rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Uusi karavaanari mietiskelee mitä tarvitsee ottaa asuntoauton kyytiin.  (Luettu 12914 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:11
Kuorma-auton pulttejako tässä avataan...?

Tuo teleskooppivarsi on ihan hyvä. Varsi pitkänä avataan ja varsi lyhyenä kiristetään. Pultit on helppo avata, jos ne on vain kiristetty oikeaan momenttiin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:11
https://www.motonet.fi/tuote/mtx-tools-basic-pyoranmutteriavain-teleskoopilla-19-and-21-mm?product=80-8840
Tässäkin mulle sopii paremmin 17-19 kääntöhylsy...

Tällaisen setin ostin kympillä joskus Lidlistä. Mahtuu auton pakkiin.




*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
Kuorma-auton pulttejako tässä avataan...?
Tuo teleskooppivarsi on ihan hyvä. Varsi pitkänä avataan ja varsi lyhyenä kiristetään. Pultit on helppo avata, jos ne on vain kiristetty oikeaan momenttiin.

Jos on päästänyt jonkun rengaslikkeen kiristämään mutterit, tuollainen hempula teleskooppi on helposti mutkalla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:11
Jos on päästänyt jonkun rengaslikkeen kiristämään mutterit, tuollainen hempula teleskooppi on helposti mutkalla.
No sitten juu...

Minä en päästä rengasliikkeitä kiristämään, vaan vaihdan renkaat itse. Aina korjaamokäynnin jälkeen tarkistan momentit, jos pyörä on irrotettu. Liian kireän voi löysätä oikeaan momenttiin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 6.04.2024 kello on 20:33
Jos on päästänyt jonkun rengaslikkeen kiristämään mutterit, tuollainen hempula teleskooppi on helposti mutkalla.

Itsellä hajosi tuollainen teleskooppiavain käsiin, kun viime syksynä ekaa kertaa vaihdoin kesäkumeista talvirenkaisiin. Ei toki voimasta, vaan irtosivat toisistaan kun ne yhdessä toisissaan kiinni pitävä metallitappi putosi jonnekin pimeään. Ja kyllä, liikkeen ilmapyssyn jäljiltä pultit ns. "riittävän tiukalla"... Muistelen, että aikoinaan yhdestä Citikasta oli 1-2 pultin jengat hajonneet ja aika lailla varmuudella liiallisen voimankäytön tuloksena.

Mutta varmistui nyt ainakin se, että harjoittelen jatkossakin renkaidenvaihtoa omassa pihassa.