Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Uusi karavaanari mietiskelee mitä tarvitsee ottaa asuntoauton kyytiin.

<< < (5/14) > >>

Alan:
Itse en ole jättänyt juuri mitään auton perusvarustuksesta pois näiden kahdeksan vuoden aikana, kun se on minulla ollut.

Edellä ei ole listattu täydellistä korjaamovarustusta mukaanotettavaksi. Itselläni on pieni työkalupakki ja toisaalla muutama irtotyökalu. Kaikki varapolttimot ja sulakkeet vievät tilaa noin litraisen Tupperware-rasian verran.

Vaatteita ja joitain harrastusvälineitä sen sijaan on ollut reissussa joskus mukana liikaa, vaan se on toinen juttu. Ulkomaille jos lähtee pohjoismaita kauemmaksi ei ruokaa tarvita kuin sen verran, että selviää ensimmäisen kaupan aukeamiseen asti. Kunhan Saludoa on mukana muutama paketti pulputuspannua varten.

MCL:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan -  4.04.2019     kello on 16:34 ---Itse en ole jättänyt juuri mitään auton perusvarustuksesta pois näiden kahdeksan vuoden aikana, kun se on minulla ollut.

--- Lainaus päättyy ---

Auton perusvarustus voi olla mitä tahansa tunkki+pyörämutteriavain+vararengas+varoituskolmio-yhdistelmästä pari sataa kiloa painavaan "kaikkea kivaa ja hyödyllistä sekä mahdollisesti joskus hyvin tarpeellista" varustukseen saakka.
Ei taida maailmassa olla kahta samanlaista "perusvarustusta".

Mikäli on kerralla itselle kaikkein sopivimmalla varustusmäärällä liikkeelle aikoinaan lähtenyt, niin hienoahan se.
Minulle ei niin käynyt.

SeaSharky:
Itse olen aina miettinyt että pitäisi tehdä sellainen "checklist", jonka läpikäymällä tulisi kaikki perustarpeellinen mukaan, aina tahtoo joku pikku asia jäädä kotiin, mutta ei ole koskaan saanut aikaiseksi sellaista laatia. Vuosien varrella on kyllä oppinut monen unohduksen jälkeen melko hyvin ottamaan kaikki välttämätön mukaan :)

Lerssinen:
Kännykkä, lompakko ja avaimet on sellainen kolminaisuus mikä pitää olla kun talon ovesta poistuu... Muu on plussaa  :)

Aivan liikaa tullut raahattua romua mukana mutta kyllä se löytyy se balanssikin joskus. Vaatetta on yleensä enempi kuin tarvis mutta kun ei koskaan tiedä vaikka jotku ryysyt sotkeutuu remontissa tms erikoistilanteissa.

88k5:
Mulla on ollut ideologia vajaa 12 vuoden historiassa yhdellä autolla, että autossa on se varustus, minkä siihen on aikojen kuluessa haalinut (aina reissussa jotain ostelee vaikka tuliaisiksi), sikäli meille *chcklst* jää vähiin. Kausivälineet vaihtuu syssyllä ja nyt keväällä - ulkotuolit, pöydät, markiisin seinät, matto, grilli jne.. kyytiin. Keväthuollon (sis. renkaan vaihto, määräaikaishuolto, sammutintark.) yhteydessä. Ikkunan ulkop. peitteitä ei tarvi pikkupakkasillakaan, saati kesällä. Taitaa jäädä kesäksi toinen kaasupullo (sain sakupullon) kun painepesuri mahtuu tässä autossa muuallekin kuin pullon paikalle. Uutuutena tuli lumiketjut talveksi ja taitavat jää kesäksikin. Reissuun lähdössä ei tarvii kuin henk.koht. kamppeet kyytiin, ja mä nostan vielä "lihalaatikon" työkalut pakkeineen - ilman niitä ei voi ajaa..  ;)

Vajaat 12v meni edellisen kanssa, ja voin kertoa, että löytyi tyhjennyksessä tavaraa, jota ei ole tullut tarvinneeksi, esim. 12v kompura.. nyt jää myös pois 20m CEE-sähkökela, 20m vesiletku kun ovat kiinteästi paikoillaan. Takaseinään en laita pyörätelinettä laita. Jos ei takatallin tila riitä, niin koukkuun tai runkoon isompi teline.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View