joten ainakin sen se on kestänyt, mutta oletettavasti jo vuodesta 1992 alkaen pumpannut vettä. Eli kestävä ja hyvä tuotto, mutta jyrinää pitää. Kannattaa kiinnittää kumivaimentimilla runkoon, ettei resonoi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:29
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #8 : 22.04.2019 kello on 20:57 »
Kokeilin sitäkin, mutta ei auttanut.
Entäs, kokeilitko ohittaa painekytkimen? Ettei turhaan koko pumppua uusi..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #9 : 22.04.2019 kello on 22:39 »
Joo, toivottavasti kysyjä ei minua usko tuon Bilteman pumpun suhteen. Uskokoon niitä jotka ei ole koskaan nähnytkään sellasta. Minulla oli edellisessä kulkimessa tuo Bilteman pumppu pari vuotta ja on varmaan vieläkin. Kuljin oli ympärivuoden käytössä ja hyvin pelasi, vaikka suihkukin oli käytössä.
Tämmöstä tämä on.  ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:29
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #10 : 22.04.2019 kello on 23:03 »
^ No mutta nythän aloittajan pumppu on perin äänetöntä mallia?

Jos sais kuumaa vettä pumpun sisuksiin, saattais se siitä vielä lähteä...
Juurikin niin - ääni voi yllättää, jos muuta tilalle laittaa..

.. Nykyinen on Shurflo whisper king, niin mikä olisi hyvä pumppu tuon korvaajaksi? Onko näissä eri malleissa  äänen kovuudessa tai toimivuudessa eroja? Whisperiä mainostetaan hiljaisena, mutta onko käytännössä ero kuinka iso?..
Uskosta tai pakanuudesta eikait tuossa yllä ole kyse - mitäs eroa bilteman pumpussa on Whisperiin vai onko ihan vastaava, yhtä hyvä vai hyvempi? Mitä tarkoittaa hyvä - asiaa vois koittaa yrittää selittää.. jos on samassa autossa ollut molemmat, niin nyt hyvä hetki rummuttaa..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:23
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #11 : 23.04.2019 kello on 08:56 »
Hmmm..
Yx ei saa nukuttua, kun lämmityspuhallin pyörii.
Toinen ei voi käydä suihkussa kun punppu on liian äänekäs.
Kolmas....

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:07
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #12 : 23.04.2019 kello on 09:59 »
Mulla on tuo pumppu istuinryhmän laatikossa vesisäiliön vieressä ja kyllä siitä aina ääneen kuulee, kun pumppu pyörii.
No nyt se ei enää pyöri, ei vaikka painekytkimen ohittaa tai tekee muita taikoja. Pakko hommata uus.