Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Hobby 500kmfe -07 laturin teho ?
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 21.01.2019 kello on 09:36 ---Syöttöteho on 7 Ampeeria, jos tarkoitat DC/DC-laturia. Laturi ei ehkä kestä jos sillä ladataan esim. kaksinkertaista kapasiteettia. Valmistaja haluaa ilmeisesti turvata selustansa.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
Aika erikoinen tuo DC/DC , itse olen ladannut 7A Ctekillä 200 Ah:n akkua montakin kertaa. Ilman ongelmaa, enkä huomannut ohjekirjassakaan kieltoa.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 21.01.2019 kello on 16:59 ---Aika erikoinen tuo DC/DC , itse olen ladannut 7A Ctekillä 200 Ah:n akkua montakin kertaa. Ilman ongelmaa, enkä huomannut ohjekirjassakaan kieltoa.
--- Lainaus päättyy ---
Nyky latureissa kun on aina jotain älyä, niin ne ei paahda pää punasena.
Tilannetta 'liian pieni laturi' ei tule.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 21.01.2019 kello on 17:12 ---Nyky latureissa kun on aina jotain älyä, niin ne ei paahda pää punasena.
Tilannetta 'liian pieni laturi' ei tule.
--- Lainaus päättyy ---
Käänteisesti sanottuna tuo DC/DC on h..vetin tyhmä. Tai sit se on varaosientuottajays tävällinen ;D
Ylikova:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 21.01.2019 kello on 16:59 ---Itse olen ladannut 7A Ctekillä 200 Ah:n akkua montakin kertaa. Ilman ongelmaa, enkä huomannut ohjekirjassakaan kieltoa.
--- Lainaus päättyy ---
Tällaisia suosituksia on Ctekin ohjekirjoissa, mitkä mulla on käytössä.
Multi XS 3600, maksimi latausvirta 3,6 A, suositus 1,2 - 120 Ah
MULTI XS 7000, 7 A, 14 - 225 Ah
MXS 10, 10 A, 20 - 300 Ah (tässä myös lämpötila-anturi erillisen johdon päässä, irroitettava).
KYSYKYS: Mitä tapahtuu, jos käytän laturia akkuihin, jotka ovat suositeltua suurempia?
VASTAUS: Pienen laturin käyttö pidentää latausaikaa. Joskus sillä on merkitystä. Käytä silloin suurempaa laturia. Jos käytät laturia vain kunnossapitolatauks een, todella pieni laturi on usein riittävä.
Petrooli:
Kun nyt tuli puheeks, niin ei nuo Ctekitkään mitään ikuisia näköjään ole. Just yritin laittaa Multi XS 3600 lataamaan auton akkua, niin virtavalo syttyy, mutta mode-napista ei tapahdu mitään. Mutta onneks kaapissa oli Lidlistä poistokorista 10 eurolla ostettu älylaturi, joka toimii.
Ctekin pussissa olevaan ohjekirjaan olin laittanut ostopäivän vuonna 2012. Eli 5 vuoden takuu ummessa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta