rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Sammuttimen tarkastus.  (Luettu 10360 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Sammuttimen tarkastus.
« Vastaus #30 : 3.04.2019 kello on 07:24 »
oikeastiko tarkasttu, vaiko katseltu sitä pullon mittaria?

Oikeasti tarkastaa erillisellä mittarilla ja ravistushommat tehdään koneessa - siinä autossa jossa olen täällä sammuttimia käyttänyt ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:21
  • Knaus Eifelland
Vs: Sammuttimen tarkastus.
« Vastaus #31 : 3.04.2019 kello on 08:17 »
Hyvää bisnestä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:45
Vs: Sammuttimen tarkastus.
« Vastaus #32 : 3.04.2019 kello on 08:32 »
laki on siinäkin mielessä outo että jos sulla on vaikka takan vieressä sisällä 2kg pullo ja siirrät sen autoon niin se ei olekaan käyttökelpoinen jos tarkastus on yli 1v vanha...vaikka sisällä se säilyis 2v....

Mikäs se on virallinen pätevyys joka vaaditaan pullon tarkastukseen?

Vaihtuuko tarran värit vuosittain? Vähä outoa ettei koska vuosiluku on sinoliliukoinen...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
Vs: Sammuttimen tarkastus.
« Vastaus #33 : 3.04.2019 kello on 09:07 »
Oikeasti tarkastaa erillisellä mittarilla ja ravistushommat tehdään koneessa - siinä autossa jossa olen täällä sammuttimia käyttänyt ;)
Ainakin Lähitapiolan pihalla pakunperällä tehtiin ne samat temput mitä minäkin osaan. Tarran liimausta ja tussausta en ole kokeillut  ;D

Prestosta en tiedä kun sinne "tuotannon puolelle" ne siitä tiskiltä katoavat - kumivasaran mäiske kyllä kuulunut.. :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:45
Vs: Sammuttimen tarkastus.
« Vastaus #34 : 3.04.2019 kello on 09:44 »
Homma vaikuttaa niinkun tehtäs jotain suurta ja ihmeellistä kun tehdään verhon takana...  :laugh:


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:21
  • Knaus Eifelland
Vs: Sammuttimen tarkastus.
« Vastaus #35 : 3.04.2019 kello on 09:50 »
Viimeksi kun käytin maksullisessa tarkastuksessa vaunun sammuttimen 2009, kovin duuni tekijällä oli vanhan tarran irti nylkyttäminen. Taisi se poistaa paineet ja kuminuiji kylkiä ja paineisti uudellen. Ja liimasi sen uuden tarran.

Töissä kävi tarkastaja ja antoi mulle pakusta 2 kpl käytöstä poistettuja 6 kiloisia. Kotona on nyt kaksi kuusikiloista ja vaunulla 6+6+2 kg. Mittarit vihreällä, kaikissa ikä täynnä. Parempi silti, kuin ei yhtään sammutinta... 8)

Vanhalla sammuttimella ei kannata sammuttaa kuin omia paloja. Olin joskus naapurissa sammuttamassa, palomiehet ystävällisesti vei tyhjän sammuttimeni paloasemalle, sammutinukko sen sitten täyttäisi. Ei täyttänyt, kun oli 10v. vanha. Sammutin oli kunnoltaan kuin uusi, siivouskaapissa säilytetty.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Sammuttimen tarkastus.
« Vastaus #36 : 3.04.2019 kello on 12:31 »
Vuoden 7/2009 pulloa ei enää katsastettu.




*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:20
Vs: Sammuttimen tarkastus.
« Vastaus #37 : 3.04.2019 kello on 13:34 »
Vuoden 7/2009 pulloa ei enää katsastettu.

Minulla meni toissa vuonna pullo vanhaksi ja nyt hain honkkarista uuden 19,99 €. Vanhasta tuli telttasammutin tai autotallin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Sammuttimen tarkastus.
« Vastaus #38 : 3.04.2019 kello on 14:49 »
Vuoden 7/2009 pulloa ei enää katsastettu.

Nyt meni homma kyllä perseelleen. Eikai sitä voi jättää tarkastamatta, jos 10v ei ole ylittynyt.
Mulla oli vanha pullo syksyltä 2007 ja leima tuli vielä vuoden 2017 huhti-toukokuussa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Sammuttimen tarkastus.
« Vastaus #39 : 3.04.2019 kello on 14:54 »
Nyt meni homma kyllä perseelleen. Eikai sitä voi jättää tarkastamatta, jos 10v ei ole ylittynyt.
Mulla oli vanha pullo syksyltä 2007 ja leima tuli vielä vuoden 2017 huhti-toukokuussa.

