rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mikä webasto/eberpacher malli ja missä vika?  (Luettu 11246 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.02.2019 kello on 22:56
Mikä webasto/eberpacher malli ja missä vika?
« : 9.02.2019 kello on 02:56 »




Hei vaan. Omistan vuosimallia 2007 Ford Transitin jossa kyseinen ohjuspaneeli webasto/eberpacher lämmittimelle. Osaisiko kukaan kertoa että mikä malli kyseessä jotta voisin etsiä lisäinfoa? Ongelmana se ettei laite käynnisty ollenkaan. Kuuluu vain nakutusta kun yrittää käynnistää. Ei hurinaa, ei lämpöä. (Kuva lainattu täältä) 

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 06:39
Vs: Mikä webasto/eberpacher malli ja missä vika?
« Vastaus #1 : 9.02.2019 kello on 07:20 »
Oikohan se mennyt vikatilaan. Minulla on Webasto, joka menee vikatilaan jos ei muista auton lämmityslaitteen lämmönsäätö nappulaa laittaa oikealle täysille. Käytä huollassa sielä selviää, jos on vikatilassa niin sitä pystyne itse saamaan toimntaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Mikä webasto/eberpacher malli ja missä vika?
« Vastaus #2 : 9.02.2019 kello on 09:02 »
Ongelmana se ettei laite käynnisty ollenkaan. Kuuluu vain nakutusta kun yrittää käynnistää. Ei hurinaa, ei lämpöä. (Kuva lainattu täältä)

Näkyy olevan Eberin ohjain.
En Eberiä tunne mutta ei liene vikatilassa, koska pumppu käynnistyy.
Oisko siellä ilmaa?
Ota lämmittimen päästä polttoaineputki irti ja katso tuleeko käynnistettäessä mitään.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:55
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Mikä webasto/eberpacher malli ja missä vika?
« Vastaus #3 : 9.02.2019 kello on 09:06 »
Mulla oli samat oireet, palopesä nokeentunut.
Ja tietty meni vika tilaan myös.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Mikä webasto/eberpacher malli ja missä vika?
« Vastaus #4 : 9.02.2019 kello on 09:21 »
Näkyy olevan Eberin ohjain.
En Eberiä tunne mutta ei liene vikatilassa, koska pumppu käynnistyy.
Oisko siellä ilmaa?
Ota lämmittimen päästä polttoaineputki irti ja katso tuleeko käynnistettäessä mitään.
Jos yrittäisi käynnistyä, kuuluisi ensin palopuhaltimen ja nestepumpun äänet ennen polttoainepumppua.
Mielestäni on vikatilassa, joten vikojen nollaus/koodien luku on ensimmäinen järkevä tehtävä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.02.2024 kello on 16:40
Vs: Mikä webasto/eberpacher malli ja missä vika?
« Vastaus #5 : 9.02.2019 kello on 09:26 »
Kellokytkimessä pitää olla asetettuna jonkunlainen kelloaika vaikka väärä :D . Sitten paina lämmitinpäälle ja ota webaston pääsulake tai pistoke irti 10 sekunniksi (ei kellokytkimen sulaketta) ja tökkää takas paikalleen,pitäs vikatila poistua.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
Vs: Mikä webasto/eberpacher malli ja missä vika?
« Vastaus #6 : 9.02.2019 kello on 09:46 »
Outoa että pa-pumppu käynnistyy (tikittäjä) autonalla tai tietyissä Eberin malleissa laitteessa kannen alla.. En ole tavannut niin petollista laitetta, että pumppaisi palopesään löpöä noin villisti.

Kiertovesipumppu yleensä ekaks lähtee pyörimään (olisko se kuultu ääni tämän), ja jos paloilmapuhallin (äänekkäin kaikista) vastaa kunnostaan aivoille oikein, niin hehku/liekinvalvontaprosessia sitten koetellaan. Jos näissä ei häriöitä, niin vasta sitten tikittäjää herätellään..

Jos eberi 10s pyörittää kv-pumppua ja sitten pimenee - laite on lukossa. Ei sulakkeiden nyhtäminen auta, softalla avataan..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Mikä webasto/eberpacher malli ja missä vika?
« Vastaus #7 : 9.02.2019 kello on 10:15 »
Kiertovesipumppu yleensä ekaks lähtee pyörimään (olisko se kuultu ääni tämän), ja jos paloilmapuhallin (äänekkäin kaikista) vastaa kunnostaan aivoille oikein, niin hehku/liekinvalvontaprosessia sitten koetellaan. Jos näissä ei häriöitä, niin vasta sitten tikittäjää herätellään..

