rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi  (Luettu 92788 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #30 : 24.11.2012 kello on 21:44 »
Oli kuitenkin päällimmäisenä tuo jääkaappi. Mulle ei tullut maksamaan kuin tuo pistokkeen verran. Kaveri vaihtoi.. ;)
Ei mullakaan, olen noita ihan tehnytkin itselle ja muille. Osistakin joihinkin. Mutta tuon rahan vuoksi ei viitsi. Ei ne rakennusosatkaan ole ilmaisia - Tuossa tulee massaanvaletut pistokkeet ja tökkeli mikä menee heittämällä kolhon perussähköihin. Ossi nyt on alan täysammattilainen Thumb niin hän tekee nuo vaikka unissaan ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #31 : 24.11.2012 kello on 21:59 »
Aha.No eihän tuon tarkistaminen maksais mitään.
Thx,koitan huomenna tiirailla tuota.Hassua että alunperinkään tuota sitten ei ole kytketty jos kerran johto on valmiina. ::) ::)

Volvolla jättävät 7-napaisista aina kaikki 2. nastaan kytkemättä, jos asiakas ei niitä erikseen halua kytkettävän. Sillä säästetään ne parin tonnin korjaukset, kun vaunu purkaa akun sinne takasumuvaloon ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #32 : 24.11.2012 kello on 22:01 »
Ei mullakaan, olen noita ihan tehnytkin itselle ja muille. Osistakin joihinkin. Mutta tuon rahan vuoksi ei viitsi. Ei ne rakennusosatkaan ole ilmaisia - Tuossa tulee massaanvaletut pistokkeet ja tökkeli mikä menee heittämällä kolhon perussähköihin. Ossi nyt on alan niin hän tekee nuo vaikka unissaan ;D

No en minä kyllä sitä volvon "massavalettua" pistoketta kehuisi. Alkuperäisessä 7-napaisessa oli nelivuotiaana johdot sisältä täysin mustia kun ne katkoin parin sentin päästä pistorasiasta - massavalettu pistorasia päästää siis kosteuden johtimien kuoren sisään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #33 : 24.11.2012 kello on 22:02 »
Minä en jätä, eikä mun autoon kukkaa ikuna kytke mitään perään. Vain minä. ;D
Itsellä ei ikinä ongelmaa noitten originaalirasioiden kanssa ole ollut. Sentään jonkin aikaa "harrastanut".

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #34 : 24.11.2012 kello on 22:03 »
Minä en jätä, eikä mun autoon kukkaa ikuna kytke mitään perään. Vain minä. ;D

Tuo on hyvä periaate, mutta meitä on joka volvon rattiin ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #35 : 24.11.2012 kello on 22:07 »
Tuon takia tuli maininta vaunun otteeseen kun vaunussa takasumuvalo ei syttynyt.Vollessa kyllä palo mutta laiskuuttani en ole viitsiny katsella vielä mistä johtuu.Vollessa on juurikin tuo 7 napainen liitin.
Eihän tuo pahan hintainen olisi jos on sama kun sinisen tiskillä oleva.?
Onko tuo sitten sellainen plug and play versio... ::)
On juuri sellainen, pari sulaketta joutuu tökkään, voin kopioida kytkentäkaavion/ohjeen ja lähettää sulle

  • Vieras
  • Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
    « Vastaus #36 : 24.11.2012 kello on 22:19 »
    On juuri sellainen, pari sulaketta joutuu tökkään, voin kopioida kytkentäkaavion/ohjeen ja lähettää sulle
    Paas pistäen jos ei tuo Ozzin keino tepsi.Pittee saaha ne valot sinne takasumarille vaunuun tai ainakin seuraavaan katsastukseen.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
    Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
    « Vastaus #37 : 24.11.2012 kello on 22:20 »
    On juuri sellainen, pari sulaketta joutuu tökkään, voin kopioida kytkentäkaavion/ohjeen ja lähettää sulle

    Mikä se oli vuosimalli? Jos on nuot vanhemmat sähköt, ei ole TRW-boksia ja mennään tämän ohjeen mukaan suoraan siitä liittimeltä.
    http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/V70%2800-08%29/2004/T5/Automatic/L.H.D/ShowDocument/ShowIiDocument/VCC-144709-1/V70_%2800-08%29_2004

  • Vieras
  • Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
    « Vastaus #38 : 24.11.2012 kello on 22:27 »
    Mikä se oli vuosimalli? Jos on nuot vanhemmat sähköt, ei ole TRW-boksia ja mennään tämän ohjeen mukaan suoraan siitä liittimeltä.
    http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/V70%2800-08%29/2004/T5/Automatic/L.H.D/ShowDocument/ShowIiDocument/VCC-144709-1/V70_%2800-08%29_2004
    No otteessa lukee -03 mutta sisustus on -04 ja myös varaosat mitä olen tilannut samaa sarjaa.
    Eli väitän että -04

