rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Lisäakun sijoitus matkailuautoon  (Luettu 7921 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Lisäakun sijoitus matkailuautoon
« Vastaus #15 : 19.02.2019 kello on 20:37 »
Ihmetellyt noita teidän dukatojen penkin alusia mulla ei mahdu edes 60a akku sinne korkeudestaan! Liekkö sitten nuo kääntöalustat syynä? 2004 mallisesta kyse.
Kyllä -03 mallin Adria Win:issä oli 80AH akku apukuskin penkin alla ja sen kanssa kun huseerasi piti kääntöalusta aina irrottaa  >:( oli tosi mukavaa
-06 mallin repsikan penkin alle mahtuu etukautta kaksikin 100AH:n akkua
Ja kannattaa nähdä vaivaa että kaikki kaapelit saa mahdollisimman lyhyiksi.
Invertteri sen akun viereen mitä se käyttää ja 220 puolelle roikkaa sitten.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Lisäakun sijoitus matkailuautoon
« Vastaus #16 : 20.02.2019 kello on 11:57 »
Pitääkö aurinkopaneelilta olla johdot 25 neliöistä...?

Mulla taitaa sitten olla vain jotkut narut.

2 kpl 6-neliöisiä, kaapeleiden pituus ja niiden läpi kulkeva virta ratkaisee. Jännitehäviötä tulee tosi nopeesti liikaa 12 voltin järjestelmässä

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.06.2020 kello on 20:53
    • Opastetut kalastusreissut Muonionjoelle, Jäämerelle, Namsenille
Vs: Lisäakun sijoitus matkailuautoon
« Vastaus #17 : 7.03.2019 kello on 09:32 »
Ihmetellyt noita teidän dukatojen penkin alusia mulla ei mahdu edes 60a akku sinne korkeudestaan! Liekkö sitten nuo kääntöalustat syynä? 2004 mallisesta kyse.

Mulla on kääntöalustat penkeissä. Kuskin penkin alla on EBL ja auton akku. Vänkärin penkin alla on 2x100Ah asuntoakut. Nyt kun keli lämpenee, niin meinaan laittaa siihen vänkärin penkin jalustaan, ulkopuolelle, 1,5 kW invertterin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Lisäakun sijoitus matkailuautoon
« Vastaus #18 : 7.03.2019 kello on 12:00 »


-03 mallin vänkärin penkin alunen oli tuollanen vakiona.
Sinne olis mahtunnu vaikka kuin iso akku.
Onko joissain autoissa sitten penkin runkoa madallettu kääntöalustan verran ettei istuin nouse liian korkealle.
Exän jalat ei ylettynny tuossa laattialle asti ollenkaan kääntöalustan kanssa.
Iteltä otin sen kanssa kuskin penkistä pois tuossa autossa kun olen tällainen jättiläinen :(

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2022 kello on 09:32
  • Vasta-alkaja
Vs: Lisäakun sijoitus matkailuautoon
« Vastaus #19 : 7.03.2019 kello on 12:26 »
En nyt vannomaan mene, mutta mulla vuotta uudemmassa on mielestäni eri näköinen. Ehken juuri madallettu, kun emännälläkin (156cm) yltää töppöset lattiaan ja oman ahterin mukaankin normaalin korkuinen kääntöalustasta huolimatta. Ja mulla siis penkkien alla alden patterit, jotka sinne just mahtuu. Toki siksikin akkua sinne ei saa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:31
  • Kainuu
Vs: Lisäakun sijoitus matkailuautoon
« Vastaus #20 : 18.03.2019 kello on 20:10 »
Samat suunnitelmat toisen akun laittamisesta, kävin äsken paikallisessa nimeltään akkukaupassa ja meinasi että mikäli ovat eri penkkien alla eli vähänkin kauempana toisistaan pitäisi olla joku "säädin" välissä nimi meni ohi. Kuulemma purkaa ja lataa toista erilailla, lieneekö perää moisessa?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:17.10.2019 kello on 08:32
Vs: Lisäakun sijoitus matkailuautoon
« Vastaus #21 : 18.03.2019 kello on 20:34 »
Ei tarvita mitään säätimiä tai kilkkeitä akkujen välille. Vain ohmin lakia tarvitsee hyödyntää. Toki tällöin akkujen tulee olla samanlaisia sekä saman ikäisiä jolloin tämä on toimiva tapa.

Pistät yhtä pitkät ja paksut johdot molemmista akuista rasialle mistä kytketään rinnan. Rasialta taas syöttö sitten auton jakeluverkkoon niin et tarvitse mitään säätimiä väliin. Tällöin yhtä pitkät johdot sekä pinta-ala hoitavat että molempia akkuja rasitetaan yhtäläisesti kuorman mukaan.