Suunnilleen näinhän se pitäisi mennä.
Oletin ilmanmuuta, että tarkistukset on tehty, jos pumppu 'tikuttaa'.
Sen toimiminen yksinään viittaisi aika isoon vikaan....  minun mielestäni.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:22
Vs: Mikä webasto/eberpacher malli ja missä vika?
« Vastaus #8 : 9.02.2019 kello on 10:30 »
Moi mulla transu 350 vm.2005
Eberi on tässä Hydronic D5WZ
Ja toimii kuten kaverit tässä kerto.On tuokin kiukutellu ja ensiksi tarkistaisin akun latauksen ja sit sulakkeet mulla oli sulakkeen liuskat aika huonossa hapessa.
2 niistä on( tässä) sulakerasian ulkopuolella moottoritilassa ja kolmas lötyy hanskalaatikon päällä olevasta rasiasta.
Jos saat käymään anna käydä ainakin tunti, toi ainakin toimii  sitä paremmin mitä pidempiä jaksoja käy.
Jos ajomatkat on lyhyitä ei ilman ylläpitolaturia lämmittämisestä tolla tuu mitään.
Terveisin Toivo

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Mikä webasto/eberpacher malli ja missä vika?
« Vastaus #9 : 9.02.2019 kello on 10:42 »
Jos ajomatkat on lyhyitä ei ilman ylläpitolaturia lämmittämisestä tolla tuu mitään.

Siis Eberikin on kranttu jännitteelle?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:22
Vs: Mikä webasto/eberpacher malli ja missä vika?
« Vastaus #10 : 9.02.2019 kello on 11:40 »
Siis Eberikin on kranttu jännitteelle?
Joo no mulla ainakin, akut on suht uudet ja jos se seisoo ja käydään vain kaupassa n.6 km sivu niin puolen tunnin lämmitys on aivan liikaa. Verstaalle on 38 km. niin jos on pakkasta ,juuri ja juuri toimii puolen tunnin lämmityksellä.
Voihan se olla nokinenkin ens keväänä se selkiää kun avaan sen.
Ongelma on se ettei tuo paloilmapuhallin jaksa pyöriä aluksi kunnolla mikä vahvasti vittaisi likaisuuteen,tai laakereihin.
Terv.Toivo

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.03.2024 kello on 13:20
  • hymer starline 655 316 cdi A
Vs: Mikä webasto/eberpacher malli ja missä vika?
« Vastaus #11 : 9.02.2019 kello on 12:02 »
Googlettamalla "eberin minikello "löydät tuon kellon  käyttö-ohjeen

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2024 kello on 16:47
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: Mikä webasto/eberpacher malli ja missä vika?
« Vastaus #12 : 9.02.2019 kello on 18:23 »
Eipä ole ensimmäinen, toinen tai viideskään transitin alkuperäinen eberi jossa on "aivovamma" eli ohjainlaite sekoilee. Saattaa siis eri toimintoja heittää päälle ilman järjellistä järjestystä. Tuossashan on ohjainlaitteessa Fordin oma softa ja ohjainlaitteella on aika suolainen hinta.
Mun mielestä lämmittimen asennuspaikka on jotenkin käsittämätön moka autonvalmistajalta eli kuskin kohdalla auton alustassa kaiken suolakuran, veden ja lumen sotkettavana.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:45
Vs: Mikä webasto/eberpacher malli ja missä vika?
« Vastaus #13 : 9.02.2019 kello on 18:30 »
mikäli lähtee tikittämään ja humisee muutaman sekunnin niin sillon on kv pumppu sökö.


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:22
Vs: Mikä webasto/eberpacher malli ja missä vika?
« Vastaus #14 : 9.02.2019 kello on 18:43 »

Mun mielestä lämmittimen asennuspaikka on jotenkin käsittämätön moka autonvalmistajalta eli kuskin kohdalla auton alustassa kaiken suolakuran, veden ja lumen sotkettavana.
Tästä olen kyllä samaa mieltä, konehuoneestakin noin pienelle purkille ois paikka löytyny,esim. moottorin vas. puolen ilmanputsarin alapuolelta, voiskos sitä siirtää  eli oisko siirto helposti toteutettavissa? Ois ainakin  puhtaammassa paikassa.

Terv. Toivo