Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Ranska vs. Italia
K.E.V:
Ranska on hieno maa. Itse olen siellä kulkenut -80 luvun loppupuolelta hyvinkin useasti . Joka puolella maata paljon nähtävyyksiä ,linnoista, rantoihin, museoihin jne. Jos ei muuten niin elekielellä saa asiat selvitettyä. Vaikka englantiakin osataan enenevässä määrin. Viime kesänä olimme pari viikkoa ja mieli tekee taas.
Italiassa samoin kuljettu yhtä kauan. Koko maa Sisiliaa myöten. Varteenotettava kilpailija Ranskalle.
Ja se. Mitä teitä maissa ajelee on jokaisen oma asia. Toivon ettei "neuvontaa esiinny" enempää. Niille löytyy sama paikka kuin jo esitetyille.
armas ujomieli:
Samaa maapalloa tämä on ja ihmisiä he vaan ovat jokapuolella. Bonjour ja merci niin pääsee jo pitkälle. Moselin laakson kautta Luxemburgiin siitä hyvä lähteä rakentamaan. Itse menen päivä kerrallaan isompia suunnittelemati, toki jonkunäköinen runko etukäteen vähän hahmoteltu. Disneylandissa on jokunen vuosi sitten käyty, nähtävää ja koettavaa kaikenikäisille. Normandian maihinousu rannikko mielenkiintoinen ja Rivierallakin hienoa oli.
Humppeli 1:
Sveitsi ja Itävalta siinä aika lähellä,on molemmissa näkemistä ja ihmiset ystävällisiä.
Sveitsin hintatasosta puhutaan paljon,on suunilleen sama kuin Suomessa.
MRi:
Hyvin pitkälti voi kompata tuota Alanin listaa.
Viime kesänä meni kolmisen viikkoa Ranskassa ja oli erittäin positiivinen kokemus. Kolmena kesänä ennen sitä ja ensi kesänä taas vuorossa Italia. Itse olisin voinut ottaa Ranskasta uusinnan mutta hävisin perheäänestyksessä :laugh:
Joo ja kyllä tulevanakin kesänä Ranskan puolella on tarkoitus ainakin Annecyssä pyörähtää.
Liikenne on tosiaan Italiaa hieman rauhallisempi. Etenkin motareilla missä hintataso oli melko kovan tuntuinen.
Positiivisin yllätys, ennakko-odotuksiin nähden, oli se että lontoolla selvisi todella hyvin. Ja tuohon on ihan järkeenkäypä syy: iso osa turisteista on brittejä ja markkinatalous opettaa paikalliset puhumaan englantia.
Leirintäalueiden taso ehkä keskimäärin parempi kuin Italiassa. Vaikka Italiassa onkin olleet meidän reissuilla ne ihan parhaimmat alueet. Ranskassa ominaispiirteinä uimashortsikielto altailla ja unisex vessat/suihkut, toki omilla kopeilla varustettuna.
35 tuntinen työviikko keskipäivän siestoineen oli oikeastaan ainoa vähän närästystä aiheuttanut asia.
Iso maa ja ääretön määrä nähtävää kuten jo todettua.
Meillä muksut oli viime kesänä 9- ja 8- v. Ollaan kanssa totutettu jo pienestä pitäen reissaamaan ja katsomaan nähtävyyksiä. Tosin etenkin heidän takia mielellään valitsee hyvät leirintäalueet missä on altaat, tekemistä ja ohjelmaa. Ja ainakin yksi hieman pidempi paikallaan olo reissun aikana puoltaa paikkaansa.
Eli suosittelu Ranskalle täältäkin Thumb
Alla linkki viime kesän reissuun josta voi irrota joku tärppi.
https://circleset.net/eurotour-2018/
Hanska:
Tännehän on ilmestynyt paljon mielipiteitä/kokemuksia ,kiva lueskella.
Siis jos ainoastaan multa kysyttäis missä nähtävyyksissä käytäis ne olis juurikin näitä WW II paikkoja.
Normandia on tulevaisuuden käyntikohde kunhan mukulat hieman kasvaa, siellä olis niin monelle päivälle katsottavaa että en viitsi mennä sinne vielä lainkaan parin päivävisiitin takia itseäni kiduttamaan.
Saksassa olen saanut pysähtyä muutamia kertoja näihin sotahistoria kohteisiin ja nyt aattelin alkaa hivuttamaan pikkuhiljaa sinne Ranskan suuntaan tätä porukkaa.
Mites noi tiemaksut Ranskassa yli 3,5t autolla?
Itävallassa go box on kätevä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta