Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
100kmh nopeusrajoitus
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 16.01.2020 kello on 21:18 ---Huomaa sana luultavasti. Tämä tarkoittaa omaa arviota. Tarran koko ei käy selville. Jos ympyrän halkaisija on 50mm, tuskin tarra ketään kiinnostaa. Mutta jos koko on lähellä laissa mainittua kelta-mustaa, katsuri mahdollisesti poistattaa siksi että muistuttaa liikaa laillista merkkiä, eikä 100 nopeuteen ole oikeutta.
Kerro kuinka kävi.
..
--- Lainaus päättyy ---
Tuossa voi verrata, virallisen koko on 240mm, saku tarra on 200mm. Kuvissa samat pixeleinä. Reunus erilevyinen, fontti eri tuon värin lisäksi
Viime katsastuksessa oli tuo virallinnen, eikä pois otattanut..
Mautoilija:
En ole katsuri, enkä heidän päätösperusteistaan tiedä.
Jos leiman saaneessa 80-autossa oli katsastuksessa laissa määritetty 100-tarra, teki katsuri virheen. Jos auto ei täytä 100-nopeuden ehtoja ja tarra on, auto ei täytä lain vaatimuksia.
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 16.01.2020 kello on 21:46 ---En ole katsuri, enkä heidän päätösperusteistaan tiedä.
Jos leiman saaneessa 80-autossa oli katsastuksessa laissa määritetty 100-tarra, teki katsuri virheen. Jos auto ei täytä 100-nopeuden ehtoja ja tarra on, auto ei täytä lain vaatimuksia.
--- Lainaus päättyy ---
Minua on aiemmin katsuri valistanut kun "Nopeus 100km/h" teksti otteesta puuttui (lisäsi sen sinne maksutta), kaikki ehdot täytyy täyttää, jotta saturaista saa ajaa. Tarra takana ei riitä:
* enintään 3500kg kokonaismassa
* abs-jarrut
* kuljettajalla turvatyyny
* kaikilla ajonaikaisella paikoilla turvavyöt
* 240mm 100 lätkä mustin numeroin, keltaisella taustalla, reunuksellakin oli joku __ mm leveys
* LTJ -merkintä "Nopeus 100km/h"Puuttui viimeisin aluksi.
Nyt kiinnostaa missä se on sanottu / kriminalisoitu etteikö tarraa saa käyttää. Kääntäen, ei katsurit liimauta sitä 100tarraa, jos ehdot muilta osin täyttyvät - tosin 80 on silloin max nopeus..
Aakku:
Mulla oli 100 tarra retkuiluauton kaapissa, kun olin eka kertaa katsastuksessa...
Olin sen unohtanut liimata. Ei sellainen kuitenkaan katsuria kiinnostanut. Otteessa oli kyllä maininta 100 nopeudesta.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 16.01.2020 kello on 21:18 ---Jarruttomien peräkärryjen?
--- Lainaus päättyy ---
Jarrullisten.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta