Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Itineo SB ?

(1/8) > >>

Yarcy:
Moro,

Olen jo todella piiitkään tutkaillut ja tuumaillut perheellemme matkailuautoa. Taannoin aiheestani käytiin keskustelua tässä ketjussa: https://karavaanari.org/index.php/topic,15579.0.html. Kaksi aikuista ja lapset  ( 15v, 12v ja 7v ).

Toivottavasti saan nyt viimein vietyä hankinnan maaliin asti. Olen käynyt katselemassa kahdella dinetellä varustettuja alkoveja, joissa on kerrossänky takana. Noista on kokemusta ja saahan niihin järjestettyä kaikille oman sängyn hajottamatta isompaa ruokailuryhmää. Jotenkin ne vaan tuntuvat ahtailta. Ne mitä olen käynyt katsomassa ovat olleet vielä harmillisen nuhjuisia hintapyyntiinsä nähden. Vai oletanko liikaa että 30k€ autossa pitäisi olla ehjät ovet ja pöydät yms.

Integroitu tuntuu sopivammalta. Vaan sittenpä sopivia ei enää olekaan oikeastaan kuin Itineon SB720 tai SB740. Lapsilla kun pitää olla omat sängyt. SB720 on sekin jo hieman kyseenalainen kun siinä pienimmälle sänky tulisi toisesta istuimesta. Tällaista Itineota ei vään pääse tutkimaan helposti muuta kun kuvista, kun eihän noita ole Suomessa myynnissä missään. Eikä juuri Saksassakaan. Ranskasta olen löytänyt muutaman potentiaalisen, leboncoin.fr -sivustolta. Ranska ei harmillisesti minulta taivu eikä Googlekaan helpolla ole oikeaan paikkaan ohjannut.

Onko raadilla parempaa tietoa missä noita olisi myynnissä ? Kummallinen kysymys nettiaikana..;-)

Hatara ajatukseni olisi että tuollaiseen voisi ja varmaan pitääkin sijoittaa yli 30kEuroa, mutta ei kuitenkaan yli 40kE.

Antza0:
Syksyllä noita tuli kattottua, vaatimuksena myös iso jääkaappi ja alustailmastointi. Mobile.de:stä löytyi silloin muutama harvinaisempi, mutta ikävän hiljaista on. Ikävä juttu hakiessa on sekin, että joittenkin mielestä peltikuorinen on integroitu, ja alkovisängystä alkaen kaikki yläsängyt kerrossänkyjä.

Ehkä joku as-autoihin erikoistunut luotettava esim. Saksassa toimiva käytettyjen maahantuoja voisi olla avuksi? Muuten menee jatkuvaksi hakemiseksi, ja pitäisi reagoida nopeasti kun oikea löytyy.

88k5:
Jos kattoo noita myytyjä =adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=5536350@tb=tmp_find_agent]https://www.nettikaravaani.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=5536350&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=5536350@tb=tmp_find_agent,
niin hintahaarukka 30-40k€.
Ajonaikaisten istuinpaikkojen määrä 5, saattaa tulla vajaa dinetellisissä ongelmaksi. Tuo yksi SB720, muka 6.lle - en usko, jos 100-lappukin (=kaikki turvavyöpaikkoja, mutta ei sivupenkkejä)..

Mutta SB saatavuus käytetyissä on aika "luonnollinen"; uutena 70-80k€ auto lapsiperheelle on aika kallis sijoitus (jonkunhan se pitää ostaa)- ja rahassa kiereksivä eläkepariskunta ei hubbettiin nouse.. euroopan puolelta ex.vuokravehkeenä voisi löytyäkin.
Elämisen jälkihän näkyy kalliimmissakin. Ikä ja ajokilometrit ratkaisee, ei hinta.

Saarekevuoteellista Itinoeta kävin koemakaamassa, lyhyt - mutta periaatteessa 3 vuodenajanautoksi olis kelvannu..


Yarcy:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 24.02.2019     kello on 11:54 ---Saarekevuoteellista Itinoeta kävin koemakaamassa, lyhyt - mutta periaatteessa 3 vuodenajanautoksi olis kelvannu..

--- Lainaus päättyy ---

Millainen laatuvaikutelma Itineosta jäi ? Onkohan raadilla kokemuksia merkistä?

"Masi":
Itineo on Rapidon halvempi merkki. Normi kamaa. Tosin niilä on juuri isomille, 5-6 henkilöä, perheelle muutama aika hyvä pohja jota ei muilta löydy.
Olen nyt tämän viikon reissussa, mutta ensi viikolla voin laitella ranskalaisten myyntisivustoja. Ja jos itse jotain löydät ranskan kielisiä ilmoitusia, niin käännellään niitä. Köykki ranska jotenkin taipuu.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View