rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kaasuläppäkotelo  (Luettu 2341 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.06.2022 kello on 18:41
  • Hymer
Kaasuläppäkotelo
« : 19.03.2019 kello on 16:58 »
Hiivatti mainittu, onkos tämä se kaasuläppäkotelo, joka aiheuttaa moottorin häiriövalon, ja onko joku onnistunut putsaamaan sen vai uutta tilalle.
Fiat Ducato III  (250) 130 Multijet 2,3  131 hv  07.2006
Lennu






*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.06.2022 kello on 18:41
  • Hymer
Vs: Kaasuläppäkotelo
« Vastaus #1 : 19.03.2019 kello on 17:01 »
Jopas tuli kuva moneen kertaan, mitä ja mistä tilalle, esim. Magneti Marelli ?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:41
  • Ukki
Vs: Kaasuläppäkotelo
« Vastaus #2 : 19.03.2019 kello on 18:50 »
Ihan pelkkä varoitusvalo ei estä ajamista jos vikakoodi on selvitetty, vikaan kuuluvan nykiminen kyrsii. Oikestaan syyllinen on vain vällisesti Egr sillä sen kautta imusarjaan tulee nokea. Vian aiheuttaa kosteus joka voi tulla tuulilasin alakourusta ja kun sateen jälkee avaan konepelin jolloin ilman sisääntulosta lorahtaa vettä juuri väärään kohtaan. Itse kaasuläppäkotelo on puhdas sillä siellä vallitseva turbon paine estää sitä nokeentumasta, toinen puoli on musta kuin poliitikon omatunto.
Putsaus kyllä onnistuu mutta pysyvää apua se ei suo. Parasta on vaihtaa se Magneti Marelliin jonka rakenne on fiksumpi kun Walnerin. Maallikkokin pystyy sen tekemään vaatii kohtalaista purkamista, maski ja ylempi etupalkki hieman sivuun. Hankin osan edulisesti ja kyselin vaihtajaa ja jopa Haukiputaalla oleva Best Caravanin huolto kieltäytyi siitä kun on tosi vaikea operaatio. Vaihdoin sen sitten itse, se maksoi vain aikaa. Kesällä tuon tekee vaikka pihallakin. Erikoistyökaluna 13mm kaarilenkkiavain, räikkämalikin vähän toista kymppiä. Hyvä tuli. En tiedä kuinka laajalti Ducatoissa on alipainetoimisia Egr:iä. letku vain mutkalle ja sillä selvä. Sähköistä ei voi oikein itse säätää ja silloin Puolasta muutaman euron tulppa ennen tai jälkeen pakokaasujäädyttime n.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.06.2022 kello on 18:41
  • Hymer
Vs: Kaasuläppäkotelo
« Vastaus #3 : 21.03.2019 kello on 15:56 »
Mulla integroitu auto, ei vesiongelmia. Kaveri lähettää mulle sen Magnetin kotelon, vaihdan itse, katotaan kuinka äijän käy.  :)