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
    Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
    « Vastaus #39 : 24.11.2012 kello on 22:30 »
    No otteessa lukee -03 mutta sisustus on -04 ja myös varaosat mitä olen tilannut samaa sarjaa.
    Eli väitän että -04

    Äläpä sitte etsi sitä TRW boksia ekaksi, vaan katso minne johto menee. Jos johto ilman haaroja ja yksi liitin päässä, katso tuosta viimeisimmästä ohjeesta. ;)

  • Vieras
  • Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
    « Vastaus #40 : 24.11.2012 kello on 22:50 »
    Äläpä sitte etsi sitä TRW boksia ekaksi, vaan katso minne johto menee. Jos johto ilman haaroja ja yksi liitin päässä, katso tuosta viimeisimmästä ohjeesta. ;)
    Kiitos hyvät ohjeet.Noita yritän noudattaa..Katsella n mitä siitä tulee.. ;D
    No onhan tuota apuja lähellä kuin lähin netti... :)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
    • Autossa on pyörät
    Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
    « Vastaus #41 : 25.11.2012 kello on 09:20 »
    Samanlailla siihen vanhempaankin saa 13-napaisen. Ei ole trailer boksia. Mutta tökkelin vastakappale on takakontissa , uusi johtosarja menee tökkäämällä. Edelleen siihen ei tartte kuin se johtosarja sekä 2 mälliä + minirele

    http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/V70(00-08)/2004/all/all/L.H.D/ShowDocument/VCC-425203

    Tuo koko satsi maksaa 77,48€ + rahti  :o ;D Thumb

    http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/carrier-equipment/towbar-parts/electric-kit-towbar-13-terminal/1003097/
    Oikeanpuolimmainen

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
    • Autossa on pyörät
    Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
    « Vastaus #42 : 25.11.2012 kello on 09:32 »
    No en minä kyllä sitä volvon "massavalettua" pistoketta kehuisi. Alkuperäisessä 7-napaisessa oli nelivuotiaana johdot sisältä täysin mustia kun ne katkoin parin sentin päästä pistorasiasta - massavalettu pistorasia päästää siis kosteuden johtimien kuoren sisään.

    Ossi, olen löytänyt noita "mustia" kupareita mm lämppärin moottorin läheltä , autostereoilta , ajovaloilta jne eri ikäisistä ja erimerkkisistä autoista . Oma teoriani on että ne mustuu kun virta on ollut niin suurta että on tullut "hehkuttetua kuparia" . Ei monissakaan noista paikoista ole kysymys kosteudesta. Kosteuden vaurioittamaa kuparia olen käsitellyt käsittääkseni todellapaljon aikoinaan. Silloinkun tein erästä duunia. Samoin tuli hieman harrastettua eristysmittauksia ja kaapeleitten tutkimista tutkalla ja kaikenlaisilla mittalaitteilla.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
    Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
    « Vastaus #43 : 25.11.2012 kello on 13:34 »
    Ossi, olen löytänyt noita "mustia" kupareita mm lämppärin moottorin läheltä , autostereoilta , ajovaloilta jne eri ikäisistä ja erimerkkisistä autoista . Oma teoriani on että ne mustuu kun virta on ollut niin suurta että on tullut "hehkuttetua kuparia" . Ei monissakaan noista paikoista ole kysymys kosteudesta. Kosteuden vaurioittamaa kuparia olen käsitellyt käsittääkseni todellapaljon aikoinaan. Silloinkun tein erästä duunia. Samoin tuli hieman harrastettua eristysmittauksia ja kaapeleitten tutkimista tutkalla ja kaikenlaisilla mittalaitteilla.

    Oletpa taas oikeassa Eskoseni.
    Kävin kaivamassa 7-napaisen nipun ja katsoin johtojen sisään. Maajohto oli musta koko matkalta haarapaikkaan saakka, vaikka on ainoa 2.5 neliöinen. Tuon valkoisen johdon kuori on omituisen kovaa muovia. Haarasta runkoon menevä samanpaksuinen musta oli täysin kuparin värinen. Haarasta TRW-boksille menevä ohuempi musta oli hieman mustunutta.
    Ongelma lienee siten enemmän käytetyn kaapelin tyyppivika.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
    Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
    « Vastaus #44 : 25.11.2012 kello on 13:45 »
    Lainaus
    Ongelma lienee siten enemmän käytetyn kaapelin tyyppivika.

    Sitäkin. Kun säikeet ovat ohutta, puhdasta kupari, ne hapettuvat, vaikkeivat varsinaisesti saisi kosteutta. 'Hehkuttuneita' ne mustat eivät ole, hehkutushilsekin on aivan toisenlaista. Ainoa oikea johto ajoneuvokäyttöön olisi sellainen, jossa säikeet ovat esim. tinattuja.