Tekniikkakeskustelut > Kalusteet ja sisustus
Homevaurio ja tekstiilit
pamaus:
--- Lainaus käyttäjältä: Tunturi - 27.01.2019 kello on 10:10 ---Tarkennetaan. Vaunun lattian lastulevy märkä alueelta, jossa ei ollut muovimattoa (kaapin alla) ja aivan homepilkuilla, alue ehkä 0,1x0,7m. Muovimaton reunaa kun raotti, niin lastulevy oli vielä märkääkin märempää.
Asia ei kosketa minua, mutta kiinnostaa. Tällainen vaunu oli kerran myynnissä ja havaintoni jälkeen vaurio korjattiin. Jäi vain mietityttämään, että miten homeitiöt ovat mahtaneet ”imeytyä” tekstiileihin. Homepilkkuja ei tietenkään ollut itse tekstiileissä, sillä ne olivat kuivat.
--- Lainaus päättyy ---
Paha sanoa oikein tarkasti mitään, muutakuin se, että kesällä Suomessa liikkuu vastaavia vaunuja ainakin satoja ellei tuhansia ja ihmiset niissä asuvat.
Ja veikkaan, että aika monessa korjatussakin on alkuperäiset tekstiilit ja hyvin menee.
Ossi66:
Se riippuu homeen laadusta. Osa on myrkyllisiä, jolloin periaatteessa kaikki mihin se on voinut tarttua, pitää vaihtaa.
Fenix:
Homeitiöitä on aina ja kaikkialla, joten niistä on turha murehtia. Jos taas itse homekasvusto on päässyt tekstiileihin, niin käytännössä ainut vaihtoehto on hävittää ne. Hajukin voi olla tiukassa, mutta siitä voi päästä pesemällä ja vaikkapa otsonoimalla koko kopperon.
Karabiilisti:
jos keväällä-syksyllä ottaa ulkoilmasta homenäytteen niin aina löytyy homeitiöitä...
niit on siis kaikkialla....
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 27.01.2019 kello on 22:10 ---jos keväällä-syksyllä ottaa ulkoilmasta homenäytteen niin aina löytyy homeitiöitä...
niit on siis kaikkialla....
--- Lainaus päättyy ---
Tottakai löytyy, mutta ne laadut ei ole yleensä kenellekkään vaarallisia. Normaaleja hajottajia.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta