Tekniikkakeskustelut > Vetokoukut

Volvon 7-napainen 13-napaiseksi

<< < (33/37) > >>

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 -  7.07.2017     kello on 20:45 --- jos tuossa on jääkaappi 12 voltilla.

--- Lainaus päättyy ---
Oletin näin.

juksii:
Mä ihmettelin vastaavaa hommaa oman Skodan kanssa. Siinä kun oli 13-napainen jo valmiina. Laitoin sitten sen innoissani kiinni vaunuun (2008 Polar). Kun auto oli sammuksissa tuli Alden ohjauspaneeliin sähkö. Onko kenelläkään tietoa, että kuuluuko toimia näin? Eli arvauksena, että joko auto ei katkaise sammuessaan jatkuvaa virtaa tai sitten jotain muuta tapahtuu.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: juksii -  9.07.2017     kello on 09:27 ---Mä ihmettelin vastaavaa hommaa oman Skodan kanssa. Siinä kun oli 13-napainen jo valmiina. Laitoin sitten sen innoissani kiinni vaunuun (2008 Polar). Kun auto oli sammuksissa tuli Alden ohjauspaneeliin sähkö. Onko kenelläkään tietoa, että kuuluuko toimia näin? Eli arvauksena, että joko auto ei katkaise sammuessaan jatkuvaa virtaa tai sitten jotain muuta tapahtuu.

--- Lainaus päättyy ---

Eihän auton pidä katkaista jatkuvaa virtaa. Lataus katkeaa ja toinen on jatkuva, jos kaikki kytketty oikein. Jos muuta haluaa, pitää viritellä ite.

SilSam:
Polarissa on ymmärtääkseni niin, että kun auton takavaloilta katketaa virta, niin samalla jääkaapin takana oleva rele napsahtaa auki ja jääkaapin 12v katkeaa, mutta jatkuva virta muualle 12v järjestelmään vaunussa jää toimintaan. Teoriassa on siis mahdollista vetää levähdyspaikalla sekä vaunun että auton akku tyhjäksi jos tauko vähän venähtää.

Joko:
Itse olen näiden kanssa niin epäileväinen että pysähdys jos kestää pidempään mutta vaunu on koukussa esim yön yli jossain parkkiksella niin nyppaa valopistokkeen irti. Eipähän pääse akku tyhjenemään ainakaan vaunun takia. Eikö se kaappi olisi matkan aikana parempi pitää kaasulla päällä?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View