rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi  (Luettu 95350 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:20
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #135 : 5.07.2017 kello on 07:54 »
Kiitos kiitos.

Pitäisi siis olla jääkaappi, joka osaisi itse mennä tarvittaessa kaasulle kun auto sammuu.

ot: Miten jääkaapit pidetään kylmänä esim. lauttaylityksissä?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:46
  • Autossa on pyörät
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #136 : 5.07.2017 kello on 08:28 »
Tuossa on ohjekirja johdinkimpun asennukseen.
http://accessories.volvocars.com/fi-fi/V70(00-08)/InstallationInstruction/Document/VCC-144741-1/2004/all/all/default/V70%20(00-08)%202004
Kiitos kiitos.

Pitäisi siis olla jääkaappi, joka osaisi itse mennä tarvittaessa kaasulle kun auto sammuu.

ot: Miten jääkaapit pidetään kylmänä esim. lauttaylityksissä?
Ei ole pakko olla automaatti energiavalitsinta , voihan sen laittaa käsin päälle, eikä jääkaappi lämpene "naps".
Lauttaylityksissä jos toimisi 12v niin akku olisi aika kuormituksella, itse otan lautasta sähköt
Taikka laitan kotona pakastetut mehupurkit jääkaappin, tällöin pysyy kylmänä esim Tallinnan lautalla.
Pitemmälle välille saa lautoista 230v pyydettäessä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:37
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #137 : 5.07.2017 kello on 08:43 »
Nämä K.E.V:n ohjeet pätevät vissiin kaikissa Polareissa (ja ehkä muissakin pohjoismaisissa), mutta ainakin Dethleffsin kytkennät vaunussa on aivan akun kytkeneen herran hallussa.
Autosta tuleva jatkuva virta on tehtaalla kytketty vaunun valoihin ja samalla myös jääkaappiin, jos vaunussa ei ole akkuvarustusta tehtaalta lähtiessä. Lataus on loppunut mun molemmissa vaunuissa etupään liitinrimaan, vaikka molempiin oli laitettu akku (suomessa?) Tehtaan akkuvarustuksen kytkentöjä en ole päässyt tarkastelemaan.

Ja Volvoon...
Kun laittaa sen uuden johdinkimpun (tai muuttaa olemassaolevan) ja tekee tuossa asennusohjeessa olevat asiat (sulakkeet, ohjelmointi), volvon kaikki kytkennät toimii ihan ilman taikoja  ;D  Tuo takasumuvalo-ohjelmointi pitäisi olla autossa jo 7-napaisenkin kanssa ja on helppo testata, sammuuko auton takasumari kun laittaa kärryn kiinni  ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:20
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #138 : 5.07.2017 kello on 20:08 »
Ja homma etenee.

Tilasin 13 -napaisen Volvo orginal johdinkimpun ja perjantaina pitäisi saapua.

Purin jo Volvon takaluukkua ja vasemmalta puolelta löytyi kuvassa oleva boksi. Se näyttää aivan erilaistelta mitä K.E.V on tänne kuvia laittanut.





Lisäksi askarruttaa että onko vaunussa tosiaan valmius akunlataukseen. Vaunun käyttöohjekirjasta ote toisessa kuvassa.



« Viimeksi muokattu: 5.07.2017 kello on 20:22 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:37
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #139 : 5.07.2017 kello on 20:17 »
Ja homma etenee.

Tilasin 13 -napaisen Volvo orginal johdinkimpun ja perjantaina pitäisi saapua.

Purin jo Volvon takaluukkua ja vasemmalta puolelta löytyi kuvassa oleva boksi. Se näyttää aivan erilaistelta mitä K.E.V on tänne kuvia laittanut.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Sulla on vanhemmat sähköt siinä autossa. Ne on muuttunut -04 tuohon malliin kuin mun kuvissa..
Se liitin on sulla erilainen ja löytyy sieltä varapyörän syvennyksestä.

Edit.
Tällä ohjeella taitaapi olla paremmin näköinen
http://accessories.volvocars.com/fi-fi/V70(00-08)/InstallationInstruction/Document/VCC-144741-1/2003/all/all/default/V70%20(00-08)%202003
« Viimeksi muokattu: 5.07.2017 kello on 20:29 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:20
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #140 : 5.07.2017 kello on 20:24 »
vm 2004 piti olla mun auto :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:37
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #141 : 5.07.2017 kello on 20:32 »
vm 2004 piti olla mun auto :D
Jos auton tiedoilla tilattu, saat oikean johdon.
Pistin tuohon edelliseen linkin 2003 ohjeeseen.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:20
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #142 : 5.07.2017 kello on 21:46 »
Kiitos ohjeista. Kytkentä auton päässä tuntuu jo mahdolliselta, mutta sitten vaunu Polar vm 2004.

Vaunussa on 13 -napainen liitin ks. kuva, mutta ohjekirja puhuu vain 7 -napaisesta. Tuossa minulla on tietenkin ollut käytössä 13to7 adapteri.



13 -napaiselta liittimeltä lähtevä johdinnippu tulee vaunun sisään liitinrimalle jossa on liitetty 11 eriväristä johdinta. Katso kuva. Käyttöohjekirjan mukaan siis kytkentärimalla on vain kahdeksan johdinta.



