Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Oikean akun valinta

<< < (7/16) > >>

Make78:

--- Lainaus käyttäjältä: MattiS -  8.04.2019     kello on 22:31 ---Terve
Miksi ei pysty EBL niitä lataamaan. Minulla on EBL 99 ja entinen akku oli samanlainen Exiden agm kuin nuo uudetkin, tosin eri tyyppinimi siihen aikaan tais olla joku hybrid dual agm mutta samankokoinen 92ah. Tuo entinen oli vielä hyvässä iskussa ja lienee kohta 10 vuotta vanha. Ilmeisesti suositeltavaa vaan laittaa molemmat uudet tuohon rinnankytkentään.

--- Lainaus päättyy ---

Lueskelin aikani ja ymmärsin niin, että EBL 99 ei agm akkua saa ihan täyteen ladattua.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Make78 -  9.04.2019     kello on 07:26 ---Lueskelin aikani ja ymmärsin niin, että EBL 99 ei agm akkua saa ihan täyteen ladattua.

--- Lainaus päättyy ---
Onhan siinä akun valintakytkin, kunhan ymmärtää kääntää sen oikeaan asentoon.

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Make78 -  9.04.2019     kello on 07:26 ---Lueskelin aikani ja ymmärsin niin, että EBL 99 ei agm akkua saa ihan täyteen ladattua.

--- Lainaus päättyy ---

Minulla taitaa olla aukkoja tiedoissa. Mikä latauksen säätää ajaessa eri akkutyypeille.  ::)

MattiS:
Eikös se lataus kulje ajaessakin sen EBL:n kautta, siinä on kaksi asentoa "normiakku" ja gel akku. Agm akulle siihen gel asentoon, näin ainakin minulla ollut 10 vuotta ja agm akku on latautunut, sitä en tiedä onko täyteen tullut mutta onhan virtasta ollut.

mike:
Ja se akunvalintakytkin on siellä laturin takana! Joutuu ottamaan laturin "käteen" ennen kun valintakytkin löytyy!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View