Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Matkailuauton ruostesuojaus
Alan:
Sen näkee viikonloppuna, tai jopa tänään, jos pääsen kurkistamaan autoa alhaaltapäin. Valmis se on ollut jo eilen, mutten päässyt sitä hakemaan.
Tuskinpa erityisemmin, ei kai siinä pienet roiskeet haittaa. Joka tapauksessa eivät suojaa puuosia.
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 19.04.2012 kello on 09:37 ---Kuinka olivat suojanneet vaneripohjan kun massasivat auton rungon ?
--- Lainaus päättyy ---
Mulla asunto-osa on erillisellä galvanoidulla rungolla Fordin tikapuu-rungon päällä. Ainostaan tuo Fordin osuus massattu + vetokoukku.
Jollakin suojasivat (peittivät) ilm., koska vaneripohja puhdas - tietty pieniä pisaroita voi olla.. Paras suoja vanerille on olla ajamatta tiesuolassa :P Jotain puunsuojaa voi ajatella likaa hylkiväksi kosteussuojaksi..
ihaa:
Täytynee itse suojata tuosta Adriasta runko Finikorin sprayllä kun alkaa jo olla aika viimeistään nyt suojaukselle, ei edes Kuopiossa ole ruostesuojaamoketju a joka pystyisi matkailuauton suojauttamaan, saatikka lähikaupungista Iisalmesta, toki jokin paja löytyisi mutta sellaisista on niin huonoja kokemuksia että..
88k5, onko koteloihin laitettu kotelosuoja-aineita vai pelkkä alustan rungon massaus ?
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 19.04.2012 kello on 10:27 ---88k5, onko koteloihin laitettu kotelosuoja-aineita vai pelkkä alustan rungon massaus ?
--- Lainaus päättyy ---
Juu, ehdottomasti kotelosuojaus - itseasiassa on tärkempi minusta kuin vars. massaus.
Muistelen, että massan alle laittavat pohjusteeksi kotelosuojaa..
Suhtaudun itse kili-kali -pullojen sisältöön aika varauksella. Niissä kun on pakko olla ohennessa paljon joukossa; vaikea saada paksua massakerrosta kun päälleruiskuttamine n liottaa ed. kertaa, ja ohenteet haiduttavat/kuivattavat massaa, että vuoden päästä tuntuu hilseilevän.. Saman mokan voi tehdä TI-massaaja (ruisku+kompura). Tavara pitää saada paksuna liejuna ruiskutettua, mitään ohennetta ei saa laittaa joukkoo. Siveltävästä pönttötavarasta ei saa hyvää ruiskutavaraa. Uudelleenmassaus pitäisi pesun jälkeen aloittaa koteloaine pohjusteeksi, joka pehmentää vanhan massan ja siten uusi kerros tarttuu siihen. Jos massaa haluaa notkistaa, ainoa jolla voi sen tehdä on laittaa kotelosuojaa joukkoo - minua on opastanut ammattimassaajat tekemään näin. Aiemmin tein useampaan autoon säännöllisesti massauksia - nykyisin ne tekee joku (notkeampi ;D) muu..
aaoulusta:
niin omasta mielestäni hieman turha menoerä! sisälokarit on sitten älykkäämpi sijoitus! massaus sieltä mistä kivet ja hiekka voisi hakata ja kuluttaa runkoa ja peltiä...suola se on joka syö autot ja sitähän ei paljon enää käytetä! oviin voipi ruiskutella kotelosuojaa
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta