Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit
Jääkaappi aina päällä?
Punkampperi:
Onko joku hipistellyt tällaista aihetta että onko vanhan ammoniakki-kaapin päälläpito ympäri vuoden järkevää kaapin elinvuosien näkökulmasta.
Minulla on ollut kolme vuotta päällä koko ajan. (Kulkineen säilytys talvella kylmässä kalustosuojassa jos ei käytössä ja lämmitin pitää plussan puolella.)
Vähän ennakoiva laiskuuskin tuossa on kun ei viitsisi mahdollista kaapin kääntöä ja ravistelua...
Petrooli:
Tuo on jo äärimmilleen vietyä ennakoimista. Ei ne jääkaapin litkut ihan joka seisonnasta sakkaannu. Vaunun jääkaappia minun ei ole koskaan tarvinnut ravistella. Veneen kaappia kerran käännellyt, mutta silloinkin vika oli vajaantuneessa kylmäaineessa.
Käänteisesti voisi ajatella, kun sitä ei koskaan sammuta eikä näin ollen käynnistäkään, niin jumettuuko sytytin? :-[
Yrjö:
Ilmeisesti sähköllä? Eihän tuo tunnissa paljoa vie mutta vuodessa?
Tuo vaimon Sprite oli muutaman vuoden käyttämättä, kyllä jäähtymään lähti.
Luullakseni tuota ruosteen muodostusta polttopään päälle tulee paljon vähemmän kun on lämmin jatkuvasti?
Meillä tuo 37 kesäisen kaappin putki on nuohottava joka vuosi, ellei kotona niin sitten matkalla.
4ntti:
Ei tuossa kyllä energiankulutuksen kannalta mitään järkeä ole. Mutulla heitän että tommonen peruskaappi vie 80W tehon joten vuosikulutus on 90e. Uusia kaappeja saa kuitenkin about 600e. Toki jos paljon reissaa muutenkin ja kaappi olisi paljon päällä joka tapauksessa niin tilanne muuttuu.
Turhan Höpöttäjä:
Nyt kun olen juuttunut kausipaikalle kuukausiksi. Jääkaappi on tietysti koko ajan päällä. Nyt se on alkanut temppuilemaan. Päivällä kävin ottamassa sadan metrin päässä vettä tankkeihin ja harmaat puottamassa ajokaivoon. Palattua huomasin että jääkaappi toimi loistavasti. Elikkä ymmärrän että kaappi toimii, kun kuljinta hieman liikutellaan. No, liikuteltavaksi se on tarkoitettukin. :D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta