rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Alanin kesä: Travemündesta Helsinkiin 30.5-13.6.2019, sitten Ruotsiin 15-24.6  (Luettu 13264 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Ostin sitten tänäkin vuonna Finnlinesilta laivalipun, kun kohtuuhintaan sain. Ei tiedä vielä, minne menee, mutta Tallinnan kautta takaisin. Joko pitempään tai todennäköisemmin lyhyempi reissu ja loppulomaksi Lappiin.

Saattaa olla ensimmäinen stoppi Berliinissä. Siellä on aina hyvä.

Edit: Lappi siis peruttiin tältä vuodelta ja lähdettiin toisessa osassa Finnlinkillä Naantalista Kapellskäriin, Öölantiin, Linköpingiin, Motalaan ja Vadstenaan, sekä Tukholmaan.

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Tulihan se sieltä. Pitkään jo oottelin ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Ensimmäinen stoppi on Berliinissä, sinne on reilut 300 km (paitsi toki yövyn matkalla).

Kellään kokemuksia hyvillä liikenneyhteyksillä varustetusta stellplatzista? Alueet on syrjässä ja hankalia päästä jonnekin keskemmälle, tosin tieto niistä on vuodelta 2009. Berliinissä olen käynyt useasti, mutta vain tuon kerran kulkineella.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Kokemukset Puolan rannikolta kelpaisivat. Malborkiin asti aivan tuntematonta minulle.

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Itse menisin Rugen :lle ja kattosin Aatun "metritalon" nauttisin luonnosta. Sitten niitä kannaksia ennen Swinoujscieta . Szezcin ja Gdansk . Klaipeida ja Nida siellä kannaksella. Ja jäähän siihen "Sudenpesä" ja Puolan järviseutu jos ei ennestään tuttua.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:16
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Ensimmäinen stoppi on Berliinissä, sinne on reilut 300 km (paitsi toki yövyn matkalla).

Kellään kokemuksia hyvillä liikenneyhteyksillä varustetusta stellplatzista? Alueet on syrjässä ja hankalia päästä jonnekin keskemmälle, tosin tieto niistä on vuodelta 2009. Berliinissä olen käynyt useasti, mutta vain tuon kerran kulkineella.

Joka kerta kun Berliinissä ollut niin ollut tällä alueella: (on vielä tarra alueiden ulkopuolella)
https://www.city-camping-berlin.de/galerienord.html

On sekä kävellen että pyöräillen tuosta käyty eripuolilla Berliiniä. U-Bahn asema 2km

Ei valittamista tuossa paikassa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Joka kerta kun Berliinissä ollut niin ollut tällä alueella: (on vielä tarra alueiden ulkopuolella)
https://www.city-camping-berlin.de/galerienord.html

On sekä kävellen että pyöräillen tuosta käyty eripuolilla Berliiniä. U-Bahn asema 2km

Ei valittamista tuossa paikassa.

Tuolla juuri oltiin 2009. Julkisille on matkaa tosiaan, muuten Ok.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Itse menisin Rugen :lle ja kattosin Aatun "metritalon" nauttisin luonnosta.

Tosiaan tuo pitää nähdä. Gdanskissakin voi päivän pyörähtää.

Mistä yhtiöstä se on paras on ottaa Tallinna-Hki laivaliput jos haluaa joustavat liput? Ei huvittaisi lukita ajankohtaa, kun nyt ei tarvitse.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:41
Laivayhtiöillä taitaa kaikilla olla kelluvat hinnat ja me ollaan varattu päivää pari ennen suunniteltua kotimatkaa. Vikingin kanta-asiakashinnat ok ja lähdöstä riippuen myös Tallinkilla kohtuuhinnat. Eckeröllä muutama kerta menty ja ei heilläkään hinta paha ole. Vaihtelut noissa yllättävän isot ja "avointa" lippua ei taida pystyä ostamaan, tai sitten se on kallis.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:31
Itse menisin Rugen :lle ja kattosin Aatun "metritalon" nauttisin luonnosta.

Ääni tälle. Oltiin Heinäkuussa, pitkä vklp Rugenilla. Paljon oli väkeä liikkeellä.

Tuolla https://www.koenigsstuhl.com/ käytiin myös kalkkikivikalliot katsomassa, hienot näkymät.

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Tosiaan tuo pitää nähdä. Gdanskissakin voi päivän pyörähtää.

Mistä yhtiöstä se on paras on ottaa Tallinna-Hki laivaliput jos haluaa joustavat liput? Ei huvittaisi lukita ajankohtaa, kun nyt ei tarvitse.
Eckerö ottaa lipun ja soittamalla säätää. Varmaan ei kannata jättää samaksi päiväksi säätöä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:12
  • Retkeilijä
Itse pidän Paldiski-Hanko välistä. Nyt siellä jotain caravan alennuksiakin. Eikä ole liian krumeluuri paatti ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Sehän sopii kyllä, että laiva on karu. Kunhan ei ole hytissä tuholaisia.

Kerran olen vain kulkineella mennyt Hki-Tallinna, toisin päin en vielä kertaakaan. Yritetään palata muuna päivänä kuin perjantaina tai sunnuntaina.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2022 kello on 07:19
Rugenilta kun itään ajelee niin Peenemundeen ihmettelemään sotatouhuja https://museum-peenemuende.de

Ja siitä jatkaa puolan rajaa kohti, ennen rajaa on Seebad ahlbeck. Auto parkkiin stellplatzille ja syömään laituriravintolaan. .. https://www.seebruecke-ahlbeck.de
Tässä nyt jotain alkuun...