Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Pakolliset / turhat varusteet autossa
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 10.02.2019 kello on 11:05 ---Tulos, toimii kuten normaali vakkari.
--- Lainaus päättyy ---
Ja "adaptiivisuuskin" kun kuski vaan höllää kaasua ;D
kimi:
Tuo 99 vihje on tosi hyvä. Kun Transiittiin vaihdettiin tuulilasi sain sijaisauton jossa oli limiitteri, ekaa kertaa kun sellaisella olen ajanut, vakkarin viikseä ja sain rajoittimen päälle. Asetuksena 40km/h. Tien sivuun ja sain tuon kytkettyä pois. Tarkoituksena kiihdyttää vakkarin napeilla, ei onnistunut.
Catiska:
--- Lainaus käyttäjältä: MRi - 9.02.2019 kello on 16:05 ---
Nopeasti menee tekniikka noissa autoissakin eteenpäin. Esim. noi virtuaalimittaristo t on musta pirun älykkäitä. Yhtenä vaihtoehtona (jo hylättynä) kävin koeajamassa Audin A4 Allroundin missä navi ei ollut kosketusnäytöllä. Pikkasen tuli fiilis että ei ihan tuoretta tekniikkaa.
--- Lainaus päättyy ---
Heh, minä taas en mieluusti ota niitä "perusmalleja" joissa joutuu kurkottelemaan jotta saa läämiä kosketusnäyttöä. Toki ne on halvempia toteuttaa, mutta hyvä puheohjaus ja etäpohjaimet tekee hallinnasta turvallisempaa ja sujuvampaa vs. kosketusnäyttö. Ja sen näytönkin saa sijoitettua parempaan paikkaa kun ei tarvitse olla kurkoteltavissa.
Virtuaalimittarit ei minua ole sytyttäneet. Minusta ne näyttää ankeilta. Vaikkappa E-mursu sillä isolla näyttöparilla. Todella teennäisen näköiset grafiikat ja kojelauta näyttää todellakin laudalta. Mutta, makuasioitahan nämä.
MRi:
--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 11.02.2019 kello on 07:49 ---Heh, minä taas en mieluusti ota niitä "perusmalleja" joissa joutuu kurkottelemaan jotta saa läämiä kosketusnäyttöä. Toki ne on halvempia toteuttaa, mutta hyvä puheohjaus ja etäpohjaimet tekee hallinnasta turvallisempaa ja sujuvampaa vs. kosketusnäyttö. Ja sen näytönkin saa sijoitettua parempaan paikkaa kun ei tarvitse olla kurkoteltavissa.
Virtuaalimittarit ei minua ole sytyttäneet. Minusta ne näyttää ankeilta. Vaikkappa E-mursu sillä isolla näyttöparilla. Todella teennäisen näköiset grafiikat ja kojelauta näyttää todellakin laudalta. Mutta, makuasioitahan nämä.
--- Lainaus päättyy ---
Kosketusnäyttöhän ei mitenkään poissulje puheohjausta.
Maku- tai ennemminkin tottumusasioita. Tulee mieleen menneisyydestä kun itsellä oli puhelimena HTC Desire Z (mikä oli muuten h*lvetin kestävä puhelin) mikä jäi viimeiseksi kapulaksi missä oli fyysinen qwerty-näppäimistö. Tuolloin sitä piti ehdottomana että pitää olla fyysinen näppis. Eka kosketusnäytöllinen luuri ja ei ole paljon enää näppistä kaivannut...
Digimittariston hyöty on selvä. Saa itse valita mikä on se oleellinen tieto näytölle. Perinteisessä mittaristossa valtaosan tilasta valloittaa nopeus- ja kierroslukumittari, joista etenkin jälkimmäisen merkitys olematon ja nopeudenkin osalta selviää vähemmällä tilalla ja tilan voi käyttää vaikka navigointitiedolla.
Saa nähdä kuinka pitkälle noita digimittaristoja saa jatkossa tuunata ja personoida oman makunsa mukaan.
Btw. Audin hinnoittelu on mielenkiintoinen. Esim. navigointipaketti (sis. digimittariston) yli 3ke, Volvolla vastaava reilu 1 ke, Skodalla navi aina mukana ja digimittaristo n. 500€. No toisia myydään enemmän ja toisia ei. Audilla tosin tosi tarjouksissa hinnat tippuu reilusti. Just hyväksyin viime viikolla alaiseni A6:sen laput tarjouksineen HR:ään eteenpäin...
Karabiilisti:
saabissa oli joskus black panel mittaristo....pimee llä sammutettiin kaikki jolla ei merkitystä.
saabit olikin viisaita autoja. Automaattinen penkinlämmitin ja kaikki.
Jenkkilässä näkee autossa kivääritelineitä... .se ois cool suomessakin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta