Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Pakolliset / turhat varusteet autossa
RR:
Ei ole kyllä varsinaisessa vetoautokäytössä (nostinta oon nykinyt) mutta mulla on 2008-mallinen porsche cayenne turbo. Siinä on 4-alueilmastointi, riittävästi tehoa, ilmajousitus, takana reunapaikoilla perseenlämmittimet ym ym.
Minusta 4-alueinen ilmastointi on täysin turha, aika mahdotonta saada viereisille paikoille mainittavasti erilaista lämpötilasäätöä.
Nahkajakkarat on hyvät, sähköpenkit muistilla ehdoton, meillä on vaimon kanssa aika reilu pituusero.
Maantiellä toi on melkein taloudellinen (motarilla 12 l/100 km), mutta 500 heppaa ei ilmesty tyhjästä.
Ilmajousitus on ihan mahtava. Mukava ja napakka.
Jos vetäisin vaunua muutaman tuhat km vuodessa tekisin sen jollain tollaisella.
Uuden auton osto ei kiinnosta enkä etenkään tommosta ostais uutena, arvosta on sulanut 150 000 noin kymmennessä vuodessa.
MRi:
--- Lainaus käyttäjältä: RR - 9.02.2019 kello on 16:28 ---Nahkajakkarat on hyvät, sähköpenkit muistilla ehdoton, meillä on vaimon kanssa aika reilu pituusero.
--- Lainaus päättyy ---
Sähköpenkeille hyvä peruste on kaksi kuskia. Meillä allekirjoittanut ajaa 99 % joten ei tarvetta. Toi on yksi potenttiaalinen vikakohdekin. Etenkin jos penkit on sellaista jenkkimallia mitkä sahaavat sammutettaessa taka-asentoon ja virrat päällä etuasentoon. Faijan Jeepissä jotain jäi mekanismin väliin. Korjaus pysyi onneksi kohtuullisen hintaisena kun tilasi itse jenkeistä osat.
--- Lainaus käyttäjältä: RR - 9.02.2019 kello on 16:28 ---Jos vetäisin vaunua muutaman tuhat km vuodessa tekisin sen jollain tollaisella.
Uuden auton osto ei kiinnosta enkä etenkään tommosta ostais uutena, arvosta on sulanut 150 000 noin kymmennessä vuodessa.
--- Lainaus päättyy ---
Vaunun veto antaa tietyt minimirajat auton valinnalle. Ilman vaunua auto olisi todennäköisesti eri perusteilla valittu. Ja viimeiset 4 omaa autoa tuli haettua käytettyinä Saksasta ja niissä oli kolmisakarainen tähti keulalla. Sen jälkeen on menty jonkun aikaa ja mennään firman policyn mukaisilla raameilla.
"Masi":
Hollannissa on tutkittu että peruutustutka/varoittimella varustetuilla autoilla ajetaan enemmän peruutuskolareita
kuin ilman olevilla autoilla ja vahingot ovat kalliimpia korjata.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 9.02.2019 kello on 17:39 ---Hollannissa on tutkittu että peruutustutka/varoittimella varustetuilla autoilla ajetaan enemmän peruutuskolareita
kuin ilman olevilla autoilla ja vahingot ovat kalliimpia korjata.
--- Lainaus päättyy ---
No silloin täytyisi lääkärintutkimukset tehdä tarkemmin. Tutkat ollu 15v itsellä ja erittäin hyvä varuste
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 9.02.2019 kello on 17:50 ---No silloin täytyisi lääkärintutkimukset tehdä tarkemmin. Tutkat ollu 15v itsellä ja erittäin hyvä varuste
--- Lainaus päättyy ---
No on nuo itselläkin, mutta en minä sitä tutkimusta tehnyt.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta