Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Oikean akun valinta
smy:
--- Lainaus käyttäjältä: Sinnipirtti - 14.05.2019 kello on 00:21 ---Se on enää katkaisimen vivuilla turhaa mitään miettiä vaan se miettiminen olisi pitänyt tehdä kun akkuja hankki. Välistä vain vähän kieltämättä kauhistuttaa lukea näitä hommia, mutta jos itse purkkapatenttien käytäjä pärjää niin sehän se pääasia.
--- Lainaus päättyy ---
No tässähän todettu että nykyinen hupiakku loppu, mitä hankkii tilalle.... Eli nin että vipuja ei tartte miettiä.
kuskin penkin alle mahtuu 100Ah akku (vakio paikka)
dinetin penkin alle mahdollista laittaa isompi akku
Sinnipirtti:
Päivittelin enemmänkin näitä vaihtokytkimiä sun muita purkkapatentteja mitä ihmisiltä löytyy aina sokeripalaliitoksia kymmeniä peräkanaa haaroituksineen sun muita vastaavia kyseenalaisia kytkentöjä.
Tuossa jo muuan sivu sitten kirjoittelin akuista mutta ne kirjoitukset olivat enemmän helmiä sijoille tyyppistä näin jälkikäteen. Mutta pääasia että ostaja on onnellinen.
Mutta hanki oikea syväpurkuakku. Jos käynnistysakku on on neste niin silloin syväpurkuakuksi asunto-osan sähköjä ruokkimaan myös neste tai jos haluat AGM tai Geeli-akun sisälle niin silloin vaihdat myös käynnistysakun AGM tai Geeliksi. Pääosin kuitenkin niin että starttiakuksi starttiakku ja asunto-osaan taas vasittu syväpurkuakku (deep cycle).
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: Sinnipirtti - 14.05.2019 kello on 00:36 ---Mutta hanki oikea syväpurkuakku. Jos käynnistysakku on on neste niin silloin syväpurkuakuksi asunto-osan sähköjä ruokkimaan myös neste tai jos haluat AGM tai Geeli-akun sisälle niin silloin vaihdat myös käynnistysakun AGM tai Geeliksi. Pääosin kuitenkin niin että starttiakuksi starttiakku ja asunto-osaan taas vasittu syväpurkuakku (deep cycle).
--- Lainaus päättyy ---
Mulla ei riitä ymmärrys tähän. Miksi starttiakun ja asunto-osan akun pitäisi olla samaa tyyppiä? Minulla on kaikki kolme AGM-akkuja, mutta aiemmin pärjäsin hyvin niin, että starttiakku oli Transitin ensiasennusmallia ja asunto-osassa (alkuperäiset) AGM-akut.
K.E.V:
Mulla normi starttiakku ja hupina 2x agm , en mitään vipuja ja purukumia joudu käyttämään.
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Sinnipirtti - 14.05.2019 kello on 00:36 ---
Tuossa jo muuan sivu sitten kirjoittelin akuista mutta ne kirjoitukset olivat enemmän helmiä sijoille tyyppistä näin jälkikäteen. Mutta pääasia että ostaja on onnellinen.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä tässä kaikkien kaveri tuntee itsensä hyvin vajavaiseksi Sinipirtin rinnalla. Minunkin kuljin on yltä päältä homeessa lämmön laskun vuoksi. ;) Puuilon akut on varmaankin aivan paskat, joita on kulkimessa ja mökillä yhteensä 700Ah, hyvin kuitenkin pelaa. ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta