Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Alvilla pelleilevät liikkeet
Karabiilisti:
eihän suomalainen yrittäjä nyt sentään veroja koita kiertää... :laugh:
K.E.V:
Niin, eikä edes se kuluttaja.
Tosin itsekin olet kirjoituksista päätellen "oikoteitten etsijä"
RR:
--- Lainaus käyttäjältä: JJJ - 14.03.2019 kello on 12:24 ---Höpöhöpö. Jos ostan auton ammattimaiseen liikenteeseen niin ilman muuta mutta ei niitä muuten ostella niin kuin huvittaa. Ammattimaisessa liikenteessä se on työkalu joten hyvin ymmärrettävää, mutta jos muuten vaan ostaa niin onnistuu kyllä sekin mutta alvia ei vähennetä ei hankinnahinnasta eikä käyttöön liittyvistä kuluista. Poistot saa kyllä tehdä mutta eihän ne pysy nykyisin edes arvonaleneman mukana. Auton käyttäminen on sitten verotettavaa tavalla tai toisella, ja siitä miten se toteutetaan on vaihtoehtoja mutta kaikki huonoja loppukäyttäjän kannalta.
Itse ostin autot firman piikkiin, en vähentänyt alveja, maksoin autoedusta ja kiireesti möin pois sekä hommasin omalla rahalla auton tilalle jolla laskutan yritystä työajoista 0,42€/km.
--- Lainaus päättyy ---
Mulla on firmassa kolme pakua, yhdestä on vapaa autoetu ajopäiväkirjalla itselle. On muuten järjettömän kallis tuo autoetu, mutta tässä tapauksessa kuukauden polttoainekulut omista ajoista on suurinpiirtein samat kuin se verotuksessa lisää tuleva maksu. Tietokoneen mukaan menee n. 20 litraa sadalle bensaa, ja vielä 98:a. Todellinen syy miksi autoetu eikä muut vaihtoehdot on se et jos tosta hajoaa jotain niin saa sit korjata ns. verovapaasti
En ole suomen rajojen sisällä ostaessani vielä törmännyt putiikkiin, joka myisi yritykselle alv 0% hinnalla. Toimiiko verkkokauppa.com virallisesti suomen ulkopuolella?
Toimin rakennusalalla, niin käänteinen alv tarkoittaa mulle sitä et oon ns. saamapuolella melkein joka kuukausi.
99:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 13.03.2019 kello on 08:46 ---Höpö höpö ! Joka kuukausi on maksettu. Myös käytetystä tavarasta 24% erotus ennen kuluja vaikket alv:lla niitä ole ostanutkaan.
--- Lainaus päättyy ---
Tilittäminen ei ole sama kuin maksaminen. Se ALV jonka ostaja maksaa sinulle ei ole sinun rahaa, vaan sinä vain välität sen verottajalle.
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 13.03.2019 kello on 08:54 ---Kuten aloituksessa on, alv0% pelleilyn voisi lopettaa kokonaan, kun kukaan ei saa sitä tuotetta ulos kaupasta tai tukusta ilman alvia.
--- Lainaus päättyy ---
Rakennusalalla saa kyllä. Sitä kutsutaan nimellä käänteinen ALV.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta