rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkailuauton ruostesuojaus  (Luettu 22608 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.04.2024 kello on 22:10
Matkailuauton ruostesuojaus
« : 16.08.2011 kello on 11:50 »
Mistä löytyy hyvä ruostesuojausliike, kokemusta matkailuautoista, linjalla Helsinki-Lahti, ehdotuksia kaivataan!


kaiper

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:42
Vs: Matkailuauton ruostesuojaus
« Vastaus #1 : 16.08.2011 kello on 12:09 »
Ford Rimor - 3m korkea, vajaat 7m pitkä ja ~3tn omamassa - sai käsittelyn Keravalla, v2007. Hinta ~600€ (lisähintaan lokarit). Tarttis nyt syksyllä tarkistuttaa..

http://www.finikor.fi/index.php/ruoste-expertit/79-keravan-ruosteenesto-ky.html

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:30.11.2017 kello on 17:51
Vs: Matkailuauton ruostesuojaus
« Vastaus #2 : 9.09.2011 kello on 09:40 »
Moro

Menee vähän reitin sivulle mutta kerronpa kuitenkin, Hämeenlinnassa http://www.autosuojaamo.com/index.html,
vuonna 2010 käytin tuon meidän 7 metrisen auton (Ducato, AL-KOn alusta), muistaakseni 800€ etulokareiden kanssa. Hyvä palvelu.

Jussi

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:51
  • Kulkija
Vs: Matkailuauton ruostesuojaus
« Vastaus #3 : 19.04.2012 kello on 09:31 »
Lisätäänpä tähänkin tietoa etsiville.

Jyväskylässä Autosuojaamo Haarniska.

http://www.finikor.fi/jyvaskyla/index-2.html

Matkailuauton ruostesuojaus vuonna 2012 700 euroa + etulokarit asennettuna 130 euroa. Aikaa ottaa kolme päivää ja säilyttävät auton yöt sisätiloissa.


  • Vieras
  • Vs: Matkailuauton ruostesuojaus
    « Vastaus #4 : 19.04.2012 kello on 09:37 »
    Kuinka olivat suojanneet vaneripohjan kun massasivat auton rungon ?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:51
    • Kulkija
    Vs: Matkailuauton ruostesuojaus
    « Vastaus #5 : 19.04.2012 kello on 09:45 »
    Sen näkee viikonloppuna, tai jopa tänään, jos pääsen kurkistamaan autoa alhaaltapäin. Valmis se on ollut jo eilen, mutten päässyt sitä hakemaan.

    Tuskinpa erityisemmin, ei kai siinä pienet roiskeet haittaa. Joka tapauksessa eivät suojaa puuosia.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:42
    Vs: Matkailuauton ruostesuojaus
    « Vastaus #6 : 19.04.2012 kello on 10:12 »
    Kuinka olivat suojanneet vaneripohjan kun massasivat auton rungon ?

    Mulla asunto-osa on erillisellä galvanoidulla rungolla Fordin tikapuu-rungon päällä. Ainostaan tuo Fordin osuus massattu + vetokoukku.

    Jollakin suojasivat (peittivät) ilm., koska vaneripohja puhdas - tietty pieniä pisaroita voi olla.. Paras suoja vanerille on olla ajamatta tiesuolassa  :P Jotain puunsuojaa voi ajatella likaa hylkiväksi kosteussuojaksi..

  • Vieras
  • Vs: Matkailuauton ruostesuojaus
    « Vastaus #7 : 19.04.2012 kello on 10:27 »
    Täytynee itse suojata tuosta Adriasta runko Finikorin sprayllä kun alkaa jo olla aika viimeistään nyt suojaukselle, ei edes Kuopiossa ole ruostesuojaamoketju a joka pystyisi matkailuauton suojauttamaan, saatikka lähikaupungista Iisalmesta, toki jokin paja löytyisi mutta sellaisista on niin huonoja kokemuksia että..

    88k5, onko koteloihin laitettu kotelosuoja-aineita vai pelkkä alustan rungon massaus ?