Sitten päästään melkoisen vyyhtiin kaapistossa. Tästä kuvasta ei nyt varmaan paljoa selkoa ota.


Nipusta osa lähtee suoraan valoille eri puolille vaunua ja osa tulee akkukeskukselle. Akkukeskuksen liitinrimalle tulevat paksu punainen ja mustapunainen tulevat laturilta ja sininen ja valkoinen todennäköisesti 13 napaiselta liittimeltä. Joskin ohjekirjan kaavio ei taas kerro mitään koska siihen on piiretty 7-napaisen kaavio.



Nyt olen kyllä aikalailla sekasin ja epäuskoinen että vaunun akku alkaa lataantumaan kun Volvoon laitetaan 13 -napainen pistoke.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:14
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #143 : 5.07.2017 kello on 22:29 »
Nyt olen kyllä aikalailla sekasin ja epäuskoinen että vaunun akku alkaa lataantumaan kun Volvoon laitetaan 13 -napainen pistoke.

Odota, että se pistoke on paikoillaan.
Sitten mittaat akun jännitteen, Volvo käyntiin ja mittaat uudelleen.
Aloita kiroilu vasta sitten, jos ei lataa.   :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:20
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #144 : 5.07.2017 kello on 22:39 »
Odota, että se pistoke on paikoillaan.
Sitten mittaat akun jännitteen, Volvo käyntiin ja mittaat uudelleen.
Aloita kiroilu vasta sitten, jos ei lataa.   :D

 >:D

Saan elantoni suunnittelusta ja kehittämisestä. Se on vaan sielussa että ensin pitää pohtia ja miettiä. Jos prosessi ei sitten toimikaan suunnitellusti niin siitä tulee poikkeama.

Kirotaan sitten uusiks jos ei pelaa :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:14
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #145 : 5.07.2017 kello on 22:40 »
Saan elantoni suunnittelusta ja kehittämisestä. Se on vaan sielussa että ensin pitää pohtia ja miettiä. Jos prosessi ei sitten toimikaan suunnitellusti niin siitä tulee poikkeama.

Tosi on!
Ja kun pääset eläkkeelle, Vaimo järjestää pohdittavaa.   :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:37
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #146 : 6.07.2017 kello on 06:43 »
Kiitos ohjeista. Kytkentä auton päässä tuntuu jo mahdolliselta, mutta sitten vaunu Polar vm 2004.

Vaunussa on 13 -napainen liitin ks. kuva, mutta ohjekirja puhuu vain 7 -napaisesta. Tuossa minulla on tietenkin ollut käytössä 13to7 adapteri.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)


13 -napaiselta liittimeltä lähtevä johdinnippu tulee vaunun sisään liitinrimalle jossa on liitetty 11 eriväristä johdinta. Katso kuva. Käyttöohjekirjan mukaan siis kytkentärimalla on vain kahdeksan johdinta.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)


Sitten päästään melkoisen vyyhtiin kaapistossa. Tästä kuvasta ei nyt varmaan paljoa selkoa ota.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Nipusta osa lähtee suoraan valoille eri puolille vaunua ja osa tulee akkukeskukselle. Akkukeskuksen liitinrimalle tulevat paksu punainen ja mustapunainen tulevat laturilta ja sininen ja valkoinen todennäköisesti 13 napaiselta liittimeltä. Joskin ohjekirjan kaavio ei taas kerro mitään koska siihen on piiretty 7-napaisen kaavio.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)


Nyt olen kyllä aikalailla sekasin ja epäuskoinen että vaunun akku alkaa lataantumaan kun Volvoon laitetaan 13 -napainen pistoke.

Passaako ne kahdeksan väriä yhteen todellisuuden kanssa ja mitä ne ovat?

Tuosta puuttunee johto 12 ja toinen maajohdoista 11/13.

Jos tuo jatkuu eteenpäin samanlaisella johdolla väri-väriin, etsi jatkojohdon toinen pää...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:46
  • Autossa on pyörät
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #147 : 6.07.2017 kello on 08:07 »
Eikös SilSam:lla ohjekirjaa vaunussaan ?
2007:n ohjekirjassa (Solifer) nuo värit , snadi oletus jotta samat.
Hain aiemmat linkit oletetun auton iällä (allekirjoitus)



*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:20
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #148 : 6.07.2017 kello on 08:18 »
Onhan mulla se ohjekirja, mutta sen mukaan vaunussa on 7-napainen pistoke ja johdotus.

Saatko tuota kaaviota kokonaisena?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:37
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #149 : 6.07.2017 kello on 09:00 »
Onhan mulla se ohjekirja, mutta sen mukaan vaunussa on 7-napainen pistoke ja johdotus.

Saatko tuota kaaviota kokonaisena?

Eikö ne ohjekirjan mainitut 8 piuhaa (värit) sitten passaa tuohon liitinrimaan? Mulla olis sellainen tutina, että ne 8 on samaa eli vaunun valot peruutusvalon kera ja loput 3 on jatkuva virta, lataus ja niille vain yksi yhteinen maa.

Aattelin vaan että sinun olisi helpompi tutkia asiaa, kun tietää mitkä johdot pitäisi mennä akulle ja jääkaapille...