Jotkut tarkastajat on sitä mieltä, että 'seuraava' ei saa mennä yli 10v.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Sammuttimen tarkastus.
« Vastaus #40 : 3.04.2019 kello on 15:00 »
Jotkut tarkastajat on sitä mieltä, että 'seuraava' ei saa mennä yli 10v.

https://www.presto.fi/vastauksia/sammuttimen-tarkastus-huolto-ja-koepoonnistusv%C3%A4lit
Lainaus
Sammuttimen koeponnistus

Käsisammuttimen säiliö on paineastia, joka pitää koeponnistaa (osa määräaikaistarkastu sta) 10 vuoden välein.

Kymmenen vuoden määräaika lasketaan käsisammuttimen valmistusajankohdas ta, jonka käsisammuttimen valmistaja merkitsee sammuttimen. Säiliö on voitu valmistaa tätä aikaisemmin, mutta ratkaisevaa on säiliön ensimmäisen täytön/paineistuksen ajankohta.

Edellä mainittua kymmenen vuoden koeponnistusaikaväl iä voidaan, jos käsisammuttimen huoltoväli poikkeaa
jostain syystä koeponnistuksen aikavälistä, kuitenkin jatkaa enintään yhdellä vuodella. (KTM päätös 953/1999, 36 §)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.03.2024 kello on 10:18
  • Luonnonmaa, Naantali
Vs: Sammuttimen tarkastus.
« Vastaus #41 : 4.04.2019 kello on 22:11 »
Viimeksi kun käytin maksullisessa tarkastuksessa vaunun sammuttimen 2009, kovin duuni tekijällä oli vanhan tarran irti nylkyttäminen. Taisi se poistaa paineet ja kuminuiji kylkiä ja paineisti uudellen. Ja liimasi sen uuden tarran.

Töissä kävi tarkastaja ja antoi mulle pakusta 2 kpl käytöstä poistettuja 6 kiloisia. Kotona on nyt kaksi kuusikiloista ja vaunulla 6+6+2 kg. Mittarit vihreällä, kaikissa ikä täynnä. Parempi silti, kuin ei yhtään sammutinta... 8)

Vanhalla sammuttimella ei kannata sammuttaa kuin omia paloja. Olin joskus naapurissa sammuttamassa, palomiehet ystävällisesti vei tyhjän sammuttimeni paloasemalle, sammutinukko sen sitten täyttäisi. Ei täyttänyt, kun oli 10v. vanha. Sammutin oli kunnoltaan kuin uusi, siivouskaapissa säilytetty.



Terve!

Meillä oli muutama vuosi sitten mökillä vanhaksi mennyt sammutin samassa tilassa uuden uuden sammuttimen kanssa, niin palotarkastaja sanoi, ettei vanha sammutin saisi olla näkyvällä paikalla. Perusteli sillä, ettei sattuisi vahinkoa jos vanha sammutin ei toimisikaan. Sanoi että liiterissä tms. tilassa, missä sammutin ei ole pakollinen, saa olla.


Lainauksen "bold" lainaajan

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:54
  • seniori
Vs: Sammuttimen tarkastus.
« Vastaus #42 : 5.04.2019 kello on 07:30 »
Minulla on uuden sammuttimen hankinta edessä, sillä viime vuonna hankitun vaunun sammutin on vm. 2007 eikä sitä ole huollettu koskaan.   :o

Lähi K-raudassa tuorein oli vm. 2017 ja hintaa 24 eur. Hankin uuden ennen paikallisen LähiTapiolan ilmaista huoltoa.

https://www.lahitapiola.fi/henkilo/edut/sankarikoulutus/sammutintarkastukset

ps. oli kirotusvirheitä
« Viimeksi muokattu: 5.04.2019 kello on 09:22 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Sammuttimen tarkastus.
« Vastaus #43 : 5.04.2019 kello on 09:16 »
Lahti - Jyväskylä - Ylivieska - Oulu - Ii  läheisyydessä kannattaa huomata sikapäivien sammutintarjous  ;)
Taisi olla 12.90.