    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:42
    Vs: Matkailuauton ruostesuojaus
    « Vastaus #8 : 19.04.2012 kello on 10:59 »
    88k5, onko koteloihin laitettu kotelosuoja-aineita vai pelkkä alustan rungon massaus ?
    Juu, ehdottomasti kotelosuojaus - itseasiassa on tärkempi minusta kuin vars. massaus.

    Muistelen, että massan alle laittavat pohjusteeksi kotelosuojaa..

    Suhtaudun itse kili-kali -pullojen sisältöön aika varauksella. Niissä kun on pakko olla ohennessa paljon joukossa; vaikea saada paksua massakerrosta kun päälleruiskuttamine n liottaa ed. kertaa, ja ohenteet haiduttavat/kuivattavat massaa, että vuoden päästä tuntuu hilseilevän.. Saman mokan voi tehdä TI-massaaja (ruisku+kompura). Tavara pitää saada paksuna liejuna ruiskutettua, mitään ohennetta ei saa laittaa joukkoo. Siveltävästä pönttötavarasta ei saa hyvää ruiskutavaraa. Uudelleenmassaus pitäisi pesun jälkeen aloittaa koteloaine pohjusteeksi, joka pehmentää vanhan massan ja siten uusi kerros tarttuu siihen. Jos massaa haluaa notkistaa, ainoa jolla voi sen tehdä on laittaa kotelosuojaa joukkoo - minua on opastanut ammattimassaajat tekemään näin. Aiemmin tein useampaan autoon säännöllisesti massauksia - nykyisin ne tekee joku (notkeampi  ;D) muu..

  • Vieras
  • Vs: Matkailuauton ruostesuojaus
    « Vastaus #9 : 19.04.2012 kello on 11:16 »
       niin omasta mielestäni hieman turha menoerä! sisälokarit on sitten älykkäämpi sijoitus! massaus sieltä mistä kivet ja hiekka voisi hakata ja kuluttaa runkoa ja peltiä...suola se on joka syö autot ja sitähän ei paljon enää käytetä! oviin voipi ruiskutella kotelosuojaa

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:20
    Vs: Matkailuauton ruostesuojaus
    « Vastaus #10 : 19.04.2012 kello on 11:29 »
       niin omasta mielestäni hieman turha menoerä! sisälokarit on sitten älykkäämpi sijoitus! massaus sieltä mistä kivet ja hiekka voisi hakata ja kuluttaa runkoa ja peltiä...suola se on joka syö autot ja sitähän ei paljon enää käytetä! oviin voipi ruiskutella kotelosuojaa

    Mielipiteet tarpeellisuudesta tuntuu jakautuvan. En ole koskaan teettänyt a-autoon suojausta, pohtinut kyllä mutta tekemättä on jäänyt. Tässä vaiheessa voisi sanoa että onneksi (itsekkäästi ajatellen), autot on vaihtuneet lyhyehköllä välillä eikä kukaan koskaan ole kysynyt että onko suojaus tehty.

    Tuohon viimeisimpään hankintaan pitää nyt sitten pohtia vuoden kuluttua, jos se olis vaikka se viimeinen a-auto.

  • Vieras
  • Vs: Matkailuauton ruostesuojaus
    « Vastaus #11 : 19.04.2012 kello on 11:30 »
    Totta, kotelosuojaus on se tärkeämpi, nuorempana itsekin massailin autoja ruiskulla mutta nyt täytyy tyytyä tuossa omalla pihalla spray-Finikoriin alustamassan suhteen kun Adrian alustassa on aika simppelisti runkoputket jotka oli aikomus nyt spreijata ennen liikenteeseen ottamista, onneksi on tullut pohja huuhdeltua lähes joka pesun yhteydessä jotta on puhdas ja varmasti myös kuivakin, viime syksystähän tuo on siellä teltassa ollut. ;D

    Ovien sisäpuolisen suojauksen täytyy teettää jollain ketjulla kun siihen hommaan ei tarvita korkeaa tilaa joka on tiukassa täällä päin noissa ruoste-estoliikkeissä. :(
    Kun vaan malttaa olla ajamatta talvella niin sillä säästää kummasti autoa.

    Silloin -08 ja vielä osittain -09 ei ollut varma ollaanko me vaimon kanssa innostuneita tästä harrastuksesta joten jäi silloin tuo homma tekemättä mutta nyt ei autosta enää hevin luovuta, nyt se täytyy saada tehtyä.

    Täytyy ihan itselle pitää  Thumb     ;D
    « Viimeksi muokattu: 19.04.2012 kello on 11:35 »

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:42
    Vs: Matkailuauton ruostesuojaus
    « Vastaus #12 : 19.04.2012 kello on 11:38 »
       niin omasta mielestäni hieman turha menoerä! sisälokarit on sitten älykkäämpi sijoitus! massaus sieltä mistä kivet ja hiekka voisi hakata ja kuluttaa runkoa ja peltiä...suola se on joka syö autot ja sitähän ei paljon enää käytetä! oviin voipi ruiskutella kotelosuojaa
    Kun on sisälokarit, ja ohjaamon alustassa jo tehtaan roinat pohjassa, ei kovin massattavaa jää; takarunkoa ja taka-akseli. Asunto-osassa ei ole mitään massattavaa  8)
    Sen sijaan kotelot ovat tehtaan jäljiltä täysin kuivat, ja maaliltaan erittäin huonot nyky pakuissa - jopa maalipinta on pakuissa paljon huonompi (ohuempi) kuin hlöautoissa. Näin perusteli amm. ruostesuojaaja - miksi en uskoisi  :-X

    Minulta saa seur. omistaja täysin ruosteettoman ja suojatun auton, jota ei ole edes ajettu suolassa - olen itse tehnyt noita mätähommia ja ruostesuojauksia niin tarpeeksi, että minun kautta ei suojaamattomia uusia autoja mene. Se on myöhäistä 5 vuoden ymp. vuotisen käytön jälkeen.

    Voisin sanoa vähä ihaata lainaten - kuka harrasteajoneuvolla ajaa hiekkateitä  ;D :o  :P No, joskus mutta vauhti onkin max 40m/h tai alle jos rupeaa kivet kiliseen...

  • Vieras
  • Vs: Matkailuauton ruostesuojaus
    « Vastaus #13 : 19.04.2012 kello on 11:46 »
    Niimpä!  olen omasta Rimorista tutkinut rungon hyvinkin tarkkaan ja todennut sen oikeinkin terveeksi ja vahvaksi, onhan siellä sitä pinta ruostetta jo vm98 mutta kun tuota suolaa ei käytetä enää ja kesällä varsinkaan , niin maalaisjärki sanoo sen ainakin firmoilla tehdyksi  jätän tekemättä.. olen itse tehnyt viime kesänä sekoituksen jossa on bitumia ja petroolia sen olen ruiskutellut  runkoon sinne kun se kuivuu niin on bitumia estämässä  ja hidastamassa korroosiota. oviin ja muihin vastaaviin koteloihin olen purkki suojaa pruutannut reilusti.. etulokarit on jo joku muu massannut hyväksi...

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:42
    Vs: Matkailuauton ruostesuojaus
    « Vastaus #14 : 19.04.2012 kello on 11:50 »
    ..
     eikä kukaan koskaan ole kysynyt että onko suojaus tehty.
    Minä kun kattelin käytettyjä m-autoja, niin liikkeiden pihoissa konttasin p*rse pystyssä autojen alle - hyi s**t*n*  8) -  niin oli muutaman vuoden ikäiset "suomiauto", yleensä vielä "laatumerkkejä", taka-akselistoltaan lehtareita myöten aivan ruostehilseen peittämiä..

    Joko uusi auto suomi-myyjältä tai pitää hakea käytetty etelästä. Niinhän siinä kävi  :D